Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1080 ggr
Karmatarerskanise
0

Fredagen den 14/9 2012

Då var helgen här. Brukar ni köra på som vanligt med maten och träningen under helgen eller har ni en eller flera ätardagar?

Har ni några roliga planer?

Hyrrokkin
1

Veckorna har jag rätt planerade, men helgerna ser väldigt olika ut. Jag tillåter mig själv att släppa lös lite mer på helgen, men inte mycket, för då tappar jag fokus. Men det är okej för mig att ta en cola zero till maten t.ex., och en näve ostbågar på kvällen. Inget moffande som det var förr, för när jag är bottenlös så menar jag verkligen bottenlös. Jag äter tills det är slut om jag inte tänker efter och stannar upp. Kan sluka flera tusen kalorier bara på godis och skräp.

Jag försöker hålla igång med träning också, men ibland har jag mycket annat inplanerat som tar för mycket tid och energi. Lördagar än nästan alltid en vilodag eftersom fredagar normalt består av dubbelt konditionspass. Söndagar brukar jag starta med yoga på morgonen. Det är riktig skön start på dagen :)

Marshmello
0

På fredagar brukar vi äta ute, så då har jag lite mer lös "ätardag" (men idag har jag nu redan ätit middag, och jag kommer ändå hålla mig inom mina kaloriramar!). Försöker ta en powerwalk.
Och på lördagar brukar jag käka lite godis/chips, men försöka hålla det till en bra mängd. Men försöker ofta äta t ex gurka och guacamole. Men ibland blir det godis istället, men jag förbjuder mig inget, så det är helt okej. :) På lördagar har jag även träningsdag, så jag ser till att träna något.

På söndagar har jag vilodag och "behöver" inte göra något alls om jag inte känner för det. :)

Så jag försöker ha fredagar som "äta ute-dag", och lördagar som "godis-dag". Så man delar upp det lite, och då har jag något att längta efter…

[Hildegrim]
0

Jag räknar kalorier och jag har lagt upp det som så att jag på lördagarna får äta dubbelt så mycket kalorier än dom övriga dagarna. Det rör sig då om 2000 kcal netto så det är ändå så pass lite att jag på sin höjd står stilla i vikt den dagen. Går jag då lite extra mot vad jag brukar göra så brukar jag ha råd med både äta ute och äta snacks/godis.

Chestnut
0

Kör ju egentligen VV men motivationen har fallerat de senaste veckorna… Är nu dessutom mer eller mindre rullstolsbunden med jobbiga smärtor så får väl erkänna att det blivit massor av tröstätande och onyttigheter för att jag inte orkar laga mat. Å andra sidan har mycket tid tillbringats på sjukhuset/akuten utan mat…

Men ska försöka samla ny energi under den här helgen. Börjar med antibiotika idag som jag hoppas hjälper mig ett par snäpp framåt. Glad

Tror att morgondagen iaf ska ägnas åt långkok (fransyska), god mat som är nyttig ihop med mycket rotsaker och det är nog lagom för mig att göra.

Med vänliga hälsningar
Chess

Fridaaaa
0

Denna helgen tänker jag vara någelunda nyttig.
Blir proviva yoggi som helgsgott ;)
Dock lite läsk men i måttlig mängd.
Ska ut och promenara imorgon om vädret vill som jag vill! :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

jagga-ewe
0

Börjar med sista frågan, om jag ska göra nåt kul. Den här helgen är det skördefest i Hajstorp och vi ska vara i smedjan hela lördagen. Maken smider och jag ska göra glaspärlor samt lägga glas i järn. Har sett fram mot det länge! Det negativa är väl att jag måste sitta ner med glaset, finns inget bänk som är hög nog att stå vid.

Normalt sett äter jag väldigt lika på helger o vardagar. Blir lite udda denna veckan eftersom vi måste ha med oss käk som står sig. Blir därför multimacka med avokado, skinka, keso o gurka på. På söndag blir det antagligen nåt vanligt.

Träningsmässigt är det samma styrkepass som vanligt, kanske mindre imorrn eftersom jag inte vet när vi kommer hem. Men å andra sidan hoppas jag det blir dans på kvällen. På söndag är det åter igen utmaning på plankan, hålla så länge jag kan. Bör klara 3min den här gången, stannade på 2min53s förra veckan.

O om man räknar in fredan till helgen så har jag idag dels tränat lite på Korpen (motionscykel o lite styrka) o dels simmat 50 längder (1250m) vilket jag är nöjd med. Käkar dock inte annorlunda på fredagar, det där med fredagsmys är inget jag begriper mig på.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Pelle Långlös
0

Idag skall jag träffa min bror innan han far hem til Sverige igen. Imorgon skall jag leta reda på fakta om GI hade jag tänkt. Blir att slöa framför min nya tv imorgon med. ;-)

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *