Det fungerar faktiskt
Nu har jag varit utan sötsaker samt chips i lite över en vecka och jag har redan gått ner 1,5kg.
Det kan förstås även bero på att jag har blivit mån om att äta tills jag blir mätt och inte mycket mer. Förut åt jag tills jag kände att jag ville spy. Maten var bara så oemotståndlig och jag kunde inte behärska mig själv! Men efter att jag insåg att jag åt mer än männen då jag var ute någonstans blev jag och funderade. Männen var ju typ dubbelt större än mig och åt mycket mindre än mig så det kändes ju udda.
Min kille har även slutat med onödiga sötsaker och försöker att inte överäta sig. Han har gått ner från 73kg till 68kg. Han är smal annars men har haft en väldigt stor mage som har stört honom (inte mig). Nu börjar bukfettet försvinna vilket har aldrig varit riktigt hälsosamt.
Jag har även börjat med något nytt de senaste två dagarna och det är att jag inte äter efter kl.18.00 på kvällen. Jag ser till att äta ordentligt innan klockan blir 18.00 och insett att jag inte är ens hungrig senare på kvällen.
Nu har jag bara att gå ner 1,5kg till så borde jag kunna komma i mina gamla kläder igen.
Skönt att man kan gå ner i vikt utan att faktiskt ändra på vad det är man äter vid frukost, lunch och middag.
Jag vet inte riktigt vad jag ville med det här inlägget annat än att säga att det går faktiskt att gå ner i vikt om man riktigt vill. Det känns så skönt och jag njuter i fulla drag.
Grattis! 
Det måste vara skönt att genom något sånt litet kunna gå ner i vikt! Jag har liksom slutat med alla onödiga sådana saker för längesen och kan inte dra ner på det för att öka viktminskningen.
#1 Tack! Det känns oerhört skönt. Det är som jag har kommit ur en ond cirkel och kan äntligen vara nöjd och glad.
Man kan förstås inte gå ner hur många kg som helst genom att undvika sötsaker och dra ner på portionerna utan om man vill gå ner ännu mer så gäller det säkert att öka på med motionen och äta hälsosammare. Just nu äter jag faktiskt inte så hälsosamt utan det blir vanlig lasagne, pasta carbonara och en massa andra pastarätter för det mesta. Vi äter dessutom inte alls några grönsaker eftersom vi har helt enkelt inte råd med något extra då vi är studerande. =/
#2 Fast grönsaker är inte dyrt :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 Kom till Finland så får du se att grönsaker kostar en hel del, speciellt om vintern. :) Vi hade en period då vi köpte hem grönsaker men det blev så pass dyrt att vi var tvungna att sluta med det. Sen då vi slutar studera och börjar arbeta så har vi råd med grönsakerna.
#4 Jag kunde ju inte veta att du bor i Finland ;)
#5 Hehe, givetvis kunde du inte veta det och därför skrev jag det också.;) Det har varit många diskussioner om hur mat överlag är väldigt dyrt här i Finland. Man skulle hoppas att det blev billigare så man slapp betala flera hundra euro i månaden för mat. Det tråkiga är att den onyttiga maten är även billigast, tyvärr.
#6 Oki tråkigt att det är så att det är dyrt.
Ja så brukar det nog vara :/ T,ex snabbpasta osv är ju billigt men inte direkt nyttigt.
#3 Grönsaker är ganska dyra här också. Om man nu inte nöjer sig med tomat och gurka.
Kul TS att du lyckas utan att du känner att du behöver offra så mycket!
#8 Beror på vart man bor i landet och vart man väljer och handlar sina grönsaker i så fall för här är vissa grönsaker dyra andra inte. Går liksom i perioder att vissa grönsaker är dyra sedan blir det billiga osv. Köper ju till mina marsvin
Ja, det handlar om säsong.