Träna bort celluliter
Är det möjligt att träna bort celluliter?
Jag har alltid haft lite celluliter men med tiden har det blivit betydligt mera Nu är det så pass mycket att jag skulle passa in i en reklam för att bli av med celluliter - före bilden.
Jag överdriver inte, jag har verkligen massor med celluliter. Nu då jag joggar varannan morgon hoppas jag att det ska minska på celluliterna men är det ens möjligt?
Någon som har erfarenhet?
Alltså jag kan inte lova det, men det är en sak jag har märkt nu när jag har gått ner lite i vikt och börjat träna. Mina celluliter ser iallafall betydligt mindre/färre ut. Dom känns mycket liksom "slätare" och lenare än annars. Men om det är inbillat eller inte, svårt att säga. :p
Hmm, får se. Jag har joggat i två månader och slutat med allt godis och onyttiga saker plus att jag dricker väldigt mycket vatten nu (dricker ingen läsk, juice eller dylikt längre). Jag har dock inte ännu märkt av någon skillnad men däremot har jag fått mera muskler… Hoppas ännu att det ska ske en förändring men kanske jag hoppas på för mycket. =/
Det enda som reducerat mina celluliter har varit viktnedgång. Träna bort dom går inte eftersom det sitter i fettet och inte musklerna.
Man kan testa äta mindre salt om man äter mycket, för det binder vätska.
#3 Hmm, då är jag inte överviktig utan normalviktig. Väger 51kg till mina 159cm. Visst har jag lite onödigt fett här och där men det är ju ändå inte så mycket och celluliterna lär då knappast försvinna fast jag skulle gå ner i vikt. Använder aldrig salt i maten och om jag äter en pizza så blir det så att jag måste dricka massor med vatten hela kvällen plus att jag vaknar mitt i natten flera gånger och är otroligt törstig.. Med andra ord så undviker jag salt vilket jag har alltid gjort.
Så då är det kanske helt enkelt så att jag aldrig blir av med mina celluliter. Deprimerande. Men jag får göra som jag alltid ha gjort på sommaren - cover it all up by wearing leggings.
Ja, jag tror vi gör oss själva en stor tjänst om vi accepterar våra celluliter. Jag har fortfarande celluliter kvar och det har alla jag känner också, även de som är jättesmala.
#5 Jag vet att alla har mer eller mindre. Min syster klagade på sina celluliter men jag såg inga. Jo, för de kom tydligen då man knep i skinnet eller satt i en viss ställning… Det behöver inte ens jag göra. Tyvärr är jag en av dem som har otroligt mycket. Kan inte ens hitta en bild på nätet där någon har väldigt mycket celluliter - som jag, vilket borde säga en del.
Det är jättetungt att gå omkring och inte kunna ha på sig klänningar eller kjolar utan att ha på sig tjocka leggings. Tror inte att jag någonsin kommer att acceptera mina celluliter.