Vilket diet?
Var till kirurgen idag för att prata om GBP. Har bara ett delmoment kvar och det är samtalet med en psykolog eller psykiatriker om detta. Kirurgläkaren sa att jag redan nu kunde börja gå ner i vikt men inte så mycket mer.
Jag vet inte vilket diet jag skall rikta in mig på. Har nog testat det flesta. Har tyvärr ingen att bolla mina tankar och frestelser med så jag tappar lätt fokus på detta så jag behöver en diet som inte är så svår och inte heller för dyr som tex ViktVäktarna fast de är bra.
Kan inte köpa hem en massa mat för det räcker inte pengarna till. Det måste vara enkla måltider med några enstaka ingredienser i.
Jag skall försöka att börja på gym igen fast på ett annat ställe och där finns det tyvärr inga pass att gå på utan det är bara ett gym, lite mindre än den jag var på tidigare. Så då går det åt lite pengar till det.
Jag har bara 50€ i veckan att klara mig med. Det är inte bara mat pengarna skall räcka till utan även tex toapapper och tvättmedel, schampo osv.
Jag kan inte äta mjölkprodukter (trolitvis mjölkintolerant, håller på och testar).
Vad mer behöver ni veta om mig? Fråga på. 
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Ät grönt och rena kött och fiskprodukter. Ägg.
50euro i veckan borde väl ändå räcka till en hel del grejer. Men det är kanske lite dyrare på Åland än i Finland (har för mig att du bodde där åtminstone, rätta mig om jag har fel).
Jag brukar åtminstone få hem väldigt många matvaror för under den summan och det är mat åt mig och min sambo. Man köper ju inte tvättmedel, schampo och toalettpapper varje dag. Du kan ju försöka göra upp en budget så att du kan avvara lite extra pengar till de gånger du vet att du behöver införskaffa de där produkterna som kostar lite mera.
Tror det är viktigt att komma ihåg att man behöver inte så stora portioner med mat. Man kan i princip äta "vanlig" mat bara man äter den mängd som man behöver. I alla fall har jag börjat göra på det viset och jag går ner i vikt av det.
#1 Vad menas med rena kött och fiskprodukter? #2 Japp Åland bor jag och det är lite dyrare än i Finland. :-( Jag är så dålig på att göra budgetar. :-( Behöver hjälp med det.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Rent kött = köttstycken tex karré, stek, filé etc. Ren fisk = fiskfiléer, hel fisk etc. Icke-rent kött = korv, hamburgare etc. Sånt som innehåller annat än kött. Samma med fisk, fiskpinnar är inte ren fisk, tex.
Budget är svårt. Det bästa du kan göra, på lång sikt, är att föra bok över ALLT du handlar. Excel eller liknande är en bra hjälp. Alla-matkostnader i en kolumn, hygienartiklar i en, nöjessaker i en annan, resekostnader (bensin/busskort osv) i en tredje osv. Då ser du efter några veckor var pengarna går, vad som kan dras ner på, hur ofta de stora kostnaderna återkommer osv. Det är jättetråkigt men ack så nyttigt! Sen kan man göra en budget, när man vet vad man haft för utgifter o inkomster kan man planera hur det ska fördela sig framöver. Utan de kunskaperna blir sällan budgeten så korrekt.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
#4 Tack för svaret :)
Hera, jag missade helt att det va en fråga till dig, förlåt att jag svarade för dig.
Läste bara frågan o hade svaret.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
#6 Ingen fara :) Du gav ändå samma svar som jag skulle gett, så nu slapp jag :)
Tack Jagge för informationen om köttet.
Jag är usel på budget men jag skall försöka. Har kontaktat min ekonomirådgivare på Folkhälsan och vi skall träffaas i nästa vecka och hon skall försöka att hjälpa mig med min budget.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *