Tolfte veckan och ny nedgång
Lördag och min vägningsdag igen. Hade på känn att jag gått ner för jag har sett att axlarna sett kantigare ut och låren ser smalare ut. Men jättesvårt som alltid att förutspå HUR mycket.
Jag blev i alla fall överraskad. Vågen stannade på 76,9 kg vilket är ett minus på 1,6 kg från förra veckan!
Jag var tvungen att kolla detta flera gånger. Tror jag vägde om mig 4 gånger (Har en digitalvåg från Viktväktarna). Nej, veckans resultat är och förblir 76,9 kg och ett minus med -1,6 kg. Hurra!
Jag har faktiskt varit lite i panik över den här veckan eftersom jag åt upp veckobonusen redan på onsdagen och fått knapra i mig även aktivitetspointsen.
Men jag drar slutsatsen att eftersom jag tränar såpass intensivt som jag gör, MÅSTE jag äta upp hela ransonen för att få en bibehållen förbränning.
Mina gympass är ju inte direkt slöpass. Vi håller på 1 timme. Jag har en personlig tränare, och eftersom jag betalar för det hela och det inte är direkt billigt, måste jag få ut allt jag kan av passen.
Jag är därför noga med framsteg och ser till att pressa mig själv allt jag kan, försöker slå något slags rekord varje gång. Jag är en svettdrypande pöl efter varje pass!
Vi kör både vanliga styrketräningsövningar samt en del hemskt jobbiga basövningar som kommer från Bosön och det institutet. Som kräver enormt med energi. Dessutom lägger jag för det mesta på 1 - 1,5 timmes konditionsfettförbränningsträning EFTER viktträningen.
Jag gissar att min förbränning ligger högre än normalt ett bra tag efter ett sådant dryga 2 timmars pass. Äter jag inte då tillräckligt med mat, så blir det ingen viktnedgång, punkt.
Siffror: Jag har nu nått mitt 10% mål, yippi!
Jag har gått ner 9,5 kg vilket betyder att jag klarat av drygt 51 % av min önskade viktminskning. Jag har betat av mer än hälften nu! 
Och jag har nu MINDRE än ett tvåsiffrigt antal kilon kvar att gå ner. Knappt 9 kg till ska jag gå ner.
Jag har bara ½ kg kvar till det mål jag satte för mig själv, att gå ner 10 kg till jul. Mest sannolikt blir det mer jag kommer att ha gått ner tills dess!
Nästa vecka kommer emellertid mensen igen, så det brukar betyda lite svullenhet och inte samma tur med viktnedgången, men det gör ingenting. Jag är sååå nöjd med hur det gått så här långt! 
Och jag ska sluta nojja mig över att nalla av veckobonusen, faktum är att jag MÅSTE göra det, annars funkar det inte!
Trallallalaaaa!

Stort grattis!!Till både det fina resultatet på vågen och dina uppnådda 10%.Bra jobbat,verkligen!
Ha nu en riktigt bra Allhelgona helg,så hörs vi på on-line!

Bra kämpat. Det är smart att betala för träningen. Då måste man ju, som du skriver, utnyttja det till sista öret. 
>>>Malum domesticum<<<
Grattis till viktminskningen och ditt delmål. :D Du kommer att klara dig galant till jul.

Jag är verkligen imponerad av din lyckade viktresa! Stort och varmt GRATTIS!!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Hejsan! Läser detta nu… ca två år senare och då blir man nyfiken på om du håller vikten ännu i dag? För i regel så är det ju det som är det svåra… Att låta bli att gå upp alla kilon och oftast några till :( Skulle vara roligt om du kunde berätta hur du har det i dag :)
#5 TS finns inte längre kvar på iFokus.