Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 4036 ggr
[Älskamig]
0

Träningsappar!

Jag måste verkligen ta och gå ner lite. Jag försöker skippa allt snacks (godis gillar jag inte!) och alla andra sötsaker. Nu ska jag bara ta mig i kragen och börja gå, jogga etc. Finner ingen ork, ingen lust etc.. Hittar inga roliga appar på mobilen, som man kan använda medans man är ute och går/joggar utan att behöva vara internetuppkopplad. Obestämd

Någon som har tips på sådana appar och träningsappar överhuvudtaget? Ska finnas på gamla android. Har inte uppdaterat min telefon! Flört

Pelle Långlös
0

Jag använder mig av Sports tracker och Endomondo när jag tränar utomhus

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Älskamig]
0

Behöver man ha internetuppkoppling för det? Obestämd

Pelle Långlös
0

Ja

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Älskamig]
0

Aj då.. Det går tyvärr inte. Letade efter något som man inte behövde det för.

[westerlind]
0

Som jag skrev i din andra tråd, Nike Training (krävs internetuppkoppling för att ladda ner men inte sedan), Ab/Ända/Ben/Arm Workout och Träningspass. RunKeeper (går på GPS vad jag förstått), Fitness Pro, Workouts och min personliga favorit, Zombies, Run! som ger en spark i baken när man är ute och går/joggar. Kräver internet för att ladda ner och går sedan på GPS om man vill bli jagad av zombies och utan om man bara vill njuta av musik och en ganska så roande historia.

Pelle Långlös
0

Zombies, run kostar 6€. Gillar hellre gratisappar. Vad jag har för mig så har inte Älskamig något internet på sin mobil.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[westerlind]
0

Den är lätt värd sitt pris! Jag längtar tills jag får en ledig dag från jobbet och kan komma ut och springa för att veta vad som hände med barnet jag räddade från ett övergivet hus… Hm, har man inget internet alls blir det svårt att ladda ner en app överhuvudtaget.

Pelle Långlös
0

#7 Det finns något som heter WiFi. Flört Går alldeles utmärkt att ladda ner spel och appar med sånt.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

jagga-ewe
0

Jag vet inte om RunKeeper kräver internet-abb i mobilen, men du måste ha GPS. Jag är väldigt beroende av den, just för att jag kan få karta på var jag varit o sånt. Barnsligt skoj att kunna jämföra om man klarat en backe snabbare än vanligt o så. Har du bara wifi bör du ju kunna skicka upp resultatet via det när du har nät. Nån form av nät måste du ju ha eftersom du skriver här… :)

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Marshmello
0

Jag har en app som heter simple c25k (till träningsprogrammet för att kunna springa 5 km efter 9 veckor), som är gratis. Den behöver inte använda internet när man kör den.

Pelle Långlös
0

#10 tack för tipset nu har jag laddat ner den.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Skogshumblan
0

Jag använder nike+ running, gps och behöver inte internet då den används. Många bra funktioner som jag gillar. Man kan om man vill regga sig på nike.com och synka sin app med nike.com och på så sätt få lite utmaningar föreslagna, som att ex öka tempot, springa längre nästa gång man tränar eller att under ett visst antal veckor springa minst…..

Varje avslutat pass får feedback på tempo och sånt.

Det enda jag inte gillar är att om man vill ha igång själva appen så man ser tempo etc medans man tränar så drar det ganska fort slut på batteriladdningen.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pelle Långlös
0

Klar du måste ha appen igång när du tränar för hur annars skall den få information hade du tänkt dig?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Skogshumblan
0

Hahah ja det här blev ju lurigt att förklara, men jag menar att om man vill ha den igång på skärmen och se alla nuffror och så  "live", annars kan man ju ha den igång men telefonen skärmlåser sig. lite luddigt att förklara

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.