synd
hej alla, ville bara säga att jag tycker det är bra ni som vill bli mer hälsosamma och sådant. att ni tränar, äter bättre mat osv. däremot tycker jag att det är synd att normalviktiga vill gå ner till undervikt, vilket många, oftast tjejer, vill. ni är bra som ni är! måste alla vara smala som ingenting? var glad för att du lever istället. håll dig på normalvikt, men tänk inte enbart på att bli "smal och snygg", utan på hälsan. det är ju det viktigaste.
sorry om jag störde med en ointressant diskusion, ha det bra alla ni
Den är inte ointressant utan en väldigt vettig och även nödvändig diskussion.
Det är tråkigt om människor vill gå ner så att de hamnar på undervikt och det verkar inte alls som några hälsosamma mål. Jag tror inte att de flesta verkar förstår att det kan vara väldigt skadligt. De borde sluta fokusera sig på siffrorna och istället mer på hur de mår fysiskt och psykiskt.
Jag har börjat jogga för att få upp konditionen och börjat äta lite hälsosammare för jag vill må bättre. Jag är inte längre ute efter att gå ner i vikt utan istället siktar jag mot att komma i form och se till så att min rumpa och ben blir fastare. Jag tycker det är fint om såväl underviktiga, normalviktiga och överviktiga försöker komma i form (även underviktiga kan vara totalt ur form och inte orkar göra något).
Håller med om att det är sorgligt att se hur många som vill ner till undervikt, och som anser att det inte är något fel med det.
Önskar att alla ville vara friska och hälsosamma och förstod vad det innebär. Och att alla som har problem med vikten fick den hjälp de behöver.
Jag tycker inte alls att det är en ointressant diskussion, det är en viktig diskussion!
Bra skrivet ni
jo det kanske egentligen är viktigt, så kanske några med målen att bli underviktiga kan ändra sina mål litegrann, eller va nöjda med hur dom är. lixom vi som har det ska vara glada föratt vi har tillgång till mat, vatten, kläder, tak över huvudet. det är inte alla som har. inte för att det riktigt hör till ämnet.. men det finns viktigare saker än utseende, hur man mår.
så hoppas att ni som vill bli ohälsosamt smala ändrar lite i ert mål, eller bara är nöjda me er
Ja, jag blir så frustrerad när man ser tjejer som inte alls är överviktiga som ändå vill gå ner i vikt, för att de har lår som går ihop (kvinnokroppen ser ut så) eller en bulle på magen (en liten bulle på magen SKA man ha). De är ofta helt blinda för att de är normalviktiga och lyssnar inte när man påpekar det för dem.
Det är direkt FARLIGT att gå ner för mycket. En kompis till mig har haft ätstörningar, vilket ledde till en tarmsjukdom där hon har blodiga diarréer i princip konstant vid skov, ont i magen trots morfin-preparat, trött, blir lättare sjuk… Hon har fått skjuta upp sina studier, inte kunnat jobba, får nästan alltid ställa in i sista stund om vi ska ses för att hon mår för dåligt…
Jag kan LOVA att ingen vill detta!