Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1142 ggr
[Joar]
0

Bort med magen

Jag har en rätt så stor mage efter en enorma mängder kolhydrater (bröd och godis). En såkallad ölmage. Hur blir jag av med denna mage?

Jag har för några dagar sen slutat med godis men jag har svårt att bli a med brödet. Jag vill inte börja på LCHF för jag klarar inte av fettet, får kväljningar av det.

Jag är dålig på att äta mat och äter för lite mat enligt min index.

Karmatarerskanise
0

Du behöcer inte äta LCHF, men att dra ner påde dåliga "vita" kolhydraterna kan hjälpa. Pasta, ris, bröd och potatis kan man byta ut mot bönor, linser, grönsaker.

Sedan är det tyvärr så att det inte är säkert att det blir just magen som blir mindre. Ofta kan man tappa överallt, eller ibland tappar man bara fett på vissa ställen.

[Joar]
0

Ja det är ju det. Men man kan ju alltid hoppas att magen även går ner.

Zadeira
0

Du skriver själv att du är dålig på att äta mat och äter för lite. Vid en hälsosam viktminskning är det bästa man kan göra att se till att man äter ordentligt, riktig och nyttig mat. Se till att börja äta balanserat och var noga med att äta tillräckligt. För lite mat är lika dåligt som för mycket…

[Joar]
0

Tack. Jag skall försöka bättra mig angående maten. Är dålig på grönsaker men jag skall ge de en chans till. Tips på nybörjargrönsaker?