Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: bantningsmetoder-och-preparat
Läst 16341 ggr
Alex92
0

Upp nästan 2 kilo på en dag?!

Försöker gå ner i vikt men fick ett infall idag då jag hetsåt massor på väldigt kort tid, och gick upp 1.7 kilo! Då åt jag en hel ugnspannkaka, massor av sylt, choklad, muffins, rostbröd, frukt, tonfisksallad, tonfiskburk, knäckebröd, fil och grönsaker. Ja jisses!

Är det fett jag gått upp eller kommer dessa kilon försvinna om jag äter normalt imorgon igen? Är sällan jag hetsäter såhär mycket! Rädd att det ska ta lång tid att gå ner dessa kg… måste bli av med 6 kilo på 2½ vecka. Är det möjligt tro? 

(Har inte bulimi, spyr aldrig)

Gabbbee
0

Det är inte fett du har gått upp!:)

Det är helt enkelt maten som väger, + att du kan ha lagt på dig extra vatten som också lägger till vikt. Det absolut mesta kommer försvinna under natten, och om du mot förmodan har gått upp kommer det försvinna fort :)

Lycka till med viktminskningen!:)

Alex92
0

Okej! Tack så mkt :)

Zadeira
0

Man kan naturligt skilja 2 kilo under dagen utan några som helst konstigheter! Allt beror på vad man har i magen, hur mycket vätska, om man nyligen tömt tarmen osv! Äter du mycket en dag så går du upp för att maten och vätskan i dig väger, men en eller två dagar senare har maten bearbetats och du blir av med den extra vikten.

Det är om man dag efter dag efter dag under en längre tid äter mer än vad kroppen kan göra av med som man går upp i vikt och lägger på sig extra kilon. En eller ett par dagar gör inget, det blir man inte fetare av.

_Charlie
0

Något man kan ha som en liten tanke är att 1 kilo fett består av 7000 kalorier. För att du ska öka 1 kilo i fettmassa måste du äta ca 7000 kalorier UTÖVER ditt basala energibehov samt de kalorier du förbränner under dagen.

2 kilo fettmassa "kostar" därmed ca 14000 kalorier, och det finns inte en chans att det du åt bestod av 14000 kalorier.

Jag skulle gissa på att det du åt max hade 3000 kalorier (och då har jag tagit i ordentligt eftersom jag inte vet mängden på det du åt, bara vad det bestod av.)

Ditt energibehov för att stå still ligger låt säga på 2000 kalorier. Därmed kanske du ökade din fettmassa med ca 150 gram.

:)

Karmatarerskanise
1

Att försöka gå ner 6kg på 2½ vecka låter inte hälsosamt alls. MAn brukar räkna ½-1kg i veckan, och det är bra viktminskning.

Första veckan kan man förlora en del vatten, upp till 2½kg, men utöver det så är det ½-1 kg i veckan.

[Devya]
0

Varför måste man bli av med 6kg på två och en halv vecka?