har ni några mellanmåls tips?
de är så att jag försöker att få ordning på maten.. för at tkunna gå ner i vikt måste jag lära mig att äta.. räknat mina kalorier av de jag äter några gånger å varje gång så visar de sig att jag äter för lite.. så de jag försöker med nu är att äta 5 gånger om dagen,,MINST 4.. men för mig är de jätte svårt.
jag är kräsen. jag har svårt att äta frukost å om jag ska kunna äta så måste de variera VARJE DAG annars så får jag kväljningar å då blir de tillsut att jag inte äter fr att jag inte vill känna att jag håller på att spy.. men oftast går de om jag som sagt varierar..
men sen har jag ett problem till.. har svårt att äta om jag inte är hungrig.. har utsatta tider att äta på men är jag inte hungrig så är de svårt som bara den..
så de jag vill ha lite tips på är olika mellan mål som jag kan äta just för att jag inte ska strunta ide måste jag variera.. tips?
gärna med så lite kolhydrater som möjligt.. men äter ju kolhydrater med men försöker att undvika så mycket de går.
så ös på med tips på mellanmål. tack!
Tänkte precis skriva mina tips, men har för mig att jag redan gett dig mina i en annan tråd? :)
japp precis:P tänkte att de är ju smart att lägga ut tråd på flera ställen=)
Kan ju lägga in tipsen här också, så får fler lite tips :)
- Keso blandat med antingen bär, ost, skinka eller bara kryddor med lite sallad.
- Ägg (omelette, kokt, stekt)
- Olika grönsallader med tex kyckling, räkor, musslor, biff
- Småplock av pålägg
- Torkat kött
- LCHF bröd med pålägg
- Avokado
- Olika röror med cremefraishe som bas
- Köttfärsfyllda paprikor
- Bacon och lökfyllda zuccini
- Kåldolmar
- Stekt savojkål med bacon
- Stekt makrillfile eller stekt sill som man lägger mellan salladsblad med lite lök och någon cremefraishebaserad sås.

Men om du inte är hungrig, varför ska du då äta? Jag äter ca 2 gånger per dag.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
# 0Tycker du fått bra råd redan, tillägger min favorit som kräver lite förberedelse, sätt på ugnet på ca 175-200 g,
skala och skiva/ tärna äpplen lagom stora bitar, om du tål och gillar så hacka lite mandlar lite lätt grovt, blanda och lägg i en ugnsfast form, häll lite acaciahonung över och ställ in i ugn tills äpplena är mjuka.
Det är även gott att göra och servera som efterrätt med glass, och gärna lönnsirap till då.
# 4 för att det bästa för kroppen är att vi äter lite och ofta, framförallt om man vill gå ner i vikt.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
#5 oj de lät gott:P de ska jag testa.. tack:D
Glömde skriva att man kan behöva smörja formen så äpplena inte fastnar….
examynia 
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Bara komihåg att nötter och frukt samt honung innehåller mycket kolhydrater.