Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 2118 ggr
Marshmello
0

Er träning/motion

Hur mycket tränar/motionerar ni och vad? Och hur mycket vill ni göra det?

Marshmello
0

Jag kör just nu intervallträning tre gånger i veckan, och styrka en gång i veckan. Och försöker att komma ut på minst en promenad per dag, men det måste jag bli bättre på.

Jag skulle vilja lägga in ett styrkepass till, och simma en gång i veckan också. Men tar det lite lugnt nu, så att jag fortfarande har motivationen uppe! :)

[Devya]
0

I över två veckor så jag joggade 3-4ggr i veckan men nu kan jag inte längre göra någonting då knäna tog för mycket stryk. Försökte powerwalka men slutade bara med att det blev värre. Får se hur många veckor jag behöver för att återhämta mig.

Då/om jag blir i skick så skulle jag väldigt gärna vilja fortsätta att jogga 3-4ggr i veckan samt köra på med styrketräning de andra dagarna.

Skogshumblan
0

Jag löptränar 2-3 pass i veckan. Som småbarnsmamma har jag inte mer tid att avvara men på sikt skulle jag vilja kunna träna styrka på något sätt ett pass i veckan eller så. För mig är träning något jag tar mig tid att göra för jag vet att min kropp mår bra av det.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Zadeira
0

Jag brukade träna 4-5 gånger i veckan förut, varierade löpning, gympa (klassisk gympa, core-gympa eller annan form av liknande gympa), styrka (maskiner på gymmet) lite olika efter hur veckan såg ut i övrigt. Promenerade minst 30 minuter varje dag också.

Sen jag fick min ätstörning har jag tappat all energi och tränar inte alls längre. Funderar på att börja på typ yoga eller liknande, lugnare träning men för att hålla igång kroppen mer än de 12 timmarna jag är i stallet var vecka.

Liss
0

När jag kör som jag brukar, blir det gymmet ca 4-5 gånger i veckan. Då är det uppdelat på olika kroppsgrupper, olika dagar.
Och så blir det cardio ca 3 gånger i veckan (eller vad jag orkar) - springer intervall på mitt löpband. Och går naturligtvis ut med min hund, så många promenader blir det också.

När jag inte kör gym, kör jag desto mer cardio. Då blir det löpbandet kanske 4 gånger i veckan i alla fall.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Pelle Långlös
0

Just nu blir det inget för jag har så extremt ont i kroppen och varje rörelse och sånt gör så ont. Men annars försöker jag gå så mycket som möjligt.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

jagga-ewe
0

Det blir mest vardagsmotion. Promenad nästan varje lunchrast, ca 30 min. Om det inte spöregnar som idag, inte så skoj att vara dyvåt på jobbet. Sågar ved, skyfflar grus, klipper gräs… Sånt där som måste göras.

Nästa vecka börjar ridlektionerna igen, då rider jag var tisdag. Försöker ta mig iväg att simma före jobbet på fredagarna. Om två veckor börjar buggkurserna igen, då blir det 2-3h dans var söndag. Så mycket mer egentid finns det inte utrymme för.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Trin
0

För mig blir det mest vardagsmotion. Är inte alls mycket för träning och tröttnar lätt när jag gör samma saker om och om igen. Men jag försöker träna iaf 15 min om dagen. Kör då med Paulo Robertos tränings dvd (som har hela träningspass som är 15 min långa). Ibland kan de bli att jag tränar Wii fit och ibland joggar jag tillsammans med pojkvännen.

Så de är olika från dag till dag.

Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits

[TheMiko]
0

Styrketränar varannan dag och kör då genom hela kroppen. 10 minuter uppvärmning på stepp och avslutar med 30 min floating, påminner nog mest om att åka skridskor… Tillbringar 2½--3 h på gymmet. I övrigt många promenader med hunden.

1998tjej
0

Idrott i skolan 2 ggr i veckan, fotbollsträning 2-3 ggr, match en gång i veckan. Domarmatch en gång iveckan. Cykling varje dag. Springer ibland. Men ska göra det oftare.

Karmatarerskanise
0

Mellan 2-5 pass i veckan.

SofiaWe
0

Nu har jag äntligen kommit till skott och ska till badhuset i närheten och köpa simkort! Har planerat att simma tre dagar i veckan, runt en timme per gång :)

keptak
0

Jag powerwalkar varje dag med min hund mellan 45-90 minuter. Sen började jag med C25K (från soffpotatis till att springa 5 km) i går och det blir 3 gånger i veckan. Jag styrketränar även på ett privat gym 3 gånger i veckan, yoga och pilates två gånger i veckan. Ibland blir det även zumba.

Fridaaaa
0

Här är det vardagsmotion.
Vill göra annat men inte hittat något som passar mig.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Smullis
0

Springer 1-2 dagar i veckan+ute med hunden. Vi har köpt ett löpband som jag försöker använda ibland. Ska börja yoga inom kort. Funderar på att börja gymnastik också.

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Siggebus
0

Detta låter nästan som att jag kopierat #13 här ovan men jag powerwalkar också nästan varje dag i veckan ca 45 minuter till en timme med vovven.
Utom torsdagarna då jag går extremt mycket på jobb. Glad

Jag är nöjd med det tillsammans med att jag rör mig en hel del i arbetet samt mockar skit varje dag hos min häst Glad

[Kermit96]
0

Jag tränar 5-6 dagar i veckan. Simmar, åker längdskidor(vintertid alltså), joggar, tränar på gym(intervall, styrka och hederlig konditionsträning), gruppass(diverse, bl a core och helkroppspass bestående av en kombination av styrka, rörlighet och kondition), samt stavgång som morgonpromenad i 45 minuter på helgerna. Sedan blir det en och annan promenad med hunden Flört