Xyphedrine??
Hejsan!
Är det nån där ute som hört talas om detta piller? såg en annons på Faceboook och blev lite fundersam. Hittar inte så mycket info om medlet. Är det nån vet nått om det och vill dela med sig?
Jag skulle aldrig stoppa i mig dom. Dåligt gjord sida, med tveksamma ämnen i som ska likna cocain och amfetamin ("på ett säkert sätt".
såna där annonser de har ute på facebook m.m om olika piller brukar aldrig vara nå bra.
jag testade tabletter i somras som är fettförbrännande. de heter Oxyelite Pro. jag blev väldigt pigg och alert på dom utan att få problem med sömnen. väldigt hungerdämpande, jag blev supermätt på bara en tallrik fil och stod mig i flera timmar. suveräna piller tycker jag och utan konstiga bieffekter. gick ner 7kg på ca 2-3 månader
#2, nu vill inte jag vara någon tråkmåns men jag går ner ca 4-5 kilo i månaden UTAN några piller så 7 kg på 2-3 månader är inget man måste äta piller för att klara av. Piller är aldrig en bra lösning!
Håller med om att piller inte borde vara nått, men när man inte lyckas med andra medtoder så tar man gärna till piller men man vill ju inte stoppa i sig vad som helst. Operation är inte ett alternativ för mig heller. det handlar inte om 5-7 kg som jag vill gå ner utan 20-25 kilo! Dansar 1-2 ggr i veckan men det hjälper inte.
#4, Jag har inte gjort någon operation, det skulle jag aldrig göra. Det hjälper inte bara att röra på sig om man inte äter rätt, så frågan är ju egentligen hur mycket du försökt utan piller.
Jadu Zadeira om du bara visste! Jag har liksom inte "ätit" mig till alla kilona, och jag har gått på olika utredningar men nu bestämt mig för att försöka själv och jag vet mycket väl att motion och kost måste ändras.Och mycket av det har jag redn gjort, det jag söker är en liten hjälp att "kicka" iväg mig själv eftersom det är starten i detta som är det svåra för mig, Säg nu inte att "det är bara att" för de orden hatar jag det finns inget bara för vissa! Inse att alla är olika!
#3 Det är säkert din kropp, men det finns många som är olika. Jag går varken upp eller ner NÅGONTING, och har vägt detsamma i flera månader. Även om jag motionerar, tränar, äter sunt och försöker få bort godiset så går jag inte ner, och inte upp. Även om jag äter 4 kg godis i veckan (tyvärr är det ingen ovanlighet från min sida) så går jag inte upp, och inte ner.
Allas kroppar är inte likadana, och du kan ju inte säga att bara för att du går ner/upp några kilon i månaden, så måste det vara just den anledningen för Thowas. Du kan ju faktiskt inte ha NÅGON ANING om hur hennes kropp fungerar, vilken ämnesomsättning hon har eller vilka matvanor hon har. Om hon säger att hon blev mycket mättare + piggare efter att hon börjat med pillren, så kan det mycket väl vara därför hon gick ned i vikt - för att hon blev mätt och inte åt mycket, som tyvärr är en bov för oss alla.
Tycker bara att ditt uttalande var lite onödigt.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Jag vet att det inte alls är "det är bara att" och jag vet att inte alla klarar viktnedgång själv utan hjälpmedel. Men jag personligen har ingen tillit till bantningspiller eller piller av olika slag, så därför råder jag ju hellre dig och andra som funderar på piller till att kolla upp alla andra möjligheter med dietister, läkare eller liknande.
#8 Har inte sagt någonstans att jag ska börja med piller.
Och det du sa i ditt förra inlägg fick dig helt enkelt att låta som att du trodde att du går ju ner 4-5 kg då och då, så då måste ju alla göra det. Och om dessa piller nu funkade för henne så är det ju bra, men du fick det att låta som att det inte alls var därför utan att kroppen reagerar så naturligt.
Wand, du tror inte att Zadeiras senaste svar är till #6? ;)
Förlåt, läste inte de tidigare inläggen. 
Amfetamin såldes också som bantningsmedel i början.
Bara nämner det…
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Sen är det många som blivit sjuka, till och med dödsfall, pga oseriösa bantningspiller. Skulle inte testa om jag så fick betalt.
Ser ut som en vanlig designerdrog, förmodligen är det inte lagligt länge till i Sverige.
skulle det finnas ett piller som fungerar för de flesta, så skulle det vara en världshändelse. Så länge du inte har läst i alla tidningar, hört på alla nyheter om pillret så är det inget sådant. (Det som finns på apoteket, på recept,något på X var ju faktist på nyheterna överallt, trots att dess effekt och nytta faktisk ocksåt är omdebatterat)
Så jag köper inget mirakelpiller förrän det står i alla nyheter. För det är gyllene bägaren….
/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.
Gillar inte bantningspiller alls :)
Bättre med bra kost :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#16 håller med dig
/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.
Tänker inte köpa några piller, var mest nyfiken på om nån visste nått.
jag har xyphedrine hemma. men det är inget amfetamin eller nåt konstigt i dom. dessa är från herbal vital och innehåller:grönt te, chilipulver och kakao. finns inga ämnen alls däri som skulle kunna kallas drog eller vara farlig.
jag provade dom några dagar förut men kände ingenting
Skriv gärna ut hela innehållsförteckningen :)
Om de inte har låtsas amfetamin, så kan de omöjligt hålla vad de lovar. Ökad energi, minskad matlust och bättre förbränning. Det är precis vad amfetamin gör - man blir pigg, sover kanske inte alls på 36 timmar, glömmer att äta och är speedad till max. Och rasar i vikt. Har sett det first hand, inte trevligt.
Men om de inte innehåller något som piggar upp och håller en aktiv utan att tänka på mat, så funkar det inte. Falsk marknadsföring helt enkelt. Häll i kakaon och chillin i en kopp grönt te istället, då får du antagligen i dig lite nyttoämnen med.
Xyphedrine innehåller ett antal ingredienser med dokumenterad effektivitet, Camellia sinensis, Kalcium, Capsicum annuum och Theobroma cacao och andra ingredienser som har en positiv effekt. Xyphedrine består av en hemlig, patenterad * kombination som skapar en optimal, avsmalnande effekt på kroppen utan att uppvisa några uppenbara bieffekter.
195mg Camellia sinensis – Camellia sinensis är det aktiva medlet i bland annat grönt te, och har varit känt för sin läkande effekt i årtusenden. De två främsta fördelarna med Camellia sinensis är nämligen en högre fettförbränning samt den höga halten av antioxidanter. Resultatet av den höga fettförbränningen sker av sig själv och du kommer gå ner i vikt snabbt och effektivt. Det höga innehållet av antioxidanter renar kroppen från toxiner och ger resistens, så att du får mer kraft till att fokusera på din viktminskning.
160 mg Kalcium – Kalcium är en av de vanligaste mineralerna och finns naturligt i den dagliga kosten. Men nya studier har visat att ett högt kalciumintag påverkar hur fett tas upp och bryts ned i kroppen. Kalcium lagras naturligt i fett celler och bryter ned dem, samt ser till att inte lagra mer fett. Kalcium är också en av de viktigaste ingredienserna om du vill ha säkerställt en effektiv viktminskning.
150mg Capsicum annuum – Capsicum annuum är den aktiva ingrediensen från bland annat chili. Capsicum annuum höjer förbränningen maximalt och gör att ämnesomsättningen hastigt går upp. Du kommer att uppleva en effektiv och snabb viktminskning, utan att tömma kroppen på vätska – helt underbart!
105mg Theobroma cacao – En patenbelagd metod för utvinning av colombiansk kakao gör att Theobroma cacao innehåller höga nivåer av antioxidanter. undertrycka aptiten och höja energinivåerna. Innehåller 100% synefrin HCl, en ingrediens som finns i citrus aurantium-frukten som används för flera ändamål i traditionell, kinesisk medicin som till exempel snabb viktminskning.
Alla ingredienser har dokumenterat positiva effekter och finns belagda inom den medicinska vetenskapen. Du kan gärna söka på Google efter ingredienserna eller läsa om dem på Wikipedia.org.
#22 "Dokumenterad effekt" står det på många bantningspiller, antirynk cremer osv. Kan gälla 1 person av 100 om jag har förstått det rätt.
Låter som ett nyttigt kost-tillskott som inte kommer göra någon större skillnad alls förutom placeboeffekten.
Känns lite som att kasta pengarna i sjön. Köp vanliga multivitamintabletter + omega3 istället och ät mörk choklad, drick grönt te och ha chilli på maten.
Sen vet man inte hur dessa beständsdelar är tillverkade eller om det finns dolda tillsatser. Onödigt att ta risken.
Xyphedrine är kommer att bli olagligt i Sverige. Det är farligt för hjärtat och många får sömnproblem och ånges av tabletterna. Det är ett amfetaminliknande preparat som man kan li beroende av. Man går ner i vikt för att tabletterna dämpar hunger och trötthetskänslor. Fast så fort man slutar, vill kroppen kompensera och då blir man trött, håglös och hungrig. Det är nära besläktat med efedrin. Inget jag skulle testa, är skadligt och kan vara direkt farligt
Ordmärkeri är den lindrigt intelligentes sätt att hävda sig