Hemmaövningar!
Jag hittar inga ställen jag kan jogga någonstans. Har fobi att träna bland andra, så att ta mig till ett gym vägrar jag. Sen att jogga på asfallt sliter dels på benen och dessutom får jag ont i mina hälar (har inte fixat nya iläggssulor än, glömde dem i vårt gamla hus) ..
Jag behöver träna upp rumpan och låren. Vet att det inte går att punktförbränna något, men vill ha lite mer muskler - få bort lite av celluiterna. Hur gör man? Hemmaövningar menar jag nu då.. Kör på lite situps varannan dag. Men vad kan jag göra mer? Har laddat ner en app, men de har inte så jätte många övningar, mne det kankse räcker.
Tacksam för svar!
Cykla stärker rumpan och låren. 
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
#1: Problemet är att jag nyss införskaffade mig en damcykel som är för lätt/tung att cykla med i backar här i Norge, så går inte :( Kan inte ens cykla till affären. Har inte med kondisen att göra, utan det är bara helt omöjligt. Cyklade mycket i Sverige innan!
Är det backar så är det bara att kliva av en bit för att sedan hoppa upp på cykeln igen. Jag har verkligen inte kondis jag heller eller styrkan i benen så jag gör på detta sätt. Sätt inga hinder för dig själv utan försök att hitta möjligheterna istället. 
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
#3: Då kan jag ärligt talat ge mig ut och gå istället då.
Det är inga sådana backar här som det är i Sverige, de klarade jag supert! De här är mer branta och att cykla nerför hela tiden anser jag inte som så värst mycket träning. Hade gärna cyklat upp om jag hade en ordentlig träningscykel.
Så får hitta någonting annat :/
Ja, men gå då! Att gå är oxo bra träning för rumpa o lår. Både att gå uppför o nerför.
Dansa! Antingen med andra eller hemma i ditt eget rum. Sätt på en bra fartig låt o skutta runt bäst du känner för. Ingen kan säga att du inte kan dansa om du bara går helt på känsla. Det är din dans o ditt sätt att dansa, alltså är det bra.
För din egen skull, försök lyfta blicken från den där dystra gropen du gräver ner dig i, o se möjligheterna istället! Jag tror inte gropen är så djup om du tittar dig omkring, men om du bara tittar ner i den ser du såklart inget annat. Du kan om du bara vill!
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Det finns oändliga möjligheter till att träna fast man inte har all den utrustning man skulle vilja ha. Kolla på youtube och få eventuellt inspiration därifrån till att göra några enkla övningar. Det finns många trådar här på viktminskning om bra videoklipp där man får tips om hur man tränar magen, lår etc.
Och om du bor i Norge har du en ypperlig möjlighet till att gå ut och promenera i de där backarna (har varit själv där och vet hur häftiga backar det finns). Där får du utomordentlig träning för dina lår och din rumpa. Lite powerwalk till på köpet så blir det extra bra! Försök se alla möjligheter och inte begränsningar.
Tack för svaren :D Jag ska ta med mig kameran och ge mig ut och fota och GÅ :)
Att gå i tuff terräng (eller de där backarna du beskriver) är ett av de bästa sätten att aktivera rumpan och låren. Se verkligen till att du använder musklerna där också i varje steg, inte bara går på automatik utan verkligen aktiverar musklerna. Om du dessutom gör något annat samtidigt (fotar som du säger) så tänker du inte heller på att det är träning och blir lättare att faktiskt ta sig i kragen och göra.
Det finns många bra core-övningar som stärker just den rumpa/lår, samt magen och ryggen. Youtube är en väldigt bra källa till mycket, så försök kolla runt lite där på både core, pilates och yoga. Du hittar garanterat något som du kan göra hemma. Kombinera det med dina promenader så ska du se att det känns skitbra.
Jag letade efter core-övningar själv igår, hittade bland annat den här som jag tycker verkar vettig. O så den här som jag först gillade, men sen insåg att hon säger emot sig själv med det här, så jag vet inte. Du kan ju ta det som verkar bra för dig. O så googla på magträning eller lårträning eller rumpträning, det finns massor att hitta.
Glöm inte att ha nån bra musik i lite upptempo när du tränar, det gör ALLT lättare att orka! Sätt tex som mål att orka hålla "plankan" hela din favvolåt, du kommer märka hur du orkar några takter längre för var gång.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Jag har laddat ner en app dessutom som heter "Workout Trainer" (tror jag?) .. Rekommenderar den verkligen! Super kul att göra de övningarna, för man kan variera mellan olika övningar var dag. Antingen kan man köpa övningar, eller så kan man göra de som är gratis. Har bara gjort de som är gratis, men det känns verkligen. Gjorde situps och andra övningar i förrgår, hade lite träningsvärk igår men tänkte att rör jag på mig så går det väl över. Haha, idag har jag ännu mer träningsvärk, men det var så roligt med övningarna så kunde inte bara ta hem en vilodag!
Men idag får jag väl köra en vilodag förutom att jag ska upp på ett fjäll (ska gå tur, med andra ord).. Vi får väl se hur det går!