Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 2519 ggr
Wony
0

LCD-pulver, blir inte hungrig!

Jag har precis påbörjat en diet, som består av en frukost med fullkornsflingor och/eller müsli och verum hälsofil. Utöver det ska jag alltså ta tre portioner Noka LCD-pulver, och så ett "normalt" mellanmål, typ en frukt och en knäckebrödsskiva ungefär. Jag kom fram till att det kändes som en bra balans mellan dietpulver och normal mat. Detta då jag vill få en skjuts neråt i vikten (jag behöver ganska mycket motivation har jag märkt) men ändå inte bli konstig i magen, som jag blir utan filen, bl a.

Men en intressant sak har slagit mig. Jag är på något sätt hungrig rent fysiskt, men inte sådär vansinnigt hungrig som förut. Och inte hungrig mentalt. Jag är törtstig däremot, och det vet jag är normalt. Försöker se till att dricka ordentligt, men det som irriterar mig är att aptiten är lite borta. Hur ska jag se till att få i mig det jag ska äta? Och kommer hungern och aptiten "hitta rätt" igen om någon dag?

Karmatarerskanise
0

Får du i dig det du ska nu?

Det enda maan kan göra för att få i sig det man ska är att se till att äta även om man inte känner hunger.

Wony
0

Jag försöker, och har fått i mig i alla fall hälften av portionerna, plus frukosten och en knäckebrödskiva. Jag har druckit massor med vatten, i alla fall. Det känns mest som att jag är törstig hela tiden, snarare än hungrig.

Kanske att det går lättare i morgon… Jag hoppas i alla fall på det. Jag känner någon sorts hunger, men ändå inte riktigt hunger heller.