Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 3321 ggr
[tililili]
0

inte bara bra när man går ner i vikt

upp och sen  ner igen…och brösten börjar hänga :/

jag är 21 år

jag vill inte få hängbröst resten av livet för att jag mådde dåligt och gick upp i vikt över vintern 2011-2012…

kan det tänkas strama upp sig själv igen?

eller finns det ngt annat man kan göra? träna? plastikkirurgi eller ngt annat..?

Zadeira
1

Lös hud man får pga stor viktminskning kan beroende på en del olika faktorer ordna till sig själv, eller behöva "hjälp". Det kan ta tid, upp till år, om du har mycket lös hud. Hängande bröst är ju precis som den lösa huden man får på magen, låren osv vid viktminskning. Du kan ju alltid göra en läkarbedömning, men troligen är det något du får leva med och hoppas att det ordnar upp sig. Plastik-kirurgi är såklart ett alternativ men i de flesta fallen får man bekosta det helt själv och det blir dyrt! (Att operera huden på min mage skulle gå på minst 25 000 kr)

Du är så pass ung att din hud bör ha alla möjligheter i världen att strama upp sig och tighta till sig. Men räkna med att du behöver ge det tid. Jag räknar att trots min viktminskning på 55 kilo (och därav en hel del slapp, lös hud) kommer jag inte ha "bikini-kropp" förren minst ett år till, just för att huden tar sån tid att anpassa sig. Det är ju i alla fall uppmuntrande att huden är så elastisk och anpassningsbar ju yngre man är, så du har ju alla fördelarna på din sida!

[tililili]
0

Det handlar om 10-12 kilo upp och 7 ner än så länge…men vill ner resten med för att känna mig bekväm.

Hoppas ju på att det ska ordna till sig självt…men mamma har ju riktigt häng på sina bröst och/men hon sa vid ngt tillfälla att hennes liksom växte så, de började hänga på en gång, när hon var liten…:/ ska nog fråga henne lite om det. la inte så mkt vikt vid det när hon sa det för några år sen…

Är rädd för att hennes gener ställer till det för mig :(

Har även en "bullmage" som jag inte verkar kunna bli av med, har varit ner ytterligare 10 kilo under min komfort vikt sedan jag växt färdigt och allt, men den där fina "platta" formen på magen som andra får när de är smala infann sig liksom aldrig. De är alltid en liten bulle där…funderat på att göra ngt åt den med, när jag gått ner till lagom vikt…bara snygga till lite…men det är ju dyrt som sagt….

[Lupse]
0

Alla kvinnor har en liten bulle på magen, det är normalt (:

Karmatarerskanise
1

#3 De flesta, inte alla.

[tililili]
0

magen får vara

Men det där med brösten är jobbigt :(

Finns det ngt annat än att operera man kan göra? för att hjälpa huden att återhämta sig?

Läste om bröstförstoringskrämer och grejer, vet inte om man ska tro på sånt

och är ju inte storleken som jag tycker är fel, utan huden… :/

Men träning, massage…? Ngn form av kräm kanske…? Vet inte vad jag ska göra! Vill kunna trivas med min kropp

Zadeira
0

Du får nog jobba med att trivas med dem ändå, finns vad jag vet inte mycket mer än operation att göra.

Jag har bara påsar jag med. Gick från 90C till små minipåsar på 65A om det ens är värt att kallas bröst numera. I början var jag så ledsen över det, men nu är nog brösten det jag faktiskt mest lärt mig acceptera. Magens och lårens häng-hud stör mig mycket mer!