Mat dagbok?
Är det någon som har testat att bara skriva ner allting du äter och dricker i en bok under t.ex. en vecka för att se vad du faktiskt stoppar i dig? Jag har funderat på att göra det bara för att få en bättre överblick på vad jag får i mig under en dag och på så sätt lättare kan se de dåliga valen jag gör och försöka undvika dessa.
Jag går för tillfället inte på någon diet utan jag bara äter som jag känner för. Men jag vill få en hälsosammare livsstil och tänkte att det kanske är en bra start.
Jag gjorde det innan jag påbörjade min viktminskning för att se vad jag kunde förändra i min kost. När jag började min viktminskning använde jag mig av minmat.net för att hålla koll på allt intag!
Jag skrev ner allt under en månads tid. Skrev på ett vanligt papper för att hålla koll.
Jag gjorde tvärtom skrev upp vad jag skulle äta "Matschema" med tider för en vecka. Då var det lättare att kunna bedömma om det fick plats en liten snickers ibland. Då visste jag hela tiden om hur mycket jag fick i mig. Dock satt jag inte fanatiskt och räknade ut varje kalorie.
I början var det tufft då det kändes som att jag åt hela tiden men sen jisses, hoppade jag över en måltid märkte jag direkt att energin började svacka istället för hålla sig på en jämn nivå. Hatar att vara styrd av blodsockret så skall påbörja detta projekt igen