Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1448 ggr
Jagebest
0

Äta utan hunger

Hej alla! Jag är en person som räknar kcal. Just nu äter jag med ca 4 h mellanrum mellan mina måltider och varje måltid har max 350 kcal. Problemet är dock att jag inte känner mig hungrig när jag äter men om jag inte äter får jag kcal underskott som jag inte vill.. så jag äter ändå, även om jag sedan mår illa. Jag älskar mat i vanliga falla men jag får lite ångest bär jag gör det. Är det någorlunda normalt?

Undrar även om min frukos är bra vid viktminskning? Kcal mässigt är den bra men den känns lite stor. Äter en sockerfri aktivia, en liten skål med flingor och mjölk och en rostad macka med leverpastej.

Tack förhand (:

Karmatarerskanise
0

Flingor, mjölk och mackor kan försvåra viktminskning.

Om du får ångest när du äter tyder det på en början till eller att du redan har en ätstörning och kanske borde du söka hjälp för det. Man ska inte må dåligt när man äter.

Jagebest
0

Jag får bara ångest när jag inte är hungrig..

Gud vad tråkigt att mina frukost försvårar viktminskning. Men tyvärr hatar jag all sorts gröt (smakat av allt), och gillar varken fil eller yoghurt. Men trivs ändå med frukosten då det är min favoritmåltid (:

Karmatarerskanise
0

#2 KAN försvåra. Inte säkert att den gör det. Om du tycker att du går ner i en bra takt och mår bra så finns det ingen anledning till att ändra det.