Träna hemma
Jag har blivit medlem på shapelink.com. Heter Tjockisbarn för er som vill kolla in min träning sen när jag väl kommer igång. 
Har ingen våg, så kan inte mäta vikt eller så, så jag hoppas mer bara på att se resultat av mindre fett osv. Vikt kommer få bli en hemlighet, både för mig och alla er andra!
Nå väl, jag tycker att shapelink.com hade jätte bra, gratis, instruktioner på träning hemma. I alla fall på situps (kan inte göra armhävningar pågrund av en fraktur i armbågen för ett par år sedan). Tänkte göra dem sen och så får vi väl se hur det blir.
Men är det något mer man kan göra? Vill bli av med midjefläsket, rumpan och lite mellan benen. Jag vet jag vet, går inte att punktförbränna, men att få träna lite muskler på de här ställena - det vore riktigt nice.
Sen när jag fått grunden av muskler, ska jag börja gå ut och jogga. Kan inte nu, har ingen kondis. Så blir att jag springer några meter, sen kippar jag efter luft och går hem igen. Sen tappar jag lusten.
Nej tack! Nu suger det i mig och jag tänkte börja idag. Så.. Har ni några tips ni kan dela med er av så får ni gärna det.
Skulle bli glad om någon kunde säga exakt hur man gör "sittande stolen". Min kompis säger att jag gjorde fel, men dum som jag var brydde jag mig inte om att fråga. 
dinträning.se är en utmärkt sida där jag får idéer till mina övningar hemma. Lätt att göra egna pass (måste bli medlem först) och sedan skriva ut.
Du får ingen bättre kondis av att göra lite situps utan det är bara att fara ut och springa så långt du orkar pressa dig själv. Gör så varannan dag så kommer kondisen så småning om. Då gäller det verkligen att pressa sig själv när det börjar kännas tungt.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
#1: Men det går verkligen inte.. :/ Jag har antagligen ansträngningsastma och mamma vägrar kolla upp det för hon skyller på kondisen.. Men jag kan verkligen inte springa 2 m förens jag börjar kippa efter luft. :/
Ta medicinen innan. Jag har allergisk astma och det brukar funka att jag medicinerar mig när jag skall vara ute bland pollen.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Jag har ju ingen medicin, det är ju det som är själva problemet. Jag kan inte ta mig någonstans utan att någon kör mig. Går ingen buss här ifrån, utan får ta mig med bil i så fall. Och jag har ju inget körkort, så föräldrarna får ju köra - men de skyller på konditionen. Tyvärr! 
Att gå och gå tar inte något på mig. Powerwalk tröttnar jag på så väldigt lätt.
Jag kan tipsa om Couch to 5k, som är ett program där man börjar springa en minut och efter 9 veckor (eller 18 om man väljer att ta det långsammare) skall kunna springa 5 kilometer. ^^ Den första veckan skall du värma upp med gång 5 minuter, sedan springa 1 min och gå två minuter, i åtta intervaller, och sedan går du 5 minuter igen. Det finns podcasts som du kan ladda ner så hör du när du skall byta takt. Jag håller på just nu, och det är faktiskt väldigt bra tycker jag. Självklart helt gratis också. Kolla upp det vettja.
Jag hatar att springa. Och jag är så otroligt kass på det också. Men pressar jag mig så klarar jag av intervallerna. Det är lite sporrande när man vet att man "bara" skall springa en minut. Små delmål, alltså. Och man vill ju inte sluta innan man får lov av podcasten. Det går efter tid, inte sträcka, så du kan röra dig i din egen takt utan att bli "bestraffad" för det genom att behöva springa längre. ^^
Eller så får du kolla upp det där, om du tycker att det är så jobbigt.. du kanske har ansträngningsastma? :/
Lycka till!
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
#5 Den körde jag när jag var på gymmet. Kom till vecka två efter 3 veckor. Tungt i början men sen klarade jag av mera och mera. Nu får jag inte gå på gymmet längre och ut vågar jag inte springa.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
#6 Jag förstår dig. Jag klarar inte av att träna i närheten av folk alls, så jag brukar ge mig ut vid midnatt ungefär. Då är det ofta ingen ute. ^^
Hehe, skulle aldrig våga mig ut så sent. Är mörkrädd.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Aj då! Vad gör man då?
Jag testade WiiFit, och det funkade för mig. Sedan fick jag fick en riktigt dålig period mentalt och tog inte upp det igen efteråt.. Men så länge jag höll på funkade det. Såklart inte lika bra som att gymma eller springa, men man måste ju anpassa träningen efter vad man själv klarar, rent mentalt. ^^ Det är tufft nog att springa, man behöver inte kämpa ännu mer mot sig själv för att klara av det mest effektiva träningssättet. Det viktigaste är att man gör någonting. ^^
Tummen upp för det.
Sen när jag gått ner lite i vikt kanske jag vågar mig ut och springa. 
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Om du har en smartphone finns det massa bra appar! Jag rekommenderar Nike Training, Workouts, Ab/Ända/Ben/Arm Workout. Kan du inte jogga, så gå! Promenader med lite högre tempo där du får upp flåset är superbra, och bättre än att sitta still. Funkar det inte så kanske du kan få tag på en gammal crosstrainer eller liknande någonstans ifrån?
Med sittande stolen, menar du jägarvila? Ryggen mot väggen och benen i 90 graders vinkel, du ska känna mjölksyra i benen och spänna magen.