Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 1537 ggr
Fridaaaa
0

Bra träning?

Behöver komma igång med någon träning.
Cyklar och går redan men vill hitta på något mer.

Jogga går inte, fixar inte mitt knä.
Vill rida men på tok för dyrt.
Gymma är inte min grej plus för dyrt.
Simma vill jag men deras öppettider ser inte ut att passa med bussarna (ska börja läsa på högskola, så kommer ta bussen till skolan).

Förslag? :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
0

Skaffa hem någon pilatesboll och kanske kör på med ett eget träningsprogram hemma? Det finns ju många fina tips på youtube. Jag ska själv ta och pröva på något sådant bara jag blir frisk.

Har månne din högskola ett eget gym? Min yrkeshögskola har ett gym som jag hoppas kunna använda på morgonen - helt gratis är det också.

Fridaaaa
0

#1 Nix är på distans fast ändå inte ;) 
Så man ser föreläsningar på storbild, så är ingen skola i den bemärkelsen :)

[Devya]
0

#2 Ah, okej. Men det gäller att försöka hitta något som du kanske kan göra hemma i sådana fall?

Annars finns det ju olika kurser som pilates, yoga, zumba osv. men de är väl också dyra om du inte får det billigare då du är studerande.

Fridaaaa
0

#3 Yoga tycker jag verkar så tråkigt, likaså pilates;)
Zumba har jag kollat efter men ej hittat nära :(

Ja men frågan är: Vad hemma?
Har ingen plats att träna i rummet som jag har datorn & tvn…

[Devya]
0

#4 Yoga är faktiskt ganska så roligt. Jag trodde inte det kunde vara det men fastnade för det efter att jag hade gått en kurs. Dock var det inte bra för mig som redan hade otroligt överrörliga leder.

Det går ju att göra många övningar hemma utan att behöva alltför mycket utrymme. Tror det finns en hel del andra trådar här där de finns fina tips. Men visst det beror ju på vad exakt vad du vill göra. Vill du ha en helkropps workout eller är det bara vissa kroppsdelar som du vill fokusera mera på? Konditionsträning eller styrketräning?

Fridaaaa
0

#5 Jag vill mest träna för att liksom röra på mig, inte bara sitta still :D

Skogshumblan
0

Köp ett "gummiband" (har tappat namnet men det är tre olika färger man kan välja mellan som är olika sega) och träna styrka hemma, gå en rask promenad som uppvärming och kör sedan styrkepass med gummibanden, gör lite situps, armhävningar etc. Finns massor att läsa på nätet och ett sådant band kostar ett par hundra max.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Fridaaaa
0

#7 Glömde skriva det, men bröt fingret för 3 månader sedan, så har inte styrkan i det fingret och handen att hålla i såna "gummiband" eller hantlar :/

jagga-ewe
2

Jag tycker styrkeprogrammet.se är bra. Går att söka fram massor olika styrkeövningar som funkar att göra hemma. Jag gör ett gäng var kväll, men inte vid datorn. Det går bra att kolla dem innan o sen göra dem.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Fridaaaa
0

#9 Ok tack! ska kolla in det ;)