Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 9154 ggr
Jessicahagstrom94
0

väga som sin längd? Sant eller inte?

är det verkligen sant att man ska väga som ens längd?
till exempel om man är 1.59m lång, ska man då väga 59 kg?
eller om man är 1.60m lång, ska man väga 60 kg?

detta är något jag inte litar på, det kan väl inte vara sant? haha
borde ju bero på kroppsbyggnad och sånt..

Turfaren
0

Det blir kanske inte helt fel, men människor är olika, och man kan inte fastställa exakt vad var och en bör väga.

BMI får man genom att dividera vikten med längden i kvadrat. Gränsen för övervikt går vid BMI 25, vilket är 64 kg för den som är 160 cm.

Karmatarerskanise
1

Brukar fungera bra att tänka så.

Zadeira
1

Man kan inte säga exakta siffror, men det brukar vara en bra riktlinje att ligga däromkring. BMI är ju ganska brett (tror det skiljer ca 14 kilo från lägsta till högsta siffrorna som "normalviktig")  men ligger man då som du säger sin längd minus hundra så brukar det vara en ganska så bra riktlinje.

Jessicahagstrom94
0

haha okej, jag trodde det var helt fel.. :)
men dom har iallafall fel i att man skulle vara överviktig med ett kg om man är 159 och väger 60 kg :) för där ligger nog jag nu.

Turfaren
0

Då är du helt klart normalviktig. Jag vet inte om det stämmer, men jag såg en kurva som visade att det bästa vore att befinna sig i den övre delen av normalvikt, medan risken för sjukdom ökade något medan man kom ned mot den undre gränsen.

Jessicahagstrom94
0

#5, Då ligger ju jag ganska bra då, för enligt bmitest på internet ligger jag på övre delen :)

Xia
0

Jag är 150 (ungefär) cm men väger bara 38-40 kg, jag är inte för smal och jag äter (nästan) allt som kommer i min väg, men det är ju olika :)

Kram Xia
bloggen

Instagram: Xiah
twitter: Xia
h

wordfeud: xiahallding@hotmail.com

Xia
0

#7 ädock inte färdigvuxen än

Kram Xia
bloggen

Instagram: Xiah
twitter: Xia
h

wordfeud: xiahallding@hotmail.com

Karmatarerskanise
0

Xia; det är just därför man aldrig kan säga "så och så mycket ska alla som är 169cm lång" väga. Men man kan säga ungefär va rde flesta bör ligga.

Liss
2

När jag var yngre hörde jag att det var ens längd minus 110. Så jag som är 166 cm skulle väga 56 kg alltså.

Jag går inte efter några sånadär "så mycket ska du väga". För som andra har sagt så är det så olika, för olika kroppstyper. Jag tror inte på BMI heller, då muskler väger mer.

En vän visade den här sidan som var ganska intressant. Då fyller man i sin längd och vikt, och ser bilder på kvinnor med samma vikt och längd - och därefter ser hur olika vi ser ut ändå.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Karmatarerskanise
1

#10 Det var en rolig sida :D

ettlitetalias
0

#10 Wow, snacka om bra inspiration dock! Nu kan jag ju se vad jag satsar mot! :D

Fridaaaa
0

Nej det stämmer inte. Jag som är 165 cm lång passar inte till 65 kg, inte på min kroppstyp i alla fall. Runt 60 kg bör jag väga,

Längden minus 110 stämmer inte heller, 56 kg är för lite för mig:P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

TjockaBerta
0

Trist det fanns inga foton i min referensgrupp.

längd minus 110 blir jättebra för mig.

>>>Malum domesticum<<<

Jessicahagstrom94
0

vi kan säga att det är väldigt olika från person till person helt enkelt.. det både stämmer och inte, haha! :)

#10, det jag sökte på fanns inte ens. :o haha kom fram att dom inte hade några bilder på det jag sökte..

Royalz
0

Är det inte ens längd minus 10? Då är man väll mer normalviktig tills ens längd?

Skulle jag väga 74kg skulle jag vara väldigt tjock..

[Missya]
0

För mig stämmer det riktigt bra. Har som minst vägt 58 kg till mina 162 cm. Passade bäst att ligga runt 60 kg. Idag ligger man på 70 kg men är på väg ner i vikt.

Jessicahagstrom94
0

några kilon skulle inte skada att jag går ner, man ska ju vara nöjd med sej själv, några siffror kan inte avgöra hur man ser ut tycker jag :)

Dipsie'n'Poo
0

Jag skulle nog inte direkt vara nöjd om jag vägde 63 kg… :/

Men som sagt, det är ju från person till person. Glad

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

Liss
0

Ja det är en väldigt inspirationsrik sida :)

#15 Ja, så blev det för mig med först. Men sen sökte jag enbart på längd och vikt och skrev inte in något på byxstorlek etc. Då kommer det upp olika alternativ iaf. :)

TjockaBerta
0

Ja då fick jag upp några bilder. Alla var lika halvfeta och saggiga som jag utom en som såg ut att ha byggt jättemuskler.

>>>Malum domesticum<<<

Liss
0

#21 Haha, ja det finns en del olika fast man väger lika :)