Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 852 ggr
aeon
0

Samma vikt trots ökning av motion!

Hej!

Bytte jobb för två månader sedan och har börjat gå till jobbet vilket tar 50 minuter enkel väg eller cykla vilket tar 20 minuter.

Går betydligt mer på det här nya jobbet än förut.

Vågen står på samma vikt men vecket i midjan har minskat betydligt.

Är det så att fläsket har omfördelat sig och vad beror det på att vågen inte är snällare trots att jag nu rör på mig så mycket mer?

[TheMiko]
0

Känner igen det där, muskler väger mer än fett… Så var nöjd med att du är mer tränad idag.

Kämpar själv med 10 envisa kilo men har äntligen börjat tappa en del i vikt efter 6 månaders träning på gym. Har de senaste veckorna hållt koll på mina kalorier med hjälp av en app till mobilen och tappar nu runt 0.5 kilo i veckan Glad hoppas bara det håller i sig Obestämd tills kilon är borts.

Lycka till!

Miko

Zadeira
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Du har förmodligen förändrats så att du har fått mer muskler nu! Man ska inte stirra sig blind på vågen av just den anledningen. Bättre att titta på hur kroppen förändras, mät midjan ex. Se om kläderna sitter annorlunda och känn efter om du har mer ork och styrka i vardagen!

Samma antal kilo muskler och fett ser helt annolunda ut. Se bilden jag bifogar! Man kan alltså bli väldigt lurad om man enbart litar på vågen!

Fridaaaa
0

Så är det med mig med. Börjat gå mer pga att jag sommarjobbar. Midjan har minskat lite och 1 kg i vikt men nu står det stil.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.