Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1181 ggr
Zorro_Tiger
0

Hur mycket?

Hej hej!

Jag är en tjej på 12 sommrar. Jag lever ett helt "normalt" ungdoms liv och jag har många kompisar och så. Men det finns ett problem och det är att jag är överviktig!

Just nu är jag ca 154 cm lång och jag väger ca 55 kilo. Hur mycket bör man väga när man är 12 år och så lång som jag är?

Sedan har ajg ett till problem och det är att ajg småäter hela tiden! Hur kan man sluta och hur kan man få bbort suget liksom?

Tacksam för svar! :)

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

Fridaaaa
3

Det är så himla olika :)
Du väger inte för mycket för din längd.
I din ålder växer man fortfarande, och kommer utveckla former osv :)
Så tänk inte på vikt!
Utan bara rör på dig lagom mycket osv :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zorro_Tiger
0

Okej tack så mycket! Har ändå bestämmt att jag ska äta lite nyttigare och röra på mig mer för de matvanor jag har nu är inte bra alls och jag rör på mig alldeles för lite :P

[Devya]
2

Tycker det låter som en helt perfekt vikt för någon med din längd och din ålder.Du behöver nog inte tänka på din vikt alls.

Äta hälsosammare är alltid en bra idé så kanske man kan även hålla sig borta från att småäta hela tiden (vilket inte är så bra för tänderna). Det i kombination med lite motion eller någon hobby så är helt perfekt. Då kan du känna att du tar hand om din kropp ordentligt och du behöver inte ens titta på vågen.

Zorro_Tiger
0

Ja jag har ju en hel del hobbyer, Min hund som jag går ut med ca 1-2 gånger om dagen (Såklart kommer hon ut fler gånger om dagen men då är det npgon annan i familjen som går ut med henne) Seda så rider jag ca 3 kvart varje fredag så där får jag motion också men jag små äter hela tiden typ!

På tal om småätande, Hur slutar men egentligen? Vad kan man uppehålla sig med när man får ett"småätar sug" ?

[Devya]
0

#4 Äter du ordentligt vid frukost, lunch och middag? Sen är det ju bra att ha något mellanmål där emellan - t.ex. kokt ägg eller naturell yoghurt med pumpafrön, linfrö och solrosfrön. Det beror lite på vad du tycker om att äta förstås. Ibland kan det vara bra att dricka ett glas vatten för att se om du fortfarande är hungrig efteråt. Ibland kan det hända att man bara vill äta för att ha något att göra.

Jag brukar testa och dricka grönt te eller ett glas vatten om jag känner att jag vill äta något men egentligen inte är hungrig.

Låter sen som du får åtminstone lite motion vilket är bra. :)

jagga-ewe
0

Angående småätande: En kompis gav mig ett tips: Fråga dig själv när suget kommer "vill jag ha ett kokt ägg nu?" Är svaret "Ja" så ät ett ägg eller nåt sånt. Är svaret "Näe, men gärna en kanelbulle eller påse chips" så drick ett glas vatten istället.

I övrigt är det bättre att lära sig ignorera suget o vänja sig av vid småätandet. Ofta är det en ovana att alltid gå vägen via skafferiet o kylen när man kommer in i köket. Försök lära dig att märka när du är på väg att ta nåt att småäta, o gör nåt helt annat då. Bryt vanan helt enkelt. Eller, "enkelt" är det inte, men… :)

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Zorro_Tiger
0

Jag äter ordentlig frukost, Lunch oh middag. Jag vet igentligen inte vad det är jag vill småäta när jag småäter tar det som står närmast typ men oftast är det onyttiga grejor :P

Tack för tipsen! Tror värkligen de kommer funka :D

[TheMiko]
0

Om jag får för mig att småäta vilket jag nästan lagt av med nu.. Men jag gjorde i alla fall en knäckemacka med ost eller skinka sallad, tomat eller gurka. Varje gång… till slut insåg jag att det där suget bara skapade merjobb så jag äter istället frukost, lunch, middag och två ordentliga mellanmål bara för att slippa ifrån att göra vid knäckemackor hela tiden.