Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1683 ggr
Pelle Långlös
0

Regelbundna måltider

Förr åt jag så fort magen började bli lite hungrig. Jag åt mest hela tiden känns det som. Macka här och macka där, godis och annat småätande vilket gjorde att jag aldrig åt någon ordentlig måltid när det väl var. Men sen i fredags har jag försökt att äta lite mer regelbundet, inte småäta hela tiden men gu så hungrig jag är och det blir en del äpplen mellan måltiderna för att stilla den värsta hungern.

Hur länge skall det hålla på? Jag menar hungern mellan måltiderna inkl mellanmålen? Vill inte förstöra det jag nu har "byggt" upp denna helg för jag skall klara av detta och gå ner i vikt.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Karmatarerskanise
0

Det viktiga att tänka på är att vi inte dör av lite hunger. Du kommer vänja dig vid att inte småäta om du håller ut ett tag, hur lång tid det tar är väldigt olika.

Zadeira
1

Allt som gör att kroppen måste ställa om tar tid, tid och åter tid. När jag började min viktminskning var jag hungrig konstant i tre veckor innan kroppen började inse hur den skulle hantera det och började känna normal mättnad och hunger.

Nu har jag drabbats av bulimi och alltså således rört till mitt matsmältningssytem ordentligt. Om jag kan börja äta normalt igen så kan det ta 2-3 månader enligt läkarna innan min kropp börjat känna hungerskänslor på ett normalt vis.

Det beror alltså väldigt mycket på ditt utgångsläge och hur "förstörd" din kropp är med att äta enligt fel mönster. Men allt som har med förändringar för kroppen att göra tar tid. Ett par dagar går aldrig att säga varken si eller så efter, man måste ge det minst ett par veckor.

Pelle Långlös
0

OKej. Tack för svaren. Ja det gäller bara att hålla ut. Hunger klarar jag av ibland och vet att det inte är farligt. Hoppas det inte tar flera månader för min kropp att ställa in sig på normalt läge det skulle jag nog inte orka med.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *