Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 1503 ggr
[Hildegrim]
0

Hur många kalorier?

Jag har omkring 20-25 kg övervikt som jag skulle vilja bli av med. Har slarvat med min planerade viktnedgång och nu börjar det verkligen brinna i gaveln om jag ska komma i mina medeltidskläder om dryga månaden.

Därför tänker jag nu nu köra på väldigt hårt den sista tiden. Kommer att byta ut flera måltider mot pulverdiet och verkligen ha koll på vad jag får i mig genom att väga allt och föra anteckningar på antal kalorier.

Men hur många kalorier bör jag lägga mig på om dagen för att kunna uppnå en snabb viktminskning men samtidigt inte svälta? Jag är 1,69 lång och väger 95 kg. Jag kommer dessutom försöka gå 1h varje dag (åtminstone 5 dagar i veckan).

Jag tänker mig något runt 1200 kcal / dag eller blir det för lite?

[Hildegrim]
0

Kanske ska tillägga att jag bara tänker köra hårt fram tills jag ska komma i kläderna. Därefter tänker jag köra i långsamma tempo.

Zadeira
0

Jag låg runt 1300 kalorier om dygnet när jag mådde som bäst i min viktminskning. Det beror ju också lite på vad ditt dagliga behov är. Ta reda på det och dra sen av 500-700 kalorier från det.

[Hildegrim]
0

Jag tänker lägga mig på åtminsine -1000 kalorier per dag om jag ska ha en chans att gå ner 1 kg per vecka. Helst hade jag velat gå ner mer men det känns bara som önsketänkande. Men senare i det långa loppet låter ett underskott 500-700 kalorier sunt. :P

Om jag går efter caloriesperhour.com så är mitt dagliga behov 2050 kalorier vid "little or no exerice and desk job" och 2350 kalorier vid "light exercise or sports 1-2 days a week".

Jag vet inte riktigt vad jag ska utgå ifrån. Promenaderna tänkte jag räkna separat och inte ta med i det dagliga behovet. Jag arbetar som städare vilket är ganska fysiskt (dock inte heltid) men utöver det sitter jag mycket still.

Tror ni jag kan utgå ifrån att mitt dagliga behov ligger på 2200 kalorier per dag?

ekebys
0

#3 tycker de känns rätt mycket med 2200 per dag..