Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: off-topic
Läst 2764 ggr
Zabbio
0

Hjälp med viktminskning?

Hur ska jag gå ner i vikt?

Jag vill inte ändra mina matvanor, ta några konstiga tabletter eller börja motionera/träna mer.

Några andra förslag?

Ne, vet att det inte lär funka.. jag är bara så trött på … jag vet inte. Det mesta. Fast ibland läser jag mer seriösa inlägg på den här sajten som verkar ha ungefär samma kriterier som jag skrev ovan, alltid lika intressant :P

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Zadeira
1

Jag har hört att det händer mirakel. Och att magi existerar.

Zakarias
0

Om du vill ändra på något är det din intställning. Börja att sluta äta vitt bröd i en vecka så ska du se resultat.

Zadeira
0

#2, Det var ju just det där med "vill inte ändra något alls" Flört

Zakarias
0

#3 haha jadu då lär det ju inte funka :-P

Zabbio
0

#2 Ville ju inte ändra något :P

Sen har jag inte ätit bröd sedan november förra året eftersom jag är veteallergiker ;)

[Joanna76]
0

Här är en till som hoppas på mirakel Cool . Ända motivationen jag har är att jag bor på 2:a våningen utan hiss och kan inte gå hela vägen upp utan att dö (nästan iaf).

Thats it! Du får nog göra som jag, vänta till den dagen när besvären med övervikten blir större än dom man får av att träna/äta rätt.

Här har den inte synts till än ObestämdTungan ute

Zabbio
0

Isch, det lär dröja :P

Zabbio
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

*suck*

Jag vet att hon menar väl, men kan hon sluta pika mig om vikten?

Eller pika o pika.. ge goda råd om hur jag ska äta: "Små portioner, aldrig efter kl 18.00 (det blir kul när man är vaken 10-04.00)" och så fort jag äter nåt som kan anses fel, tex att ha färskost på de värmda grönsakerna, så kommer ett gott råd att låta bli det för att gå ner i vikt. Suck.

Och ärligt talat så tycker jag inte att jag är så tjock att andra behöver bry sig..

[Joanna76]
0

Då ska du inte gå ner tycker jag.

Du ska göra det för dig själv inte någon annan. Försök prata med henne, funkar det inte så skriv ett brev till henne istället. Då kan ni inte börja bråka mitt i.

Det där med att inte äta efter 18 är bara en gammal myt, jag brukar lägga mig vid 12 så jag ska alltså inte äta på 6 timmar? Det som rekomenderas är att man äter senast 1-2 timmar innan läggdags.

Zabbio
0

Hon är satt i sina 'sanningar''.

Men det är väl bara att härda ut.

jagga-ewe
0

Nu vet jag inte vem "hon" är, men om det är du på bilden så ska väl inte hon säga nåt? Du är inte alls i behov att banta. Kan det va så att hon är avis, du kanske har nåt som hon inte har? Så hittar hon nåt att klaga på bara för att.

Om jag inte skulle äta efter 18 skulle jag inte få nåt i mig efter jobbet, då jag brukar va hemma ca 17:30 på en bra dag. Men som sagt, 2h före man lägger sig är en bättre regel. Det är ju jäkligt individuellt när man kommer i säng! Tänk alla som jobbar natt, som min svåger som har vänt på dygnet helt. Han går upp vid 18, börjar jobba 22:30, kommer hem vid 07, o är vaken till ca 11. När skulle han få äta? *skratt* Å andra sidan är han lång o mager som en "vidjestör".

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Zabbio
0

#11 Avundsjuka är det nog inte, snarare gamla sanningar från tiden då man var uppe kl 06.00 och lade sig kl. 20.00, och dålig syn. Det började när hon råkade få höra att jag väger 75kg, innan dess var jag tydligen smal nog :3 (ja det är jag på bilden, någon dag sedan)

Hon menar väl, det vet jag, men det tr lite grann ändå.

Han får helt enkelt fasta de dagar han jobbar och vända på dygnet igen de dagar han ine jobbar ;)

Det var det faktiskt en på psykakuten som rådde mig när jag mådde dåligt; Jag jobade 20.00 till 11.00 mestadels vaken natt och hon tyckte att jag skulle vända dygnet de dagar jag inte jobade. Jo, för det är ju också bra för kroppen.. Nu jobbar jag inte natt längre utan de dagar jag jobbar är det 10-20, men jag har fortfarande lite senare vanor än de som jobbar 7-16. Dels finns ingen anledning att lägga sig tidigare, dels vill man ju ha lite kväll när man kommit hem kl. 21.00 innan man går och lägger sig..

jagga-ewe
0

75kg är väl ingen fara på en normal-lång kvinna? När jag tog studenten (jaja, 20 år sen snart) va jag vältränad som attans. Dansade två kvällar, tränade karate tre kvällar och körde tidningar på helgerna med cykel. Då vägde jag 74kg till mina 172 cm. Det var bara muskler. Those were the days…

Vända dygnet när man inte jobbar, det är ju helt omöjligt! Men visst, man får brist på dagsljus, framförallt vintertid. Du hittar ingen blekare än min svåger då…

Jag går upp 06 var morron, men är inte i säng före 22 för det. Bondesamhällets dagar är förbi, säg åt "henne" det! Och säg åt henne att det tär på dig när hon klagar. Du lever ditt liv själv. Även om hon månde vara din mor/syster/mormor/bästis, så kan inte hon styra hur du ska leva. Även om hon menar väl. Säg ifrån, det mår ni bäst av båda två.

*lycko-kram*

Ebmfh
Trollcaféet

Zabbio
0

#13 Är bara 160cm :)

:)

[Joanna76]
0

#15 Fortfarande inte speciellt mycket Cool

Säg till "henne" att undertecknad är 163 cm och väger 115 kg, DET är övervikt Tungan uteObestämd

Men jag förstår dig, min mamma är oxå från den gamla skolan och påpekar ofta att du borde gå ner i vikt (till saken hör att hon själv väger 30 kg för mycket, vilket hyckleri). Suck Rynkar på näsan

Zabbio
0

Det blir väl lätt så helt enkelt :)

115kg är en del ja. och det är så urbota svårt att bli av med kilona när man väl fått dem :3 Hur går det för dig? Jag gissar att du jobbar på det eftersom du är på denna sajten :P

[Joanna76]
0

#16 just nu letar jag frenetiskt efter motivationen, hittills gömmer den sig väl Tungan uteObestämd

Zabbio
0

Känner igen det där, motivation gillar uppenbarligen kurra gömma :P

Jag har förberett lunch till jobbet imorgon.. Tyvärr upptäckte jag hur smidigt det är att äta risifrutti,  och mätt blir jag också av det.. (för att ha ro när jag äter vill jag ha något som är gott, lätt ätet och kallt..och vete + numera mjölk går bort så inga mackor..)

För att försöka göra en liiite bättre risifrutti har jag kokt råris med havremjölk. När det är kallt imorgon tänkte jag vända i en tsk honung för sötmans skull (till 2 portioner; lunch och em rast, jobbar 10 timmar) och  så får jag köpa någon sylt eller kanske blåbärssoppa eller liknande. Ska försöka hitta något utan alltför mycket socker…

Det blir väl inte den bästa  tänkbara maten men iaf något bättre än att köpa färdig risifrutti. Speciellt när jag nu ska sluta med mjölk igen ;) Och jag står mig på det så,..

jagga-ewe
0

Jag tipsar om keso, det finns en låglaktosvariant. Vet inte om det finns laktosfri oxo, kan vara så. För egen del är favvisen den naturella keson o så krydda den med citronpeppar. Jag har dock hört sägas att mitt förhållande till citronpeppar inte är sunt, så det kanske bara är jag som gillar den kombon… (Bara jag som upptäckt hur fantastiskt gott citronpeppar är på popcorn.)

Ebmfh
Trollcaféet

Zabbio
0

#19 Fast det är inte laktosen utan mjölkproteinet, så keso funkar inte. Sen tycker jag inte att det är gott :P

Citronpeppar är gott till allt.

Det blev riset och som sås till det en hallon-blåbär smoothie. Så inget tillsatt socker iaf.

[Devya]
1

Lär dig att älska dig själv som du är då. : )