Gå ner fast det inte syns?
Eller inte syns kanske är en överdrift, men inte så värst!
Jag började min viktminskning för ca 6 månader sedan. Jag var inte överviktig men jag ville bli av med lite extrakilon samt gå ner lite då min vikt var för mycket enligt mig. Nu har jag gått ner sammanlagt 16 kg men jag tycker inte det syns alls nästan! Kläderna sitter bättre men jag har fortfarande samma storlek (m). Jag har vägt mig på olika vågar för att se om det verkligen är sant och alla visar samma, samt att jag känner mig "lättare" än vad man ska säga. Har tränat mycket muskler med så jag tvivlar på att det är muskelbortfall som spökar.
Hur är det möjligt?
Precis så var det för mig också, Jag har gått ner 20 kg och de första 15 kg hade jag samma kläder och folk sa inte så jätte mycket. Men sen helt plötsligt de sista fem kg så började folk säga att jag blivit så smal och jag gick ner från storlek 46-40 i byxor. Spännande fenomen som jag tyvärr inte kan förklara. Men du är iaf inte ensam!
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
Du sa att du tränat mycket muskler och där kan du din en förklaring. Även om muskler väger mer än fett och du kanske borde ändrat storlek så är det inte alls säkert. Ökad muskelmassa kan ju bidra till "större" kropp också, du har kanske bara omfördelat och "bytt" ditt fett mot muskler? Du skriver ju också att kläderna sitter bättre, så det är ju rimligt att du helt enkelt omvandlat fett till muskler.