Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1106 ggr
Pelle Långlös
0

Bättre mellanmål?

Jag har noll fantasi gällande mellanmål. Denna vecka räckte inte pengarna till mina sojayoghurtar och en av mina mellanmål brukar vara en sån burk. Vill inte äta så mycket bröd men nu blir det det för jag har inget annat att äta.

Ge mig tips på bra mellanmål. Jag är mjölkintolerant så keso och kesella åker bort.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Pelle Långlös
0

Har ägg just nu på plattan. Glömmer alltid bort att koka/använda ägg när jag väl köper några.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Zadeira
0

En knäckeskiva med skinka och en skiva tomat?

Gröt?

En näve nötter och russin?

Ett par skivor påläggs-skinka?

Grönsaksstavar med någon dipp?

Fruktsallad?

Pelle Långlös
0

Gröt äter jag inte men det andra låter bra.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

taggigarosen
0

Jag mixar 10 hallon, 15 blåbär och en halv banan en stund, sen häller på 1,5 dl iskallt vatten, mixar en stund till sen häller upp i ett glas, det blir rätt tjockt om du inte tar för mycket vatten. Friskt och gott!

Marshmello
0

Nu kanske jag är konstig, men jag gillar att äta grönsaker till mellanmål. T ex ärtor, majs och paprika-mix. Funkar som frukost när man har bråttom med. :D

Pelle Långlös
0

#4 Det där lät gott. Får se när jag får råd med en stavmixer för jag äger ingen just nu.

#5 Är det såna där frysta mixer?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

jagga-ewe
0

Jag är lite av "periodare" o just nu äter jag småtomater, som körsbärstomater o sånt, som lite mellanmål. Ägg är en annan favorit. Ett tag hade jag dille på morötter, sånna där med blasten kvar när man köper dem. Ett salladshuvud har oxo funkat som mellis, men då får man vara beredd på att springa på toa efteråt, det är väldigt drivande.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Marshmello
0

#6 Ja, precis. :) Enkelt.

Pelle Långlös
0

#7 Det kan jag också vara ibland. Periodare alltså.

#8 Aha okej. :)

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *