Rökning bra vid förbränning?
hejsan, har en liten tanke jag skulle vilja dela med mig av. Jag är ingen PT, läkare eller dietist, utan alla tankar baseras på inläst information och spekulationer! Att röka är absolut inte bra, så långt vet vi, men… Rökning försämrar ju konditionen,(röker själv, så vet) ansträngningar blir mer påfrestande. Förhöjd puls ökar förbränning( energiförbrukningen ökar). Ser ni vart jag vill komma? Vad tror ni? Edit: försöker inte rättfärdiga rökning..
Hellre mysig o härlig än tunn o eländig!

Större delen av min umgänge röker, majoriteten lever förövrigt ett hälsosamt liv( ser ironin), och är muskulösa i alla storlekar. Själv har jag rökt länge och ändå kunnat träna upp mig i skaplig skick, har aldrig riktigt känt av nåt negativt med rökningen.( förmodligen fått snabbare resultat utan) men har inte varit missnöjd med tidsåtgången! Men jag förstår vad du menar:)
Rökning speedar på metabolismen, så att sluta röka samtidigt som man vill gå ner i vikt är förmodligen ingen bra ide för det gör det mycket svårare. Däremot ska man ju inte börja röka bara för att gå ner i vikt!
#3 haha, good point:)