Arg på mig själv!
Jag är arg på mig själv. Min pojkvän har lyckats komma igång med träningen, och innan han började så hade jag tänkt börja. (Vi bor 100 mil ifrån varandra just nu, så att träna tillsammans går inte!)
Hur som. Nu sitter jag här och GRÅTER över att jag inte kan få tummen ur rumpan och börja ge mig ut och jogga. Jag hittar inga joggingrundor här jag bor nu (nyinflyttad)..
Bor nu i ett av grannländerna, så vet heller inga hemsidor jag kan mäta ut min runda på. Känner ju inte till någonting och säger jag någonting till min mor så säger hon att hon och jag kan ge oss ut och gå. ._.' Men jag vill ju jogga och gärna i fred, för hatar att träna bland andra.
Vad ska jag göra? :( Känner ingen här som jag kan träna med eller som kan visa mig. Vill inte börja på gym, för jag hatar att träna bland andra.
Google maps. Där kan du mäta o leta vägar o allt sånt. I alla länder.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
googlemaps finns ju i alla länder. vet inte om man kan mäta sträckor där men du kan ju i alla fall fundera över lite vägar. Eller så kanske det finns något turistkontor där du kan köpa/få en vanlig karta och mäta för hand?
Jag vet inte i vilket land du bor men hittade en för Norge där det går att rita, bara sökte på "norsk karttjänst" på google :)
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Men hur söker man då? :s
#3 Var bor du? Kanske kan hjälpa dig :) Annars så öppnade jag bara google och skrev det som står inom citattecknen. Sen hittade jag en tråd där någon hade skrivit om den karttjänsten.
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Gå in på maps.google.com och skriv in din bostadsadress i sökfältet, inklusive land. Då letar datorn fram denna. Börja kolla över kartan o se vad som kan vara lämplig väg att jogga på.
Eller gå till närmaste turistbyrå, skaffa en stadskarta o ge dig ut med den. Gå omkring o kolla vad det är för gator i närheten, de du kan tänka dig att jogga på markerar du på kartan på valfritt vis. Sen kan du själv, med penna o linjal eller med google maps, ta fram hur långt det blir. Och du får motion även medan du rekar fram bra vägar, och lär dig mer om din närmiljö, bara fördelar!
Ebmfh
Trollcaféet
Blir bara så ledsen.
Finns inga vägar exakt där jag bor, där jag har lust eller chans att jogga på. I Sverige fanns det joggingspår, typ en skogsrunda, men vart jag än letar verkar det inte finnas här. I så fall måste jag åka bil till det stället, men då har jag problem att ringa för skjuss eftersom att jag inte kan ringa till norska telefoner på min mobil - av någon konstig anledning. Har ju en sådan vilja, men har ingen chans. Vägrar jogga på asfalt, för får så ont i mina ben.
Men snälla du, var bor du? Vi kanske kan hjälpa dig hitta nåt på kartan…
Springa på asfalt suger, jag håller med. Jag bor på landet men har inte ändå inga bra icke-asfalts-vägar. Eller rättare, de som finns är igenväxta, försök springa i gräs till knäna… :) Men du kan ju försöka cykla istf att jogga, det ger oxo bra träning o går utmärkt på asfalt.
Nu får du inte bli arg på mig, men försök lyfta blicken lite o se vad det finns för möjligheter istället för hinder. Det är så lätt att fastna i en negativ spiral och bara se problemen, speciellt om det har börjat illa. Men det går nästan alltid att bryta. Önskar jag kunde hjälpa dig IRL.
Lycka till!
Ebmfh
Trollcaféet
Om man verkligen vill något så ser man till att lösa det, oavsett vad som krävs. Vill du verkligen komma igång så hittar du på en lösning och ser till att få det att funka. Du säger att du inte vill jogga där du bor, men powerwalka istället då?
Så som det verkar så sitter du mest och tycker synd om dig själv för att förutsättningarna inte är precis så som du vill ha dem. Det är sällan så att förutsättningarna är som man hade önskat helt, men då får man se till att göra det bästa av situationen och lösa det på något annat sätt.
den här sidan är jättebra! http://iform.se/route#
Man kan använda den över hela världen. Jag bor i England och ritar alltid upp mina rundor på den sidan :) Väljer man att visa kartan i satelit eller hybrid-bild så kan man hitta stigar och sånt också som inte visas som vägar. Jättesmidigt om man springer på åkermark eller liknande.
Istället för att bli ledsen och arg på dig själv så försök använd den energin på att faktiskt göra något. Det går om man verkligen vill. Nu verkar det som om du blev mest ledsen för att din pojkvän har satt igång medans du sitter kvar på stället. Men det är kanske att gå över gränsen för mig genom att påstå något sådant.
Det lönar sig dock aldrig att tycka synd om sig själv. Det är inte lätt att gå ner i vikt och det brukar det aldrig vara heller. Det mesta handlar om att faktiskt hitta styrkan i sig själv samt sluta tycka synd om sig själv.
Du kan! Sluta hitta på ursäkter och ta itu med det hela. There is always a way!:)