Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: bantningsmetoder-och-preparat
Läst 40224 ggr
Kattflicka
0

Pulverdiet - hur klarar ni av det?

har sett att det är många här inne som kör med eller har testat måltidersättning (allevo, nutrilett, naturdiet, modifast och liknande). Hur klarar ni av detta? blir ni inte hungriga? vänjer man sig? har ni några knep?

[vaargen]
1

Jag vänjde mig efter några dagar när ketosen satte in, i väntan på det så åt jag lite varje dag för att trappa ner under 2 dagar för att det inte skulle vara så stort kliv(åt kanske 3 morötter om dagen de första dagarna), drack också väldigt mycket vatten.

[YlvaP]
2

Jag blir mera mätt av en bars än av färdig dryck. Får oftast ta någon frukt efter någon timme. Ibland så tog jag mackor för att stilla hungern.

Kattflicka
1

tack för tipsen!

runas
9

Hur gör ni för att det ska smaka ok och inte bara pulver? Jordgubbs smak i all ära men nog f-n inte smakar det jordgubb, bara pulver!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Zaphix
3

#4: När jag dricker sånt håller jag för näsan och sveper allt så fort som möjligt..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[vaargen]
4

#4 Jag provade runt olika märken och smaker tills jag hittade några som jag gillade.

[ingvarisbjorn]
1

#4 Jag brukar blanda med lättmjölk och minska mängden pulver lite. Då blir konsistensen och smaken lite bättre, i alla fall när man har chokladsmak. Ett annat tips för att förbättra smaken är att tillsätta en nypa rent vaniljpulver (alltså inte vaniljsocker/vanillinsocker!).

[vaargen]
4

Visst ja, jag märkte stor smakskillnad mellan att använda kallt vatten direkt ur kranen och kylskåpskallt vatten, alltså mycket godare ju kallare vatten jag hade.

Cawolina
3

Japp man vänjer sig mer eller mindre. Hungern blir nästan lite bekväm till slut, man känner sig flottig och tjock av att äta, alltså mer "fräsch" av att vara hungrig, som att all skit åker ur :P

Jag älskade att gå på pulver, låter kanske som att jag är ironisk men jag tyckte det var ett kättebra sätt att banta på!

Naturdiet är något av det godaste som finns dessutom <3

botvid52
0

Har börjat med Modifast.det smakar bäst ,tycker jag.

Purjolök-potatis går at värma o ha i lite broccoli el. andra grönsaker så det blir matigare.

Naturdiet/ananas har jag ibland blandat med Fiber Husk,då blir det som gröt och är mums med lite mjölk. ca 1,5 msk till en portion pulver. Håller igång magen bra ochså.

Fiberhusk är malda Psylliumfröskal,man använder det när man bakar glutenfritt bröd.

vornanen
2

Jag drack herbalifes pulverprodukter under en tid, blandade dock pulvret med tropisk smak med färskpressad apelsinjuice (alt vanlig juice i nödfall) för att göra det lite lättare. Det kanske är fusk men det fungerade iallafall för mig. Jag gillade det Glad

mallju90
0

ni som testat pulver.. har ni hållt vikten efterår?? och hur börjar man "äta normalt" efteråt?

Cawolina
1

#12 jag höll vikten efteråt… Min kompis gjorde också det :) Vi gick på dieten tillsammans och gick ner 10 kilo var…

Vi gjorde så att vi började med att äta ett mål riktig mat om dagen och pulver resten, och sedan när kroppen hade vant sig vid det efter några dagar åt vi ett mål till mat och så vidare… En bra idé är också att äta t.ex en dryck till frukost, vanlig lunch och sedan typ soppa till middag…

mallju90
2

vilken typ av pulver åt ni?

Hoppfull
3

Jag mådde inte alls bra när jag åt pulver! Min kropp protesterade både genom att högljutt skrika konstant av hunger men även genom värkande och bråkande mage/tarmar. Tyckte att det var vidrigt!

Men visst gick jag ner i vikt och det mesta har jag hållit (man får ju räkna med att gå upp vätskan ur musklerna åtminstone efteråt).

Jag åt FitMeal, Alpha Plus eftersom det var den enda som var mjölkfri.

Fit Meal

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

mallju90
0

vilkt pulver anser ni är bäst? har hört att cambrige är bäst.. men det är för dyrt.. är dem andra minst lika bra?

[vaargen]
0

Jag har bara provat Naturdiet, Cambridge, Allevo och Nutrilett och av dom så går det inte ens att jämnföra Cambridge med dom andra, men Allevo var väl "minst" äcklig…

botvid52
0

Har nu provat Nutrilet/blåbär,INTE gott, men blanda med fiberhusk så blir det gröt o blir helt annorlunda för "psyket" när man får äta istället för dricka. Är man gröt-hatare,blir det så klart ingen hit =)

Jag sa förut att 1,5 msk fiberhusk till en portion var lagom men där tog jag i , det räcker med 1msk/2dl vätska.

Och skaka med den i shakern så det blandas ordentligt.

mallju90
0

jag ska nog äta allevo.. gillar hallon/banan. men naturdiet har ja smakat både choklad och jordgubb, smakar fan!

TjockaBerta
2

Jag dricker nu Naturdiet caffé latte. Och det är så gott. Förut köpte jag ett proteinpulver som hette Whey eller något liknande. Också det så otroligt smaskigt. Jag går bara och längtar efter nästa glas.

>>>Malum domesticum<<<

botvid52
0

Längtar efter pulver som smakar mat.

blir trött på allt sött.

Förslag?

modifast har potatis/purjo,men skulle vilja ha andra smaker.

Mojjan73
0

Hade inte Allévo en med thaisoppa?? Eller är det ngn annan tillverkare som har det tro…? Minnet är bra men kort. Tungan ute

mallju90
0

nu har jag köpt tre förpackningar allevo. hallon/banan, choklad och soppa purjolök.. börjar på söndag.. får hoppas de går nu :P hehe

mallju90
1

en fråga till…kan man blanda olika märken när man går "kickstart" för har köpt 3 lådor allevo. och ska få en låda naturdiet av min kompis..

[vaargen]
0

Klart att man kan blanda, de flesta märkerna skiljer sig inte så mycket mellan näringsmässigt.

vornanen
0

Lycka till!

botvid52
0

#22 Tack för tipset om Alevo Thai-soppa.Den var inte alls så dum.

En fråga till alla nattjobbare.

Hur gör ni på jobbet?

Tycker man blir såååååå sugen på allt möjligt när man blir trött.

Svårt att hålla sig timmarna emellan måltiderna.

runas
0

Smoothiesarna är inte dumma, dietisten har godkänt dom, mums i jämförelse m alla pulver.

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

[vaargen]
3

Och typ 2-3 gånger dyrare väl?

shintaida
0

Provade idag med fiberhusk i Naturdieten. Det var ju riktigt bra och mättande!

Tack för tipset!

runas
0

#29 Nä, ungefär lika i pris, beroende på vad för pulver man kör med iof.

Kostar ca 23 kr st.

Bra att byta ut en del pulver måltider med o inte enbart…

[Liinda]
0

Jag klarade inte av pulver så vedervärdigt att jag fick kväljningar. Så nu äter jag bar och dom här färdiga juicerna som finns och dom är godare =)

mallju90
0

Jag började på min diet i söndags.. Känner mig inte så hungrig faktist, har mer tyckt det blivit mycket med 5 mål om dagen :P Men har fått sjukt ont i huvudet och känner mig slö.. men det är väl några av biverkningarna?

har inte blivit sugen på vanlig mat än men de kommer kanske? :O

någon som kan ge tips hur jag ska börja när dem 2 veckorna är slut?

hur ska man äta efteråt, tips på mat osv och när man kan byta ut måltiderna mot mat, och hur ofta?

måste man motionera mycket mer när man går över till vanlig mat eller räcker det med 1 timmes promenad om dagen?

nu motionerar jag inte så mycket… har ingen ork.. spela rugby idag på idrottslektionen och nu är jag helt matt i kroppen.. men är det viktigt att man ska röra sig mycket under "kick.start" fasen?

Nina75
3

Jag säger bara CAMBRIGDE dieten….helt outstanding. Kör den nu.- Har minska 10 cm runt magen på 4 veckor och magen drar ihop sig kanon…= inget löst skinn (inte på mig i varje fall)

Kostnad 433 kr i veckan.

3 liter vatten om dagen

3 st soppor/milkshakes om dagen

DETTA VAR REN KUR

Om du vill kombinera kuren med mat så lägger du bara

till en måltid enligt tallriks modellen….så gör jag,

Tålamod men fort går det lycka till

mallju90
0

Nu är jag inne på dag 5 och har inte fuskat en enda gång.. gått ner 3 kg!

måste dock bli bättre på att dricka vatten! dricker runt 1-2 liter om dagen… man ska dricka 3 ?

[vaargen]
0

3 liter vätska tror jag är minimum, men du får ju i dig en del med dina måltider också.

[Liinda]
0

Hur många måltider byter ni ut?

Tror ni att det är möjligt att bara byta ut en måltid och gå ner i vikt?

[vaargen]
2

Möjligt är det, sen beror det ju på hur de andra måltiderna ser ut eftersom pulverdieter bygger på kalorireducering och om du äter "för mycket" de andra måltiderna så går du inte ner.

[Liinda]
0

Okej, nej jag äter inte för mycket kalorier för jag kollar sånt. Och dom övriga måltiderna jag äter är inte stora. Jag minskade måltider och slutade äta godis i veckorna och jag gick ner 8 kilo. Men sen stannade det så därför vill jag testa med måltidsersättning om jag kan fortsätta gå ner.

Bullisxxx
0

Choklad-Nutrilett blir "godare" om man skakar ihop det med kaffe istället för vatten!

#2 Om du äter bars istället vilket jag mycket väl kan förstå att det är godare och ffa mysigare att äta liksom - då kan det inte bli många om dagen väl? Dom ligger väl runt 200 kcal styck eller??

mallju90
3

Är inne på min 6e dag nu.. och jag tycker man blir mer och mer hungrig..har inte fuskat en enda gång.. men det är tufft verkligen! men har minskat 4 cm runt midjan och 3 kg redan…

shintaida
1

Tänk…jag bantar inte, utan äter var 3:e timma. Ändå går jag ner i vikt. Obestämd

Givetvis med 8 km stavgång varje dag och med 0,5 kg tyngder kring vaderna för att göra det tyngre. *pust*

Nina75
2

För att ämnesomsättningen ska vara i funktion ordentligt så ska man äta var 3:e timme…..så det är alldeles korrekt.

[vaargen]
0

Nej.

Citat:
Studies using whole-body calorimetry and doubly-labelled water to assess total 24 h energy expenditure find no difference between nibbling and gorging.
Br J Nutr. 1997 Apr;77 Suppl 1:S57-70.

Kraftigt överviktiga med insulinresistens och kanske utvecklad metabolt syndrom kan dock förbättra sina blodfettvärden och kolesterolnivåer genom mindre, mer frekventa mål:

Citat:
Taking into account, the difficulty in following the nibbling diet with a fear of weight gain, there would be no advantages in recommending the nibbling dietary pattern for normal free-living subjects, although its metabolic benefits in obese people could be the subject for further studies.
Saudi Med J. 2003 Sep;24(9):945-8.

Citat:
Energy balance was affected by neither meal frequency (6vs2; P=0.88, 6+vs2+; P=0.50) nor a morning fast (P=0.18).
Int J Obes Relat Metab Disord. 2001 Apr;25(4):519-28.

Citat:
Since the 1960s, epidemiological studies have reported an inverse relationship between frequency of eating and body weight, suggesting that a "nibbling" pattern could help to prevent obesity. This notion has later been put into question by the recognition of a high level of dietary underreporting in overweight individuals. In addition, no difference in total daily energy expenditure has been documented as a function of daily meal number. Weight loss is not facilitated by high meal frequency.
Scandinavian Journal of Nutrition, Volume 48, Number 3 / October 2004, Impact of the daily meal pattern on energy balance.

mallju90
0

Ni som har genomfört pulverdiet, hur har ni ätit sedan?

[vaargen]
1

Jag gick över till LCHF

Bullisxxx
0

#13 Känns som om det är det enda rätta när man ska gå över fr pulver till riktig mat igen - att byta ut någon påse i taget och inte allt på en gång. Lättare att hitta balansen om inte annat. Man ser ju snart om det börjar balla ur för mycket osv. Det är bara att gratulera som som fixar detta drickande dag ut och dag in…

mallju90
0

jag är på min 10e dag nu utan fusk :) visst man e hungrig ganska ofta, men bara att dricka mycket vatten :)

mallju90
0

jag har stannat upp i vikt… har inte gått ner sen i söndags… är det inte konstigt?

[vaargen]
0

Det går i vågor så stressa inte upp dig och fortsätt som du gjort tidigare sen binder ju tjejer lite mer vatten under några dagar i månaden…

mallju90
0

jag har nyss haft mens, kan de bero på de kanske?

JigokuShoujo
0

Ett tips ifall man känner sig hungrig under pulverdiet är att köpa allevo fiber +. Är kapslar som sväller i magen, utan att ge några extra kalorier. Bara avsett för att man ska känna sig mättare. Baraviktigt att man ser till att ricka samtidigt för usch vad illa man mår annars :P

Kattflicka
0

Gäller att ta det försiktigt med allevo fiber+ i början om man är ovan vid fibrer och har lite känslig mage. Annars är det lätt hänt att man får spendera oönskad tid inne på dass.

Jag äter Prenet måltidserästtning, plus ett mål mat om dagen. De är rätt goda, är en low calorie diet, istället för very low calorie diet som många måltidsersättningar är. Fungerar bra, har gått ner sex kg på fem veckor. Är hungrig, men inte extremt. Lite jobbigt ibland när man inte har så mycket energi i kroppen. Blandar dem med mjölk i en mixer, och ibland slänger jag ner några jordgubbar och lite banan i pulvret med jordgubbssmak.

Det är viktigt att man gradvis går över till vanlig mat, och fortsätter att äta mat med lagom kalorimägnd (eller LCHF om man nu föredrar det). Annars är det tyvärr lätt hänt att man går upp alla kilon plus lite till.

mallju90
0

Jag har nu genomfört 2 veckor med endast pulver.. utan fusk! gått ner 6,5 kg och minskat 6 cm runt midjan.

Har börjat äta vanlig mat lite smått, äter enligt alleveos tips dem första 5 dagarna. så det har blivit kyckling, sallad, potatis osv.

Men sen står det jag ska få i mig 2000 kalorier om dagen… är det inte mycket? och blir det inte en "chock" för kroppen att börja äta så mycket?

[Liinda]
0

Jag tycker 2000 kalorier om dagen är jättemycket. Jag menar äter man väldigt nyttig mat men flera gånger om dagen så får man ju inte i sig så mycket kalorier så jag tycker man ska äta så det känns bra istället =)

JigokuShoujo
0

#46 Hur trappade du över från pulver till LCHF? Tänkte börja köra pulver (cambridge) nu bara för att komma igång med viktminskningen. Men oftast rekommenderas ju tallriksmodellen/kostpyramiden efter genomgången pulverdiet, eller uttrappandet av det.

Någon som har provat cambridges gröt som de testar med just nu?

[vaargen]
0

Hur? Första dagen så åt jag cambridge "frukost" sen äggröra till lunch och avslutade dagen med grillad karre med bea-sås :)

JigokuShoujo
0

#57 Gick du upp något efter avslutad pulverdiet eller fortsatte du neråt i samma takt/höll vikten när du gått över till fast föda? Flört

[vaargen]
0

Gick upp ca två kg när det kom in mat i tarmarna, men de tappade jag igen på en vecka.

JigokuShoujo
1

#59 Som tjej kan man ju gå upp och ner 2kg på någon dag bara, så det är ju inte så farligt Flört

Får försöka mig på LCHF sen när jag gått ner en del med pulvret. Magen mådde ju bra av det i alla fall. Glad

AlbaStiffler
3

Skrev i en tråd på Kost-sidan innan jag hittade hit, så om ni vill läsa om hur jag och min man gick ner 15 kg var på 4 mån med naturdiet men ändå lever ett normalt och icke-hungrigt liv samtidigt så läs min länk. nu ska jag bara ner de sista 8-10 kilona sen är jag smaaaal! :-)

Trodde faktiskt det skulle vara svårt men det var förvånandsvärt lätt. Att jag inte börjat tidigare, efter många år på fel sida strecket med fel kost, förstår jag inte. Men nu tänker jag fortsätta sköta mig! :-)

Naturdiet tycker jag för övrigt är godaste märket, framför allt choklad och latte-smaken. Vi blandar dessutom ut dem med 3-4 dl vatten per påse, då blir de godare. Sedan låter man dem stå minst 10 min så att pulvret sväller, då smakar det mindre mjöligt!

AlbaStiffler
0

#18> Vad är fiberhusk och vart köps det?

AlbaStiffler
0

#18> Hittade svaret själv på google:

"FiberHusk innehåller 100 % pulveriserat psylliumfröskal. Det har visat sig att de gelébildande fibrerna i psyllium till stor del har samma egenskaper som gluten i samband med bakning.
Tack vare sitt rika innehåll av kostfiber (85%) har fiberHusk förmågan att suga upp vätska och svälla. Det ger en geléartad konsistens som binder samman degen."

Vet sedan innan hur geléigt psylliumfrön blir om man blötlägger dem. Rät läbbig konsistens. Blir inte shaken väldigt geléig om man har i fiberhusk? Inte värst grötig. Äter du den med sked då? hehehe…

Bullisxxx
0

#54 Så härligt att du gått ner så mycket! Hur är läget nu då, är ju några dagar sedan du skrev…? Man behöver ju kanske inte gå direkt från pulverdiet till vanlig föda för 2000 direkt. I regel är man ju så jätteglad för "det lilla" när man bantat så som du gjort. Börja lite försiktigt och se vad som händer och ffa gäller det ju att hitta den rätta nivån på kaloriintaget så att du inte går upp igen!!! Lycka till!

Bullisxxx
0

#52 Det där med Allevo Fiber + lät intressant, ska kolla efter det sen idag. Gör ju det hela bra mycket lättare om man känner att det suger när man "pulvrar". Slipper man dom riktiga "fallen" är det ju lättare att hålla sig till sin diet. Tack för tipset!

JigokuShoujo
0

#65 Glöm inte bort att dricka mycket vid intag eftersom de ska svälla i magen. Annars kan man lätt bli illamående har jag märkt…

Assi2
0

Nu har jag ätit Modifast i snart 2 veckor (imorgon) Äter ett vanligt, nyttigt mål mat ungefär varannan dag typ fruktsallad m lite keso, sallad med kyckling, lite linssoppa men absolut inga kolhydrater. Men hälften av dagarna enbart pulver 4ggr/dag. Någon frukt eller morot ibland till mellanmål. Resonerar som så att om det finns nyttig kalorisnål mat på bordet kan jag likaväl äta den. Annars pulver. Mitt problem är ju annars att jag äter för sällan och när jag inte har lust att laga mat blir det lätt bröd- vilket är jättedåligt för mig ur viktsynpunkt. Har kännts förvånansvärt lätt hittills men igår och idag känner jag mig så fruktansvärt hungrig!!!! Ska testa de där fröna.

Tycker det känns jättebra med de söta smakerna, lite lyxigt liksom att få äta sött, vilket jag sällan gör annars. Gillar bäst vanilj (mumsgod) och hallon är ok. Varvar med potatis/purjo när jag är sugen på ngt matigt.

Ska gå ner 10 kg, från 71,5 till kring 60 och då blir jag smal men inte jättesmal kan man säga. Vägning imorgon!

Bullisxxx
0

Har testat Allevo Fiber + och märker överhuvudtaget ingenting???

shintaida
0

Samma här. Inte ens någon placebo-effekt. *suck* Bara utkastade pengar för mig, i alla fall.

Bullisxxx
0

#67 Du äter inga kolhydrater skriver du men fruktsallad - hur tänker du då???

1 frukt är ju hela kolhydratmängden du får inta om du ska försöka äta lite åt GI - efter första fasen är det väl? Kolhydrater gömmer sig ju i grönsaker också, jättesvårt att inte få i sig tyvärr. Att jag sen också är en smörgåsätare gör ju inte saken bättre - det är det bästa som finns!!!

Assi2
0

Ja, så var det vägning idag- en utvärdering på pulverdieten. Idag 2 veckor från 71,5 till 67 kg. 4,5 kg alltså så jag är jättenöjd!

#70 Ja, allt är ju relatvt. Jag menar ffa pasta, ris och potatis, de mer maffiga kolhydraterna liksom. Grönsaker ska jag aldrig sluta med. Sedan vet jag ju ärligt talat inte vad det är för "krafs" i pulvret, men det funkar juGlad. Känner dessutom att potatis egentligen är helt ok för mig medan pasta och bröd är fullkomligt förekastligt i min kropp.

livvvia
4

EUW! Jag har provat Blueberry Nutrilett!

Usch det vidrigaste någonsin!

Prova med iskallt vatten och ett stort glas vatten medan!

Good luck!

Ät bara Nutrilett på 5 dagar och tappa 11 kg!

Det gjorde jag!

-Tjej 14 år!

Kram! Skrattande

Hugosen
1

Jag går just nu på nutrilett. När jag började på nutrilett vägde jag 96 kg. Nu efter två veckor väger jag 92 kg.

Det är nutrilett chocklad jag drick och fy vad det är vidigt men blir jätte mätt på det. Jag dricker ett stort glas 1 innan och efter det. Sen bara för att få tugga så har jag en vanlig måltid om dan som består av sallad och en liten kött bit :) Med shaken blir jag mycket mättare på än sallnden :P

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

En foto/djur/vardagsblogg, om vad jag ser från mina ögon och vad jag tycker är vackert www.ipatricia.blogg.se

ettlitetalias
0

Hur har ni gjort pa jobbet? Jag har ett valdigt stressigt jobb och blir ofta helt dod mot eftermiddagen, och far jag inte ata sa dippar blodsockret och jag far liksom ingenting att ga ihop och gor massor av misstag. Funderar pa att ta pulver pa morgonen och sen till middag, men jag klarar verkligen inte av att ga och lagga mig hungrig heller! Sa hur gor man?!

Karmatarerskanise
0

#74 Pulverdieterna passar inte alla, och det låter som du är en av oss som behöver äta för att orka. Vill du kan du byta ut en eller två måltider om dagen. Men jag tycker det är bättre att ändra sina matvanor till det bättre. Äta lite men ofta. Då får man inte sådana dippar.

mitzerl
0

Ibland har jag lite funderingar på någon snabbstartkur à la pulverdiet. Men hur funkar det egentligen om man har tendens till sockerberoende?  Pulverdryckerna är väl ändå söta, med choklad- och vaniljsmak och allt. Blir man inte triggad av detta?

Jag minns att jag testade någon bars eller vad det heter för en massa år sedan, och man skulle alltså bara äta några få bars utspridda över dagen. Det slutade med att jag hetsåt alla barsen på en gång och sen var tvungen att köpa riktig chokladkaka på det. Inte särskilt lyckat.

Så därför funderar jag på om pulverdrycker verkligen kan funka på en med sockerberoendetendens?

Karmatarerskanise
0

#76 Eftersom de innehåller cokser så är risken stor att man faller om man har ett sådant beroende.

Wisteria
0

#76 Jag är sockerberoende och äter nu Cambridge. jag har inget sug efter sötsaker överhuvudtaget, utan jag bara längtar tills jag får äta en sallad! Sockersuget försvinner fort, likaså suget efter pizza, hamburgare och kebab. Jag är bara sugen på massa nyttigheter.

Karmatarerskanise
0

#78 Bra att det fungerar för dig, men sockret triggar många.

Annasruss
0

#76 Jag är också lite sockerberoende, kan få riktiga sug ibland och bara måste ha nåt sött.

Men ville ändå testa pulverdieten i 2veckor och har visserligen precis börjat med mina chokladshakes från Nutrilett, men måste säga att pga att det smakar någon form av konstgjord choklad/banan blir man mer mätt på det söta.

Med andra ord tror jag att man inte kommer vara lika sötsugen efter denna kur, eller så är det mer ett önsketänkande. Vi får se! Flört

Annasruss
0

Måste få lägga till en fråga.

Var fyllechaffis igår natt vilket resulterade i att jag vaknade kl 12 dagen efter. Vilket i sin tur innebar att jag endast hann med att dricka 3st shakes.

Va händer om man får i sig för få pulvershakes? 345kcl på en dag känns vääldigt mycket förlite..

SamanthaJones
0

(#81. Det som händer är att du får i dig för lite näringsämnen vilket inte alls är bra!

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

LindaV-norr
0

Jag laddar inför att köra två veckor med Naturdiet i början av oktober. Ser fram emot det med skräckblandand förtjusning. Men den här gången ska jag inte göra samma misstag som föra gången. Av snålhet så blev det en tvär övergång till mat vilket slutade i frosseri….. Förvånad

Karmatarerskanise
0

#83 Risken för frosseri är stor då man svälter sig själv genom vlc dieter.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.