Nytt
Jag har bestämt att barn under 16 år inte får skriva om sin bantning här inne, och rekommenderar att man istället tar kontakt med sjukvården eller skolsyster för hjälp.
Detta eftersom det inte är bra att banta som barn, och jag känner att vi inte kan stå bakom sådan hjälp. Jag hoppas alla har förståelse för detta.
Jättera Hera! Du har mitt fulla stöd i det beslutet!
Mycket bra beslut!
Väldigt bra beslut. Man ska se vad gudarna gett en innan man börjar trixa med det.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Bra beslut. 
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Tack tjejer :)
Jag tycker det är synd
Min skolsköterska fattar inte direkt så mycket om kost och sånt. Jag har fått en massa hjälp här. Jag har väl inte skrivit nått om min bantning men jag läser råd som andra får.
#6 Att läsa är inga problem. Men om du anser att din övervikt är ett problem så kan du kotakta vårdcentralen som sedan kan hjälpa dig vidare till dietiskt om de anser att det är behövligt. Eller så kan dina föräldrar leta upp en dietist.
Vi kommer inte ifrån problemet att det är farligt att banta när man är barn, därför valde jag att göra såhär.
Nej jag har inte sån stor övervikt men menar typ att jag får bra tips här om bra mellanmål istället för kexchoklad som jag åt varje dag på väg hem från skolan förut. Och att man blir peppad av att läsa om andra som lyckas. Jag bantar ju inte direkt, är nog fel ord. Mer att typ sluta med dom värsta grejerna läsk godis o dsånt
Men ingen hindrar dig från att läsa, däremot är det inte okej att skriva. Barn upp till 16 ska inte banta. Inte följa dieter. Däremot är det helt okej att äta rätt o vettigt, o röra sig. Det är en rejäl skillnad på de sakerna. Så läs vidare!
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Bra beslut. 
Jag tycker att det är mycket bra!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Synd för oss som är under 16 och som inte har stöd hemifrån, så att vi inte kan gå till vårdcentralen… Och inte kan gå till skolsyster heller för den delen…
Menmen finns väl forum på andra ställen… Och facebook :P
#8 Du har PM :)
#12 Finns alltid alternativ och sätt att lösa det på.
Tyvärr har många under 16 år, försökt banta själva, utan att kontakta skolsköterska osv och som dessutom inte varit överviktiga
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#12 Alla kan ringa till vårdcentralen, även de som inte kan be sina föräldrar. Och varför skulle du inte kunna gå till skolsyster?
Fast jag tycker fortfarande att det är konstigt för nu kommer sånna som är ungre som inte är överviktiga inte skriva här och om dom då tror att dom är överviktiga kanske dom börjar banta på egen hand. Mne jag tänker inte lägga mig i mer.
Varför jag inte kan gå till skolsyster tänker jag inte skriva här och jag har telefonskräck så aldrig att jag ringer till vårdcentralen.
Det finns ju som sagt andra forum att vända sig till. Det finns även en massa ställen på nätet där man kan skicka en fråga till läkare/sjukskötare etc och då får man oftast också ett bättre svar från någon som faktiskt kan sin sak.
#15 Att man inte får skriva om bantning här kommer knappast att få folk att tro att dom är tjocka. Det finns ett vanligt liv utanför datorn.
Det är på intet sätt vårt ansvar att folk får den hjälp dom behöver. Vi kan bara råda.
så alla under 16 får inte svara och vara med på diskussioner?
#18 Inte om prat om viktminskning nej.
HAHAHA okej ganska kul de där..
#19 Kul vet jag inte, men nödvändigt känner jag.
Men ni som är emot regeln, har ni ens förstått varför den införts?
Som barn, som man är upp till 16, så ska man inte banta. Om man är överviktig så ber man sina föräldrar att beställa en tid hos en dietist.
Om man börjar leka med bantningsmetoder innan kroppen vuxit färdigt så förstör man faktiskt hela kroppen och metabolismen.
Tro mig, om jag hade vetat det jag vet idag så skulle jag aldrig behövt opereras. Att jag blev väldigt överviktig är pga. massor med olika bantningsmetoder som barn… Varför började jag banta när jag var liten? Jo min ofantligt idiotiska dagmamma sa att jag var fet när jag var 3 år gammal, jag fick sitta och titta på hennes barn och de andra barnen när dom åt men fick inte äta själv.
Sen blev jag ju mobbad så det satte ju igång en spiral som gjorde mig fet.
Det enda som funkar är att använda mer kalorier än vad man stoppar i sig.
Eller äta en ketogen kost och detta är något som inte passar alla.
Men bantar man som barn så blir man fet som f-n som vuxen, man förstör hela sin metabolism och kommer aldrig att kunna åtgärda detta.
När man är ung så utvecklas alla responser och funktioner i kroppen, fibblar man med det så förstör man kroppen totalt.
Regeln är till för att hjälpa barn, inte för att förstöra för dom.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
jo men va jag mena e att regeln hindrar inte en under 16 att hoppa på vilken idiotisk diet som den vill + att den lätt kan gås ikring. Fattar väl jag att de inte e bra att banta som barn o ejentligen inte som vuxen heller gäller bara att äta bra mat
#24 Nej, men det gör så att vi på forumet inte stödjer sådant. Att barn kommer fortsätta banta förstår vi också, men inte hos oss.
Men vilket tjafs det har blivit, Hera satte regeln och lär inte ta bort den. Punkt.