Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 3249 ggr
[Norrbysa]
1

När ska man sluta?

Funderade lite på när man blir nöjd. Eller om man nånsin blir nöjd?

När man nått sin målvikt. Tror ni inte att man börjar leta efter något nytt att förbättra då?

"Bara två kilo till. Lite mer muskler. Åh min näsa är för stor."

Tror ni inte man saknar kicken av att lyckas gå ner? Kan det finnas en risk att man söker efter kicken på andra sätt eller att det går över styr och man förtsätter gå ner till undervikt?

Hur ska man veta när man bör vara nöjd?

Bergspuman
0

Nej, jag tror man blir nöjd så småningom. Visst finns det risk för en del personer att utveckla anorexi, men jag skulle inte säga att det är en STOR risk.

Man kan ju t ex tycka att det inte är snyggt när armbågsknölar, knäskålar, revben, nyckelben och höftkammar sticker ut…

[Norrbysa]
0

Jag pratar inte bara om anorexi utan en allmän avsaknad av den där kicken man fick av att lyckas gå ned i vikt.

Måste den ersättas av något?

[Norrbysa]
0

Tänk om man aldrig blir nöjd, börjar tokträna och tillslut börjar med skönhetsingrepp!

Bergspuman
0

Det är ett problem att kicken uteblir när man ska stanna i vikt och behålla den. Jag "tröstade" mig med kläder Glad

[ErikSvensson]
0

Det är bra! 'Trösta' sig med kläder är mycket bättre än med mat så.. Flört Många börjar ju äta mer och gå ifrån sina vanor när man nått målvikten och då blir en viktuppgång resultatet istället (början på en jojobantning..)

Att hitta annan glädje än mat är kanon!

TjockaBerta
0

Det är ju att hålla vikten som är en enda lång uppförsbacke för man vet att det är för resten av livet, OM man vill behålla sitt nya smala jag. Inga kickar alls.

>>>Malum domesticum<<<

serenetti
0

Jag bara hoppas jag kommer nå till min målvikt överhuvudtaget, och gör jag det har jag tänkt flytta fokus till något annat, tex min karriär:) Jag längtar så efter att inte behöva tänka på vikt och lägga ner så sjukt mycket tid på det!

TjockaBerta
0

Men du måste ju lägga ner lika mycket tid efteråt för att hålla vikten. Annars går du upp igen.

>>>Malum domesticum<<<

Karmatarerskanise
0

#7 Jag får lägga ner massor av tid för att hålla min vikt. Det kommer jag aldrig kunna släppa. Det gäller att fortsätt asin träning och fortsätta tänka på allt man stoppar i sig.

Visst är jag med avslappnad angående maten nu, inte fullt lika slavisk som under året då jag gick ner i vikt. Men det gäller att inte slappa till helt, för plötsligt är kilona där igen!

Henrik93
1

Jag fick problem med maten efter min lilla resa -25kg. fortfarande inte nöjd och är riktigt kaloriskadad om man säger så!

dessutom kan jag få hetsätningsattacker heltplötsligt och sen bli väldigt äcklad över mig själv under långa perioder.

det som jag oroar mig mest över just nu är att jag aldrig kommer bli nöjd. det som skulle göra mig nöjd är om jag fick väldigt framträdande muskler och inga chipspattar eller kärlekshandtag!

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

[Liinda]
0

Jag personligen tror aldrig jag kommer bli nöjd. Jag nådde min målvikt och sen satte jag ett lägre målvikt. Nu har jag nått den och nu är nästa mål att bygga tydliga muskler. Jag skulle inte klara vara utan "kicken" att lyckas.