Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: bantningsmetoder-och-preparat
Läst 1961 ggr
terrorinAlive
0

Hur går jag ner i vikt?

Hej, jag var nyligen inlagd på sjukhus i 4 månader och gick upp 15 kg i vikt och dom vill jag gärna bli av med.

Jag vet att det är viktigt att dela upp maten över hela dagen men för mig är det omöjligt då jag äter adhd medicin som innehåller amfetamin som gör att jag inte blir hungrig förens fram mot kvällen och då trycker jag i mig enormt.

Jag började med LCHF men det hände ingenting på 1½ månad så jag la av.

Jag vet också det där med träning men jag har också injektioner av antipsykotiskt som gör mig enormt trött så jag orkar knapt vara vaken…

Vad ska jag göra?!

MVH
Therese

Zadeira
0

Med tanke på det du skriver tror jag att en läkare är bättre på att ge råd och tips på hur du ska göra.

terrorinAlive
0

sant, men min läkare vet inte…

Karmatarerskanise
0

Antar att det är metamina du äter?

Får nog hålla med Zadeira, be din läkare om råd.

terrorinAlive
0

concerta som innehåller ett sortss metylfenidat, släkt till amfetamin.

Karmatarerskanise
0

Metylfenidat anses ha strukturella likheter med amfetamin och dess farmakologiska effekter mer liknar kokain, men Metylfenidat är mindre potent och har längre varaktighet.

Tyvärr är det en vanöig bieffekt att man  tappar matlusten av dessa läkemedel.

Vad hände om du äter trots att du inte är hungrig?

terrorinAlive
0

Jo concerta är depot. Jag blir hungrig runt 22.00 och då äter jag jättemycket. När jag var på sjukhuset tog dom bort concertan så då åt jag hela tiden istället…

Jag vet allvarligt talat inte vad jag ska göra för att gå ner i vikt, har beställt bantningspiller så vi får vell se om dom funkar.

Karmatarerskanise
1

#6 Bantningspiller är ett big NO NO. Speciellt då du redan äter centralstimulerande medel. Ditt hjärta kan lägga av om du börjar mixtra med andra piller som du inte fått av din läkare!

[Kathja]1
0

Du får helt enkelt äta även om du inte är hungrig! Äter du som du gör går kroppen i svält-mood. Prova att äta något var 3e timme, ställ klockan. Lite musli och fil, en banan, ett ägg, lite kykling med sallad osv.

terrorinAlive
0

#7 sorry bantningspillrerna är i magen, då får hjärtat kola, allvarligt talat så bryr jag mig inte så mycket.

#8 har du provat att äta något när du redan är proppmätt och mår illa av all mat du tänker på? Det är omöjligt tyvär…

Karmatarerskanise
10

#9 Jaha. Meningslöst att du bad om råd.

Det finns inga mirakel. Fortsätter du vräka i dig på kvällarna kommer inget hända. Man måste jobba för att gå ner i vikt, inget kommer helt magiskt till en i form av piller. Inse detta så ska du se att det kommer hända saker.

[Kathja]1
0

Kan inte annat än hålla med # 10

terrorinAlive
0

nej jag hålller också med #10, helt sant och det vet jag

Virvlan
1

Ät ofta men lite. ha bestämda mattider…