Äter jag bra?
Jag försöker inte direkt att gå ner i vikt men jag är mullig och försöker att trimma ner kroppen. Jag tränar varje dag (gym, ridning eller powerwalk med hunden). Jag är bara 16 så jag har ingen direkt kontroll på vad jag äter (lunch, middag).
Vad jag brukar äta:
Frukost ca.8.00 - Rostat bröd med något pålägg (lax, philadelphia ost med tomat elr ost och skinka) och en skål fil med flingor.
Lunch ca. 12.00 - Det skolan serverar, gillar oftast inte maten så det blir en knäckemacka med sallad.
Middag ca 16.30 - Blir ofta någon gryta eller pastarätt.
Kvälls ca. 20.00 - stekt äggvita med keso och avokado på knäckebröd.
Tränar mellan 18.00 - 20.00 därför den tidiga middagstiden. Kommer jag att bli smalare eller fetare? Är läskberoende men dricker bara zero läsk. Äter bara sötsaker på lördagar. Jag tänkte på att byta ut pasta, ris och potatis mot grönsaker men jag är allergisk mot de mesta frukter och grönsaker. Tidigare var jag på gräns till ätstörning så vill inte räkna kalorier igen, blir lätt överdrivet.
läs på här på forumet och skaffa dig en egen uppfattning om hur du kan göra.
Bröd är ju sällan bra. Vetemjöl ska man äta med måtta.
Så jag hade bytt ut rostat bröd mot t.ex ägg :) Och kanske enbart haft rostat bröd t.ex på helgen.
Ska man äta pasta, ska man äta fullkorn. Det kör jag på här hemma.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2 dock tycker jag inte om ägggula så det är inget för mig + att jag inte blir lika mätt på det. Jag äter bara fullkornsprodukter så långt det går så inget vanligt vitt för mig (:
#3 Jag gillar inte heller ägg-gulan men jättelätt att ta bort :)
Dock innehåller många fullkornsbröd en hel del onyttigheter :/
4# ja det är sant. Ska försöka att byta ut brödet, hoppas att jag vänjer mig (:
#5 :) Jag unnar mig bröd då och då men i måttlig mängd.
Svårt att sluta helt hehe
Knäckebröd brukar i regel vara bättre tror jag? :P