Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 2384 ggr
[MissJitterbop]
0

Ner 40 kg...nu händer inget!

Ska försöka göra min vikthistoria kort…

17 år vägde jag 114 kg, jag började träna (la inte om kosten speciellt mycket förutom att dra ner på godiset) och på ca 3 år gick jag ner 33 kg. Hoppade sedan på LCHF där jag gick ner 7 kg. Nu har jag stått still (upp och ner) på samma vikt i snart 3 år och jag blir TOKIG snart!

Jag är 170 cm lång och vikten pendlar mellan 75 och 78! Jag vill verkligen ner ett par kg till, till 68-70 kg ungefär men det går fanimej inte! Jag är så arg! Varför händer inget? Träning ger inte någon effekt längre.

Jag vill hålla mig borta från kolhydraterna då jag mår bäst så. Jag har provat Dukandieten ett tag men kände att det var alledes för lite fett, i princip skulle man äta fettfria produkter och jag tror inte på sånt, skulle aldrig kunna äta så livet ut. Kroppen behöver fett men borde jag prova att köra lättprodukter istället för fullfeta? Enligt Dukan är det max 4 % fett som gäller men det finns ju iallafall lättprodukter med ca 12 % fett.

Ska erkänna att jag har svårt att hålla mig borta från sötsater under helgerna. Tar jag en liten bit så hetsäter jag tills jag mår illa. Om jag låter bli att smaka brukar jag kunna låta bli hela helgen. Antar att detta är boven i dramat. Men jag höll uppe i 3 månader i vintras utan godis, men det hände iallafall ingenting på vågen.

Jag har under vintern tränat på gym samt mycket promenader. Haft en paus sen i April då jag varit för stressad för att hinna med. Nu har jag satt igång igen med dagliga promenader och även cykelturer. I morgon drar jag till gymmet igen, låter bli styrkan tror jag och kör kondition istället.

Jag mår fruktansvärt dåligt av detta, någon som kan hjälpa mig för jag fixar det inte själv längre! =(

[Älskamig]
0

Ofta brukar det vara så att ju längre ner du kommer i vikt, desto svårare blir det att bli av med fettet. Då gäller det att kanske öka upp träningen lite, kanske gå och höra med någon träningsexpert? Du har ju gått väldigt mycket, om jag förstår dig rätt, varför inte börja jogga lite? Visst, okej, funkar med promenader - men kör på powerwalk i så fall! Flört
Sluta äta frukt. Det framkallar sötbehovet och då är det bättre om man kanske köper bär eller någon grönsak man gillar!  Glad

Kör kondition nu ett tag och se om det inte hjälper, då tränar du hela kroppen och behöver då inte tänka på att "jag bara ska träna det idag" eller "det andra någon annan dag" .. Sen när du kommit ner i en bra vikt som du trivs med, kan du ju börja att lägga på dig lite muskler!

Det är mitt tips i alla fall.

[MissJitterbop]
0

Löpning funkar inte heller, eller det är ju bra träning men inget händer. Sprang hela våren. Frukt äter jag inte, för mycket socker i (jag äter LCHF fortfarande) Med promenader menar jag powewalk hehe :)

Har funderat på personlig tränare, men jag har tyvärr inte råd med det =(

[Älskamig]
0

#2: Min mammas vän har gått ner massa kg på LCHF och där ska det väl ändå gå att höra om ev. träningar? Har du ätit rätt och rör på dig vet jag tyvärr inte vad problemet ligger i. Obestämd

Är du överviktig kan du säkert gå genom läkare och kanske få remiss på det viset, men jag vet tyvärr inte annars.

Är man sötsugen brukar min mammas kompis göra hallon m. grädde. Det är gott faktiskt! Glad

Sen beror det ju också på hur länge du har joggat, gått etc.

Kanske kan du bli medlem på shapelink.com? Det är motiverande och där finns det tips också ! Flört

[MissJitterbop]
0

Remiss till vad? Jag är 170 och pendlar mellan 75-78 kg som jag skrev. Inte överviktig men vill ner lite mer för att kunna trivas med mig själv.

Är medlem på en annan sida där jag fyller i allt jag äter.

[Älskamig]
0

#4: Tänkte om du var överviktig…Obestämd Men annars är det väl bara att fortsätta som du har gjort. Har du inte råd till personlig tränare får du i så fall bara kämpa på så som du redan gjort.

[MissJitterbop]
0

Nä det kan jag inte påstå hehe :) Mja, Ska prova att minska fettet lite, få se vad som händer. Och öka träningen.

Trist att man trampat runt i flera år på samma vikt.

_Charlie
0

LCHF är ju en inte en bantningsdiet utan en viktstabilisator, din kropp kanske mår bra av att väga som du gör nu och därför går du inte ner mer?

Karmatarerskanise
0

Du får prova dig fram med att öka och sänka fettinnehållet i din mat. Likadant med kolhydraterna. Ibland behövs en reglering.

[Devya]
0

Jag skrev just i en annan tråd det här men då jag godisstrejkade för några år sedan så gick jag ner 4kg. Då godisstrejkade jag i ett år och det var först efter flera månader som jag märkte att jag gick ner i vikt. Då höll jag mig borta från sötsaker samt chips. Så det kan löna sig om du försöker godisstrejka.

[MissJitterbop]
0

#Gjorde det ju i 3 månader, inget hände haha :P

[Devya]
0

#10 Du skrev 3 månader och det kan ta längre tid än så. Sen så måste man ge upp om alla sötsaker - godis, flingor, choklad, chokladmjölk, kakor, kex, glass samt chips, salta nötter osv.

Jag gick ner 4 kg under det året jag godisstrejkade. Tog en bra tid men det gick.

[MissJitterbop]
1

Det är smågodis som är min last, det övriga kan lätt skippa =) Men ska försöka skärpa mig nu iallafall! :)

[Devya]
0

#12 Lycka till! Jag ska också skärpa mig.:)

[MissJitterbop]
0

Tack detsamma =)