Nyttig frukost?
Hej!
Jag har funderat lite på det här med hur man äter en nyttig frukost, och jag inser att jag inte har någon aning! Tyvärr äter jag i nuläget bröd med pålägg till frukost, något som varken är särskilt gott eller nyttigt. Så hur äter ni frukost? Vad är den nyttigaste frukosten ni kan tänka er?
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
Jag äter naturell yoghurt (3%) utan något socker/sylt, med müsli. (och jag brukar kolla så det inte är en massa sockrade torkade fruktbitar i müslin innan jag köper den) + kaffe svart utan socker

Min favoritfrukost är en handfull hackade nötter (valnöt, mandel, paranöt) ett halvt hackad äpple (syrligt) och yoghurt naturell 3% som blandas till en gröt, plus en kopp te med mjölk eller grädde och lite mörk choklad (minst 70%) och eventuellt ett kokt ägg. :-}
Jag äter oftast två knäckebrödskivor (Falurågrut eller Delikatessknäcke) utan smör, med något köttpålägg som skinka, rostbiff eller kalkon. Till det två dl bär eller fruktsallad och en dl Yoggi Mini eller en dl keso. Två-tre koppar svart kaffe.
Nyttigt eller ej beror på hur man ser det. Jag blir mätt, det är gott och kalorisnålt.
Ägg är nyttigt :)
Jag ska börja äta fil till frukost och knäckebröd med ägg på (har egna höns) :)
Det är väl nyttig frukost?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har svårt för att äta en ordentlig frukost så jag kör på en ordentlig morgondrink isället. Innehållet varierar lite beroende på vad som finns hemma men en typisk morgondrink innehåller
1 ägg,
1/2 avokado,
1dl yoghurt (naturell 3%),
2 dl sojamjölk (osötad),
bär, grönsaker eller frukt.
Ibland slinker det ner lite groddar och linfrön också.
Min frukost brukar vara ca 125 gram skivade färska jordgubbar i 1,5 dl naturell lättyogurt och ett ägg. Till det dricker jag en stor latte på dubbel espresso och 1,5 dl lättmjölk, eller snarare efter det dricker jag latten 
http://fran100till60.blogspot.se/
Just nu är min favoritfrukost 3 ägg, 2 msk keso och 3 skivor skinka :) Proteinrikt och jag håller mig mätt länge!
Jag brukar äta havregrynsgröt med mjölk och bär + 2 ägg eller en smootie på Icas vanilj yoghurt 0.02 % lite mjölk för en lättare konsistens, havregryn, bär eller frukt, krossade linförn och psyllium. Allt ett stor glas vatten + alla vitaminer och tillskott.
/Benita
Tidigare brukade jag äta osötad turkisk yoghurt (10%) med bär, väldigt mättande och gott. Nu äter jag för det mesta havregrynsgröt med bär och mjölk istället.
Kvarg med osötad sylt och någon sorts nötter. Supergott! Går även att variera i oändlighet. Idag blir det kvarg med färska jordgubbar och pumpafrön. Annars omelett? Bra att äta protein på morgonen då det håller en mätt länge.