Vegoburgare gör mej smal!
Har varit lite sugen på vegoburgare och ätit mycket vegetariskt på sistone och experimenterat med lite olika recept. Här är det senaste, ett VÄLDIGT enkelt recept:
http://www.atmervegetariskt.se/enkla-vegoburgare-med-svarta-bonor/
Har ni några ni kan tipsa om… gärna med bönor eller linser!
Det bästa är att jag gått ner 1,5 kg utan att ens ägna det en tanke! Och jag har varit mätt och belåten… småätandet har minskat också!
Har ni några erfarenheter om att byta till en mer vegetarisk kost?
eftersom det är bättre för djuren och miljön borde alla (eller ja dom flesta) sluta äta kött.. tycker jag. folk förstår inte vad djuren och naturen är värda.. det är inget fel med slakt på djur, men gillar inte fabriker dör miljontals djur dör, det är skillnad på det och att fälla t.ex ett enstaka rådjur till middagen som levt i skogen i sitt liv..
förlåt nu vart det off topic men..
jag kan inte sluta äta kött för jag är ett rovdjur, men jag har slutat äta kött/kcyklig/fisk man köper i affärer o sånt. tycker egentligen man ska gå ut och kämpa för sin mat istället för att bli bortskämd genom att gå till affären…
aja, eftersom jag nu mer eller mindre ska bli vegeterian mot fabrikskött vore det kul att se om nån kommer med recept och sånt
#1 Så du går ut och jagar och fiskar upp din mat?
fiskar gör jag själv, jagar gör jag inte, men snart.
#3 Okey, var får du ditt kött ifrån då? Om du inte handlar i affären.
handlar inte kött
#5 Men du äter det väl? Du skrev ju "jag kan inte sluta äta kött för jag är ett rovdjur". Däröfr jag undrar var du får ditt kött från :)
Men nu blir vi väldigt OT. Ber om ursäkt till TS. Har startat en tråd om mat här :) Kom gärna in där och svara :)
Fiskar har inte kött på sina ben, eller?

#7 Som du ser har vi flyttat den diskussionen. Du är välkommen att skriva där inne.