Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1612 ggr
jagga-ewe
0

Motivation

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har hittat en bra motivation för att stå emot allt gott fika som erbjuds stup i kvarten på jobbet nu. En outfit jag vill ha på julfesten. Det är lite mer än två månader till festen, och det behöver bort en del mage för att den klänningen ska sitta så snyggt som den bör.

HM har ju en smart funktion där man kan sätta ihop olika kläder på en "modell" för att se hur det blir ihop. Jag var fräck nog att ta en skärmdump av min bild. Inte speciellt lik mig, men den enda som var korthårig. :D

Jag ska inte ha allt det där. "Bara" klänningen o kavajen. Tights har jag redan och jag tror mina over-knee-stövlar blir ännu bättre till. Smycken o sånt gör jag egna, men tog med dem på bilden för att fylla ut lite.

Vad har ni andra för motivation för att stå emot frestelserna?

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

[Emma--]
0

Att jag vill kunna ta på mig min egna jacka utan att den sitter tight. Samt att jag vill gärna passa i mina jeans igen. Passar bara i mina mjukisbyxor och det är det enda som sitter skönt just nu. 
Samt mitt problem med ryggen. Lär bara bli bättre av att jag har mindre vikt på kroppen.

Snygg klänning förresten! :)

Pelle Långlös
0

Snyggt jagga.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Devya]
0

Bra att du har något som motiverar dig! Jag har sådär i allmänhet tänkt att jag vill att mina kläder ska passa mycket bättre på mig. För tillfället är de flesta klädesplaggen alltför tajta och ser verkligen inte snyggt på mig så länge magen putar ut.

Så det som motiverar mig väldigt mycket är att kunna ha på mig de här kläderna utan att det ser bedrövligt ut! Jag är liksom trött på att allt ska sitta så fult på mig. Jag saknar mitt gamla jag.

Lycka till med ditt mål! Det lyckas säkert. :)

jagga-ewe
0

Devya, jag har en del gamla kläder som jag haft som mål, men nu börjar även de sitta löst o illa, så nu var det dax för nåt vassare. :) Planen är att när jag nått min målvikt o hållt den tre månader, då ska jag ta pengar från sparkontot o shoppa loss som fan! *skratt* Ullared, here I come, lixom.

Det mesta i min garderob är XXL, nu har jag köpt byxor i stl 42 o en klänning i stl M. Det som ligger i garderoben sitter inte alls bra längre, om det ens sitter uppe. Men det är en go känsla när jeansen jag var stolt att komma i i juni går att dra av utan att knäppa upp idag.

Ebmfh
Trollcaféet

[Devya]
0

#4 Åh, ja du måste verkligen shoppa kläder sen isåfall! Det kommer säkert att vara en fin känsla. :)

Jag hoppas på att kunna använda kläder i storlek M så småningom. Trots att jag inte väger mycket så måste jag dras med kläder i större storlekar och det är jobbigt. Min kroppsform är lite knepig. Men det dröjer väl inte länge tills jag når mitt mål. :)

Pelle Långlös
0

Jag siktar på att ha snygga kläder i stl M nästa sommar och kan stolt gå på badstranden i bikini.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

jagga-ewe
0

Jag var på HM här i stan idag, för att kolla på klänningen o kavajen. Visade sig att de hör till "festkollektionen" som de inte får in till butiken här. Den finns bara i de större städerna fick jag veta. Så jag får nog chansa att beställa.

Köpte ett par byxor i fuskskinn istället, jätteläckra o tajta. När jag kom hem o skulle visa maken upptäckte jag att de var trasiga vid ena bälteshällan! ): Så jag får åka till HM till helgen igen, o byta dem. Fast det fanns bara ett par i min storlek när jag kollade idag, så vi får väl se om jag får med mig nåt hem. Såååå besviken just nu!

Ebmfh
Trollcaféet

Karmatarerskanise
0

#7 Fy vad tråkigt! Hoppas de kan ordna så du får rätt storlek som är HELA.

Marshmello
0

Roligt med saker som ger motivation! :)

Jag har ju mina jeans som motivation, och en kappa som jag ska ha när det är kallt (som passade för ca 2 år sedan, men den börjar passa rätt bra nu!). Jag tänker inte köpa en ny, så det är bäst för den att den passar när det börjar bli kallt! :D