Ni som misslyckats med lchf?
Nu har jag kört strikt LCHF i drygt 6v och just nu känner jag bara att det här inte fungerar.
Jag uppskattar maten och älskar att aldrig vara hungrig eller svullen. Det är dock det enda.
Jag är trött på att varje gång jag "syndar" och äter ett knäckebröd eller en frukt så går jag upp KILON över en natt. Och då är hela de strikta veckorna körda. Trots träning och kalorikoll.
Har inte gått ner mer än 2-3 vätskekilon i början, sen hände ingenting mer. Och jag som haft SÅ lätt för att gå ner så fort jag försökt tidigare, trots flera avsteg och synder.
Så, för er i samma sits som inte gått ner med LCHF. Vad har ni kört med som lyckats?
Då är jag lite rädd att jag inte håller mig mätt riktigt :/
Nej övervikten ligger nog bara på 5-6 kilo. Men går gärna ner ungefär 12-15 kg till en vikt på 65 till mina 171cm. Har börjat tro att detta är lite utav problemet också.
Du får helt enkelt testa dig fram :)
LCHF är för alla en anpassning till sig själv, använd "minmat.net" för att se din fördelning av intaget lura inte kroppen med att äta för lite mat o i synnerhet inte för lite fett. Det är i allmänhet kolhydraterna du ska minska, men ta reda på vad kolhydrater är. kallorier är inte farliga men det förväxlas ofta.
Testa LCHQ som innebär mer kolhydrater . Eller byt till GI