Kampen slutar aldrig
Ända sen jag var ett litet barn har jag älskat mat. Jag var aldrig tjock men blev mobbad från förskolan till höstadiet att jag var tjock. Jag var inte lika small som de andra tjejerna. Jag fick bröst tidigt och har kurvor inte rak som en pinne.
All mobbning ledde till att jag tröst åt och från att vara en normal viktig tonåring på 70 kg är jag idag en 22 åring som väger 93 kg. Som mest vägde jag 98 kg kg.
Maten fick mig må bra och det gör det än idag. Jag äter tills jag blir så mätt att jag vill spy. Mat mat mat, det som är så gott gör så att jag blir sjuk. Pågrund av min vikt har jag förstört mina knän och blivit testade för diabetes ett par gånger. Tack och lov att det inte varit något.
Jag har testat allt för att gå ner i vikt men fått återfall vart ända gång. Nu går jag på Nutrilett och fy vad det är vidrigt. Jag har gått på det i två veckor och gått ner 3 kg. Jag hoppas att detta kan hjälpa mig. Men jag tror att denna kampen om att kunna äta normalt är något jag får hanskas med hela livet.
Bilden som jag har lagt ut är jag som 16 åring. Jag var fet enligt dem andra. Men det är min dröm att se ut så igen och jag hoppas den drömen blir verklig.
Lev och må väl
Mvh
Patricia och Hugo<3
En foto/djur/vardagsblogg, om vad jag ser från mina ögon och vad jag tycker är vackert www.ipatricia.blogg.se
Åh skippa nutrilett! Jag körde naturdiet ett tag.. gick visserligen ner i vikt o var en bra "start" men det gjorde att jag fick näringsbrist o hamna på sjukhus + det var äckligt! :P Dessutom de är socker som in i… dessa produkter. + De leder lätt till jojjobantning.. Bättre att ändra sin kost en gång för alla!
Bättre att plocka bort socker och kolhydrater. få bort sockerberoendet!
BRA fetter och mkt protein är de man ska fokusera på, lite kolisar går bra med.. man får de automatiskt .. 5 små mål om dagen är bättre än tre större. Slutar du med socker o kolhydrater kmr du tappa genast 2 kg i vätska typ.. tar några dagar men de är de första du tappar. sen kommer fettet.
Ät magert kött, fisk (tonfisk, makrill osv), mini keso, lätt kesella (kvarg), gör goda smoothies hallon+kvarg (=mums!), kesella+funlight osv. Försök dra ut på en eller två promenader per dag! Gärna 1 promenad innan frukost på 30min-90 min. Jag promenerar 60 min promenad innan frulle varje dag i SNABB takt. utmana dig själv o förbättra din kondition eftersom. Gör en matdagbok o skriv ner allt du äter.
Du har kanonfin kropp på bilden! Inte tjock alls!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.