Jag tror jag behöver hjälp!
Jag bestämde mig för ett år sen att gå ner i vikt och framför allt må bättre. min mage hade börjat säga ifrån efter varje måltid, illamående, uppsvälld och smärta. Jag har alltid varit ganska mycket överviktig men nu började det liksom göra ont varje gång jag åt. Jag går på levaxin sen jag var 12. jag gjorde en totalundersökning av kroppen för att se om jag var allergisk eller överkänslig. proverna kom tillbaka negativa och doktorn rekommenderade viktnedgång (som under hela min uppväxt).
Jag åt väl innan detta inte helt fel direkt, sällan godis och så men jag hade en del laster så som socker i kaffe, läsk, och för stora portioner. så jag la om kosten. nästan inga kolhydratet utom de i grönsaker (potatis ej inräknat) Mkt protein. och min mage blev jääättebra o0ch jag hade inte ont längre.
sen tränade jag. stavgång ca 4 ggr/vecka och gym 1-2 ggr/vecka. plus ridning minst två gånger i veckan.
jag fortsatte med detta heeela året. minskade ca 18 cm runt midjan men där tog det stopp… sen gick det inte ner mer liksom. trivdes med dieten, gillar att träna sålänge jag inte får ont i knän och rygg som jag har problem med.
nu sommarjobbar jag och bor hemma igen då jag och sambon bor 35 mil från vårt. det är hemskt! Har inte haft råd att köpa min mat utan pappa har köpt maten. det blir inte direkt jätteonyttigt men bröd och potatis får jag i mig. och alldeles för lite grönsaker. jag blir verkligen DEPP! Jag märker att jag håller på att gå upp och nu har jag ont som tusan igen.
o0m en månad flyttar jag hem. längtar så jag blir galen! Men jag vill träna ngt som bränner lite bättre utan att skada rygg och knän. ska börja med min diet med, just nu går det typ inte… men jag rör mig iallafall 8 timmar om dagen på mitt otroligt krävande jobb… alltid något.
men jag känner mig verkligen depp för att det inte hände mer innan. och att allt bara fallerar för att jag inte bor i min lägenhet. suck. jag var ju så jävla duktig innan!
jag vet inte riktigt vad jag vill få fraM. Pepp? träningskompis? tips på träningsform då löpning och sådanna träningsverktyg på gym inte riktigt funkar för mina knän. har funderat på något brännande program på friskis? gärna fler tips på kolhydrat snål mat. Ja… lite hjälp helt enkelt!
Hoppas du hittar motivationen igen
Det finns massor av bra sidor på nätet med GI/LCHF recept som man kan laga
Jag tror stenhårt på att du kan komma igen, du hittade innan ett sätt som fungerade för dig, bara hoppa på cykeln igen så att säga
Träningsform som är skonsam är ju simning, vattengympa kanske?
Vet inte hur mycket det bränner dock
I'm only responsible for what I say, not for what you understand
jag har provat vattengympa under längre perioder och tycker det passar bra, men jag upplever inte riktigt att jag blir trött av det hur mkt jag än tar i under övningarna. :-\ liksom för lätt… men skönt är det! :-) tack för de peppande orden! det behövs! :-)