Du som gått ner mycket
Ni som gått ner mycket i vikt, över 20 kg,har ni lyckats hålla vikten?
Själv är jag inne på mitt andra år nu. Pendlar mellan -35 och -33kg. Och det anser jag nog vara att hålla vikten :)
Tror det är mitt andra år, eller så är det bara mitt första? Haha, får nog leta upp min tråd igen!
Jättebra gjort Hera.
Jag kan tänka mig att det svåraste egentligen är att hålla vikten så att man inte långsamt går upp igen.
/Maria
Jag har gått ned mycket i vikt och men går fortfarande nedåt, så jag kanske inte kan säga att jag håller vikten än 
Bumble; tack :) Och ja, det är svårt att hålla vikten. Man har blivigt lite kaloriskadad. Kan frossa lite på helgerna sen iveckorna blir det inte mycket ätit. Jobbar på det,
Rädslan för att bli tjock igen är hemsk.
Jag har gått ner 55 kilo sedan spril 2011, men jag har drabbats av ätstörningar pga min viktminskning. Jag har gått från kraftigt överviktig till att snudda på gränsen till undervikt, från ena änden av skalan till andra. Så jag kan ju egentligen inte säga något alls om att hålla vikten, jag kämpar mig fortfarande neråt.
Jag tror att det svåraste är när man nått sin hälsovikt och faktiskt vända det hela, lära sig hur man ska leva för att stanna där, plana ut, hitta sin balans och det som funkar för att hålla sig ett par kilo hit och dit utan att ständigt behöva tänka på kalorier, träning, vikt, kost osv.
Har gått ner 40 kg. Penglar upp och ner 1-2 kg hela tiden. Jag håller vikten genom att röra mig regelbundet och hålla mig borta från sötsaker å andra kolhydrater (jag äter LCHF)
Började på 114 kg, väger nu 75 kg till mina 170 cm.
#5 Bra jobbat!