Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: kost
Läst 1053 ggr
Pelle Långlös
0

Den bittra sanningen

Jag har kört min kropp till en gräns att jag inte längre kan äta kolhydrater utan att springa på toaletten. Magen och tarmarna har tagit stryck av allt socker och sötningsmedel.

Jag har sockerberoende och det har nu nått sin slutpunkt. Detta kommer att vara svårt att lägga om kosten. Äter som sagt godis och väldigt mycket bröd. Det är vad jag livnärt mig på under en väldigt lång tid. Inte undra på att kroppen säger ifrån nu.

Kroppen har sagt ifrån men min hjärna har inte fattat det ännu utan söker nya vägar att få in sockret. Det kommer att vara s**tsvårt att sluta med allt detta.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

aeon
0

Usch nu blir jag rädd!

Jag som älskar socker i alla former!

Godis, dricka, pasta och vitt bröd är det bästa jag vet.

Har varit sockerberoende hela mitt vuxna liv.

Pelle Långlös
0

Jag med så nu vid 34 års åldern så har magen och tarmarna sagt ifrån och det med stormsteg. Gråter

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

aeon
0

Vad händer när du äter kolhydrater?

Diarré?

Hur går det med din vikt?

Allt mitt godis och brödätande har gjort mig överviktig och på ständig jakt efter socker.

Får en hemsk huvudvärk när jag inte får i mig socker och det skrämmer mig att det är så illa att kroppen nu inte klarar sig utan all skit jag stoppat i mig under alla år.

Vi pratar inte om en vanlig huvudvärk utan en sådan smärta att jag blir sängliggande.

Pelle Långlös
0

Jo diarré. Och det i massor. Blä!

Samma här. ärldens huvudvärk som inte går bort med värkmediciner. Det enda som hjälper är att smälla i sig socker.

Jag har gått upp massor i vikt. Har passerat 100-strecket för ett litet tag sedan. Har aldrig nånsin vägt så här mycket och det är skamligt rent ut sagt.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Joanna76]
0

#0 Har du titta på om du möjligen har IBS? Det ger en väldigt känslig mage.  Jag brukar reagera på snabba kolhydrater som du beskrev.

Enligt vad jag har läst mig till så har ca 10% av den vuxna befolkningen IBS Förvånad

Pelle Långlös
0

Nä det har jag inte gjort. Har varit till läkare några gånger för min magen men har alltid trott att det är något jag inte tål.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *