Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 7348 ggr
Marshmello
7

Allmän PEPP-tråd

Jag hittar inte pepp-tråden?! Så nu tar jag mig friheten att skapa en ny, men ni får väl säga åt  mig på skarpen ifall den är aktiv och bara gömmer sig lite ;)

Nåväl, nu måste vi peppa varandra. Det är mörkt och kallt ute, men ändå ska vi klara det här, ELLER HUR?! *inbillar mig massa peppade ifokusare som skriker JAAAA*
BRAAAAA! :D

Hur går det för er? Har ni fått några framsteg på sistone?! (Nej, man måste inte ha uppfunnit världsfreden, kommit på hur man gör guld på kemisk väg osv. DET RÄCKER MED LITE! Kom ihåg det! Varje litet framsteg är också ett framsteg. Klarar du av att springa 100 meter längre än vanligt? Good for you! Har du kunnat motstå godis ytterligare en dag? JÄTTEBRA! :D)
Inget framsteg är för litet för att nämnas, kom ihåg det!

PEPP!

Marshmello
5

Jag har lyckats ta en promenad varje dag i tre veckor nu, även om klockan blivit tolv så har jag tagit med mig sambon ut på en promenad på minst 20  minuter. Känns bra :D
Och jag har inte ätit pizza en enda gång! :D (normalt så åt jag det 2 - 3 gånger i veckan, så det steget är stort för mig…)

Och vågen bara fortsätter att visa neråt! :D Har hittills gått ner ca 0,7 - 1 kg i veckan.

Zadeira
5

Jag har varit förkyld och inte kunnat träna på två veckor, ändå stod vågen på minus 1,5 kilo! Jag är överlycklig. Och midjemåttet har minskat två centimeter denna månaden.

Marshmello
1

Underbart! Heja, heja! :D

ToBeDa
5

Under min första "satsar-vecka" har jag gått ner ca 1.4 kg! WOHO! Har minskat 2.5 cm under naveln och det är faktiskt en märkbar skillnad när jag sätter på mig byxor! Trevligt trevligt!

bea28
4

Min förkylning har ä n t l i g e n börjat ge med sig, så jag har sakta men säkert kunnat börja träna igen. Har varit på några av Friskis danspass och tränat en del hemma. Igår cyklade jag 1,1 mil på motioncykel och körde en halvtimmes styrka - totalt ca 1 timmes träning. Idag promenerade jag 3 km i snön och körde mina två russ. :)

Marshmello
2

Heja er! Jättebra jobbat! :)

Idag har jag vägningdag, och vågen visade på -0,7 kg! :)

ToBeDa
2

#6 Grattis! Man blir på så himla bra humör när vågen pekar nedåt =)

ToBeDa
4

Idag på gympa-passet orkade jag med alla smala armhävningar på knä! Har aldrig hänt förut, så nu är jag glad! Har orkat de "vanliga" armhävningarna ganska länge nu, men brukar alltid ge upp när de smala kommer. Tjohej, 15 smala armhävningar på knä!

Marshmello
1

OH shit vad bra! Jag klarar än så länge bara … två Oskyldig Jag ska nog försöka ha som mål lite nu att klara fler :D

bea28
2

wooppa! vågen stod på 62,9 imorse! Skrattande

Zadeira
3

Idag gjorde jag brunch åt mig och min pojkvän. Jag har ju nästan helt gått från bröd och sådant, men slängde ihop världens lyxigaste scones med rågmjöl, havregryn och linfrön. Åt med marmelad och smör på. Bara brunchen gick loss på 900 kcal, vilket är nära på vad jag normalt äter på en hel dag!

Dessutom känner jag verkligen av det! Jag är sådär obehagligt tungt mätt och känner mig uppblåst, fortfarande efter 4 timmar. Vågen stod på plus ett kilo. Vet ju att det kilot försvinner lika snabbt om jag äter ordentiligt imorgon, men ibland är det skönt att faktiskt göra något såhär och inse att man inte alls kan äta som man gjorde förr. Att det fysiskt inte funkar att återgå till hur man åt för ett år sen. Då hade jag kunnat slänga i mig den brunchen, sen en rejäl middag nu också och kvällsfika om någon timme. Nu går det bara inte! Och det är så skönt!

BMEXX
2

Hehe förra pepptråden dog nog ut förre årsskiftet… bra med en ny!

Jag är glad! har precis fått med mig en vän på samma träningsställe som jag, mycket roligare att träna med någon. Första passet tillsammans imorgon:)

Tänkt ut ett mål för kommande månader och det är att bli stark! Så mycket styrketräning framöver för mig.

// Pabblo

mandizen-
4

Jag har börjat träna nu inför beachen 2012!

Fick gymkort i Julklapp och har nu tränat 6 dagar i veckan i en månad. Då 1,5h varje gång.

Mitt mål var/är att gå ner 7kg tills 29 februari då jag åker till Filippinerna och möter upp mina systrar!:)

Har inte vägt mig ännu utan tänkte vänta med det. Jag märker dock redan stor skillnad på kläder! Tappar träningsbyxorna nu så jag måste köra nya:D

PEPPA!!!!!!!!!

bea28
3

Körde dubbelpass på friskis idag, först Jympa Bas (tänkte att jag inte skulle vara för hård mot mig själv efter förkylningen) och sen ett Danspass. Åt en riktigt god middag som uppladdning inför träningen - quinoasallad med soltorkadetomater, keso, kyckling, ägg och allenhanda grönsaker. Mums!

Chilli10
4

I morse när jag vägde mig visadee vågen på 69,8! Jag ärr supernöjd över att ha gått ner till under 70. Startade på 75 i mitten på november, så sakta men säkert. nu hoppas jag att de kommande 5 kilona ska gå lika bra :) HAr satt målet till 1 maj så tre månader kvar. PEPP!

Ruzicka
0

Jag känner mig helt sönder.

Jag har alltid varit överviktig (faktiskt ända sedan jag var 2 år gammal) och det ligger i släkten om man kan säga så, hela pappas sida av familjen är kraftigt överviktiga, jag tvivlar på att någon väger under 170 kg. Mina föräldrar har alltid varit på mig att jag måste gå ner i vikt och att jag måste träna. De har tagit mig till sjukhus och dietister och Gud vet allt. Jag har en stark ångest över allt som har med vikt att göra eftersom jag alltid haft sådan press på mig att göra något åt det. Det har aldrig handlat om att jag VILL gå ner för mitt eget välbefinnande, utan att jag MÅSTE annars kommer jag dö i förtid.

Sedan jag flyttade hemifrån har jag inte haft råd att träna (jag menar det, det är ingen dålig ursäkt - det är knappt att jag har råd att äta i slutet av månaden) och har dessutom skaffat mig en pojkvän med allt vad det tillhör (myskvällar och romantiska måltider etc etc… sådant som är dåligt för vikten >.<). Jag har försökt ta en paus och återhämta mig från min 6 års långa depression jag fick pga för höga krav, och då struntade jag helt i min vikt också. Det får bli som det vill med den bara jag blir frisk, tänkte jag.

Och så hittade jag en försvunnen våg för ett tag sedan, och tog upp den på badrummet. När jag samlade mig nog att väga mig blev jag helt chockad. 120 kg. Jag grät.

Jag vill skaffa mig självkänsla och barn. För båda måste jag gå ner i vikt. Problemet är, på grund av min ångest, att jag inte klarar några större ändringar, eller ens tänka på det som att jag gör det för att gå ner i vikt. Det absolut viktigaste är att jag inte gör något för att gå ner i vikt, utan jag måste få för mig att jag gör det av någon annan orsak. Till exempel, jag har lovat mig själv att sluta äta godis/chips/snacks samt kebab/pizza/"färdigköpt" mat överhuvudtaget för att ha råd till katt, inte för att gå ner i vikt. Men hur skall jag fortsätta? Vad har ni för tips för att lura er själva?

Det blev jättelångt och antagligen lite OT. Men jag behöver pepp. Och råd. Och lite pepp till. Annars kommer jag tappa hoppet helt.

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Marshmello
2

Hallå, hur går det för er?!
Den här veckan visade vågen på -0.4 så jag är nöjd ändå, för det gick iallafall neråt. :)

Här finns det massor av pepp, så har du kommit till rätt ställe! Pepp! :D

Mitt tips är att börja långsamt. Det har jag lärt mig, att det fungerar iallafall inte för mig att typ POFF NU ÄNDRAR JAG ALLTING, för det skiter sig bara (för mig).

Så om jag var du, så skulle jag sätta upp ett schema, ta en vecka i taget. Där du skriver upp vilken dag i veckan du ska träna (kan vara promenader, eller vanlig träning liksom), en dag där du är nyttigare än vanligt och verkligen HÅLLER DET, och en dag där du äter kanske lite godare mat men som inte är pizza.

Förstår du mitt tänk? Det fungerar väldigt bra för mig iallafall. Jag vet att jag får saker gjort för att jag har planerat NÄR och VAD, och jag har ett mål att klara av att vara supernyttig en dag, och en dag vet jag att jag får äta något lite godare (men nyttig mat kan vara riktigt god den med!)

Och så kan man ju försöka att tänka lite på att världen faktiskt håller sig stabil även om man råkar äta några godisbitar en dag. Tänk inte "ÅÅÅH vad jag är dålig, nu ger jag upp!", tänk "Åh, det var jättegott! Men såhär kan det inte vara varje dag. Men nu tar jag en rask promenad/gör 20 situps/kör ett träningspass".

Jag gillar sådant tänkande. :)

Chilli10
1

För mig visade det minus idag igen! :) Detta trorts slappdag i lördags när vi tom åt pizza. Så minus 0,6 kg och en sammanlagd viktnedgång på 5,8 kg. :D

#16 Ja, huvudsaken är ju att det går neråt! :D

[Norrbysa]
3

Jag peppas av att se bilder på andra som lyckats. Glad

Tyvärr är det ofta man ser bilder på folk som gått ned utan träning och därför förlorat alldeles för mycket muskelmassa på köpet. Vissa har gått ned till en undervikt, fått en dålig hållning eller ser allmänt bleka och skjuka ut. (anorexi-varning om man googlar thinspiration.) MEN! Jag har äntligen hittat en sida som publicerar före- och efter-bilder som är någorlunda hälsosamma. Skrattande 

Just nu ligger det många bilder på människor som skaffat sig fitness-kroppar tidigt i flödet men det finns en hel del "vanliga" viktnedgångar oxå om man klickar sig bakåt och det kommer nya bilder hela tiden.

http://fukcyeahbeforeandafters.tumblr.com/

Klicka in om ni oxå inspireras av bilder på andras framgångar. Varning dock för att man fastnar där. Så klicka INTE om du inte tänkt sitta vid datorn just nu. Flört

Aribigga
1

Jag letade upp min gamla stegräknare som jag har fått från jobbet i förrgår och har nu ett mål att gå över tio tusen steg om dagen, hellst ännu mer. Efter att ha gått till stallet både igår och idag har jag insett att några tjugo tusen steg om dagen blir det i alla fall inte. ;)

lurvponnyn.vimeddjur.se

Ruzicka
2

Pojkvännen är en godisgris, men hittills har jag lyckats hålla stenhårt, utan att känna någon sorts ångest eller saknad, på mitt "godisförbud". Jag tänker på vad jag får råd till istället, en katt, och plötsligt är det helt ointressant med lite extra socker. Var gång vi är och handlar sätter han på sig hundögon och ber om lite choklad varav jag säger att han gärna får köpa själv, men jag kommer inte röra det. Och då är det inte lika roligt för honom med choklad heller ;) Han är så imponerad över min bestämdhet och det smittar lite. ^^

Ännu har jag inte vågat väga mig igen, men jag är helt klart på rätt väg. Det enda "extra" socker jag får i mig är numera ett äpple till mellanmål. Och detta tror jag inte att jag kommer ha några större problem att hålla.

Jag har tagit ut lite sparpengar för att ha råd till katt och passade då på att ta ut lite extra till en danskurs. Att springa/gå är så tråkigt och oproduktivt tycker jag, men jag har alltid älskat dans så det skall vi testa lite! En vacker dag skaffar vi gymkort också tror jag, men vi börjar med något roligt. ^^ Det är ju roligare att träna gym/springa för att bli bättre på något, tex dans. Jag brukade tävla i cheerleading och då gjorde jag ofta lite tråkigare saker som gå till gymmet eller springa för att förbättra min prestation inom cheerleadingen. ^^

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

bea28
1

Hade min lägsta kvällsviktnotering igår, 63,2 kg stod vågen på efter kvällsmaten! :)

[Jessica_91]
1

Har gymmat en månad nu och har både blivit starkare och fått bättre kondis. Har gått ner ungefär ett kilo, 4 kg till så har jag nått målvikten på 63 kg (är naturligt kurvig och 173 cm lång). Men har också mätt mig och tagit bilder på mig själv i bikini för att kunna jämföra om några månader Skrattande Det är ju trots allt inte siffrorna på vågen som är viktigast även om det är kul att följa och ger en lite motivation (om siffrorna blir mindre med tiden då hehe).

Förrutom att gå ner i vikt så är en stor anledning till träningen att bygga upp muskler igen så att jag blir av med rygg- och axelvärken. Kan glatt meddela att det har gett resultat och jag har mycket mindre problem nu!

Den här månaden är godisfri (finns en tråd om det på Kost ifokus) vilket är för jäkla jobbigt, speciellt på kvällarna. Men det hjälper verkligen att träna, blir så mycket lättare att stå emot när man svettats på gymmet någon timme.

Lägger inte om kosten jätte mycket utan försöker bättra på måltiderna lite här och var. Jag har ingen jätte brådska att gå ner i vikt (att bli av med värken är desto viktigare) och vet att jag kommer lyckas. Skulle säkert gå fortare om jag slutade med en massa grejer men man ska ju inte tycka det är tråkigt att komma i form. Oskyldig

----

För övrigt jätte kul att läsa om era framsteg och hur duktiga ni är! Tummen upp till er allihop! Tyst

BMEXX
0

Godis består nästan bara av socker och kemikalier. Tänk på det nästa gång ni tvekar vid godishyllan.

Själv har jag inte så svårt med godis och läsk och sånt nu. Men dessa jävla chicken nuggets som man kan köpa i frysdisken på ica är det värre med. Är så gott! I dag blev det både till lunch och kvällsmat. Illa med tanke på en ganska god kost för övrigt. Bleh!

// Pabblo

bea28
0

#24 och inte bara kemikalier.. "Sega råttor tillverkas av gelatin som består av fiberprotein från svinsvål".

NV kan vara fruktansvärt rakt på sak ibland. Vi fick i uppgift att göra tvål av ister en gång på kemin också, det var inte heller trevligt. Får en att tänka efter lite extra på vad det egentligen finns i produkterna vi dagligen konsumerar.

[Jessica_91]
0

Min svaghet är bakverk, allt kan jag tänka på nu är att baka kladdkaka och cheesecake och annat mumsigt haha. Skäms

BMEXX
0

#25 ingenting som är frestande när man tänker på det iaf;)

// Pabblo

mandizen-
1

Idag började jag min dag nyttigt! Gröt till frukost sedan ett konditionspass på 65 min på gymmet.!

Blev stekt harr, avokadosallad och citronsås till lunch! Middagen fick bli linser och broccoligratäng.

Men tror ni inte man blir bjuden på semla efter maten??? Kunde inte hålla mig så jag åt en halv semla plus en rad mörk choklad! Fan fan fan, inte bra!

Jaja…tog mig i kragen senare mot kvällen och stack till gymmet. Körde intervaller och styrka i en timme så lyckades ändå få bort 800kcal under dagen.

Missnöjd men ändå nöjd!

Zadeira
3

#20, den här veckan har jag också fått semla, mörk choklad, kladdkaka och kanelbulle. Och alla gånger har jag haft noll självkontroll utan ätit i alla fall halva bakelsen jag bjudits på. Oops Flört Har kontisgt nog inte gått över min kalorigräns mer än en av dagarna, så det är ju jäkligt bra jobbat. Tänk om jag bara inte hade åtit det där dåliga, då hade jag legat ännu bättre till.

Vågen står i alla fall på plus minus noll sedan förra veckan, och nu har jag dessutom kommit igång ordentligt med träningen igen. Igår blev det 100 minuter enbart kondis, och fan vad bra jag mådde igår kväll.

BMEXX
1

Wiie! Mina favoritbyxor klämmer inte åt så mkt längre. Dock börjar de bli slitna och fula men ändå wiiie! :D

// Pabblo

Zadeira
4

Vikten har stått stilla 2 veckor nu och magen känns allmänt uppblåst och svullen, så det är tungt mentalt nu. Jag får sån ångest av platåer, vill ju se resultat varje vecka. Blä.

Något slog slint i huvudet på mig och jag körde ett 100 minuters kondis-pass (löpning, cykling och crosstrainer) idag. Det var första gången jag höll igång så länge. Brukar klara 60 minuter max var kondispass. Fy s*tan, jag höll på att omkomma på köpet, men mentalt var det befriande och lättande. Att jag klarade det! Att jag inte bara gav upp halvvägs och sket i det för att det blev jobbigt! Skrattande

Jag har gjort mig förtjänt av en glass ikväll! Så det så!

Marshmello
4

Plötsligt händer det! ÅÅh, så härligt!

Mitt midjemått har stått still i flera månader. Och jag mäter lite då och då, bara för att se om något skulle ha hänt. Och i veckan så såg jag att det blivit minus, men vågade inte lita på det, så väntade tills riktiga "mätningsdagen", och javisst! Det var samma!

Så äntligen blev det - 3 cm på midjan! :D

[Jessica_91]
3

#32 Vad härligt, bra jobbat! Skrattande

Idag orkade jag köra "hela" 45 minuter på crosstrainern vilket är rekord för min del (i alla fall sedan jag började gymma igen, förra året orkade jag över en timme)! Tycker att de första 10-15 minuterna är jobbigast och jag tänker alltid "men gud, hur ska jag orka?!". Men när jag väl kommer över 15 minuter så tänker jag i fem minuters etapper. "Bara 5 till. Åh, nu är jag på 20. Bara 5 till. Åh, nu är jag på 25" tills jag till slut idag kom till 40 som jag orkade sist gång och kände att varje minut över det här är en seger. 
Hade dock haft väldigt svårt för det här om de inte hade haft tv skärmar på alla crosstrainers på gymmet haha.

Körde 10 minuter på någon sorts cykel också. Mer som en liten stol med pedaler framför en snarare än under om man har på en cykel.

Så om man ska lita på maskinerna så blev det 480 kalorier idag och jag är super pepp nu!!

[Ebfotograf]
2

Har skjutit fram viktminskningen i 4 hela år nu! Någon dag får man ta sig i kragen!! Denna månaden ska en pilates matta inköpas för att verkligen köra hårt med det! Mitt första mål är -2 kg för alldeles förstora mål behöver jag inte :) Är en sådan person där vikten går upp och ner.

Det tråkiga är att jag äter det familjen serverar dvs fet och äcklig mat, usch för det!

Tur att man har hund och man går ut 2 gånger per dag och ibland någon extra och på det hundens dagliga träning om man hinner :)

Får börja med idrotten 3 gånger i veckan och betala in gym-avgiften så kör jag hårt som attan!! Detta ska vi alla klara!! Kör hårt!!

[Jessica_91]
2

#34 Verkar som att du har en väldigt bra inställning, det kommer säkert gå jätte bra för dig! Jag tröttnade för några år sedan på maten som görs här hemma (mycket makaroner och köttbullar, korv med bröd, pannkakor etc) och började laga mat åt mig själv. Har du någon möjlighet att laga mat åt dig själv hemma eller går inte familjen med på det? Om inte annat så kanske du kan pusha på dem lite att testa nya saker eller i alla fall få lov att göra sallad till maten som serveras? Glad

Nu är jag tråkigt som skriver två gånger på samma dag men måste bara få berätta att jag precis upptäckte att jag kan SE lite resultat Skrattande Precis på det ställe som jag stör mig mest på också, nämligen kärlekshandtagen! 

De var inte jätte stora från början men precis nedanför dessa så går det innåt lite på mig innan det igen går utåt över höfterna och jag tycker det är finare när det är en mer jämn kurva vilket jag nu verkar ha börjat få igen.

Har fortfarande en lång väg kvar innan jag nått målet men åh så glad jag blev nu!

bea28
1

Min morgonvikt har inte varit över 63,5 kg på hela veckan, nytt rekord! Hehe. Ikväll ska jag på bas och danspass. Ska bli roligt :)

[Ebfotograf]
0

Sallad kan jag fixa till maten om så finns hemma redan, äter mindre portioner än förut :)

Imorgon åker jag och hunden iväg till Ystad för att träna, ska ta mig tid och ta någon powerwalk varje dag! Hoppas att jag kan ta med de andra hundarna också :D

bea28
0

Jag har träningsvärk i låren. Men det är bra. Då vet man att man lever.. Tungan ute

[Ebfotograf]
1

Idag beställde jag min Pilates matta, ett steg närmare och ett stort steg som jag aldrig vågat ta förut! Skrattande

BMEXX
0

HALLÅ! har ni gått i vinterdvala eller? ;)

Pepp pepp!

Själv har jag märkt ändringar i kroppen men inte tusan har vågen vilja förändra sig något. Får väl hoppas att fettet har blivit muskler istället så det inte bara är jag som inbillar mig.

I morgon(idag) blir det rodd och kanske en liten lekstund med Mr Kettlebell. Få se om jag hittar på nå annat med.

// Pabblo

Zadeira
0

Jag har gjort precis tvärt om mot vinterdvala. Jag har tränat dubbla pass nästan varje dag den senaste veckan och försökt hålla mig aktiv.

Vikten och måtten har tacksamt fortsatt neråt trots att det ett tag stod väldigt stilla. Nu är jag nära mitt viktmål, sen ska bara kroppen börja forma sig som jag vill och den där dumma överskottshuden förhoppningsvis dra sig tillbaka lite till innan sommaren.

Förra helgen märkte jag nackdelen med att unna sig chips och ostbågar till jag verkligen inte ville ha mer. Förut när jag ätit det under min viktminskning har det varit en näve eller två som jag begränsat mig till, men i helgen unnade jag mig att äta tills jag helt enkelt kände att det räckte. Jag svullnade upp som en ballong, två centimeter bara runt midjan, och det tog tre dagar av nyttigt ätande innan svullnaden lade sig. Vikten i sig stod stilla, men just att jag svullnade upp sådär fick mig att inse att det trots allt räcker med två nävar.

mandizen-
0

Körde en timmes lågintenstivträning och 30 min högintensiv idag. 12 km, så nöjd!

[SweetRose]
3

Är i chocktillstånd! På två veckor har jag gått ner 7 kg! Tyst såg ingen direkt skillnad så det var en väldigt stor chock!

[Ebfotograf]
0

Grattis! Skrattande

[Ebfotograf]
1

Fick hem min pilates matta från Reebok igår och hoppas att man orkar och är inte allt för irriterade för att ta ett litet pass idag :) 
Jag har tagit första steget! Har gått ner 3 kilo på en vecka utan träning, men vikten går upp och ner :)

[SweetRose]
0

# 44 Tack! Skrattande Märkte dock skillnaden när jag tog på mig jeansen och det var lika underbart det!

#45Ett litet steg är ändå ett steg!

Marshmello
1

Heja er, vad duktiga ni är! :D

Här går det rätt OK, gick ner 0,8 kg förra veckan :)
Denna vecka blir en riktig träningsvecka för mig, så får se hur det visar sig på vågen på söndag!

[Ebfotograf]
0

Hade idrott idag på stan och på torsdag ska jag börja på gymmet och sedan ridning på fredagar :D

Grattis till alla som lyckas och till ni som försöker!

mandizen-
0

Sprang 8 km idag, samt körde styrka. Blev 2h totalt på gymmet. Wihooo:D

[SweetRose]
0

8 kg- och 4 cm runt midjan och 4 runt höfterna, känns bra :)

BMEXX
0

#50 Grattis!

Men varför går inte jag ner?? har aldrig stått på en sån stadig siffra som jag har gjort de senaste veckorna. Är knappt att hektona ändras.

Aja… får ta och kolla över maten en extra gång antar jag.

// Pabblo

Marshmello
2

ÅÅH jag måste bara få hoppa av mig lite av min glädje! Trots att det är vårkänslor i luften eller något. ;)
Inget minus på vågen denna vecka… MEN…

Jag fick klockan åtta på kvällen för mig att jag skulle gå ut och gå. Sen kände jag för att springa när jag väl var ute, så jag SPRANG! :D Halva vägen, dvs i tjugo minuter totalt sprang jag. Och det kändes sjukt skönt!
Jag slutade inte springa för att jag inte orkade, utan för att jag måste ta det lite lugnt i början har jag märkt, har ett ben som är lite dumt emot mig. :)

Och så har jag kommit på världens godaste mellanmål, istället för 5 mackor med extra ost. ½ - 1 banan och någon jordgubbe i skivor! Det håller mig mätt myyycket längre än tusen mackor, och är dessutom nyttigare, OCH innehåller färre kalorier! Kan det bli bättre eller? ;)

[SweetRose]
0

#51 Testat att skaka om motionen och maten? :) När jag står still brukar det vara för jag kört exakt samma träningsstil så kroppen vant sig.

#52 Härligt! :D

BMEXX
0

#53 mja har redan ganska varierad träning men har ökat på passen nu till 5 per vecka. Maten har jag även tittat lite på. Kan dock inte se några resultat nu då jag har den där lilla veckan.

// Pabblo

Marshmello
0

Åh, ännu en bra dag :D
Bra mat heeela dagen, och inget godis! OCH jag var ute och sprang en runda även idag! PEPP!

Jisses vad skönt det är att ge sig ut och springa lite efter en dag i skolan :)

bea28
0

Jag har inte heller ätit något godis idag! Najsigt värre! :D

Min morgonvikt har varit låg också, under 63 kg, men misstänker att jag gått ner i muskelmassa (tränat dåligt under senaste 2 veckorna pga förkylning). Och det är ju inte så bra, känner mig jättepluffsig :/ hoppas jag blir frisk snart så att jag kan dra igång med joggingen på riktigt! Vill ju ta milen i sommar!

Marshmello
0

Heja heja :)

Hittills har det blivit: tre joggingturer och promenad på en timme fem gånger :)

Imorgon blir det joggingtur, och på söndag zumbapass!

BMEXX
0

"1 kilo kroppsfett innehåller 7500 kcal och det är när man förbrukat denna mängd energi som man gått ned 1kg fet"

Godissugen!! vettetusan vad jag ska göra.

// Pabblo

[Ebfotograf]
0

Ingen bra vecka eller månad, har inte tränat en enda gång även om jag försöker. Tycker det är roligare att vara ut och fokusera på träning med hunden och det resulteras med att jag inte får mycket motion. 

MEN tog fram hopprepet i helgen och började lite smått efter kanske 10 år? Men det är nog förgäves då livet är stressigt varje dag, går i nian och sista terminen och med nationella tätt varje månad (och jag har svårt för att plugga perfekt kombination..) och det gör inte saken bättre att ingen bryr sig, men det är väl bäst.

Får försöka igen när denna stressen dvs aldrig, haha. 

Vi får hoppas att nästa uppdateringen blir mer positiv.

Roligt för alla ni som lyckas och har det roligt med träningen! ;)

bea28
0

Vägde mig imorse, vågen stod på 62,2. Är dock lite orolig att den mesta tappade vikten är muskler - har nämligen styrketränat dåligt de senaste veckorna.. men men. Idag blir det jogging och lite pilates! Förhoppningsvis i underbart vårväder också! :)

Zadeira
1

Jag har haft en tuff månad. Lidit av stora problem med att mitt ätande och tränande inte alls gått ihop. Har ätit alldeles för lite och tränat alldeles för mycket. Resultatet på vågen är minus 3 kilo på 3 veckor. Det borde jag vara glad över men samtidigt vet jag att jag tagit till drastiska metoder som inte är hälsosamma. Är dessutom nere på min målvikt, men känner att "något kilo till gör ingen skada", helst så snabbt som möjligt.

Kämpar nu med komma upp i 1000 kalorier per dag igen, och dra ner träningen till 4-5 pass i veckan. Det funkade ju så bra så länge innan jag lät det gå överstyr med underätning och överträning.

NinjaKakan
0

Hej hej ! Jag är ny här :) Jag har kämpat igång med 1 månads träning och kämpar egentligen inte med min vikt, för jag vet inte vad jag väger men jag tränar för att tajta till kroppen. Anledningen till att jag inte väger mig är för att jag blir så besatt av min vikt och gör allt för att gå ner till den siffran jag vill utan att tänka på vad jag mår bra av. dock mäter jag mig 1 gång i månaden under uppsikt av min syster, då hon gömmer måttbandet sen :P

Mina mål är att äta bra mat, må bra och ha en stark kropp :)

NinjaKakan
0

Okej. Fröken perfect har precis tryckt i sig ett paket ballerina kex :P Jag vill slå mig själv i huvudet, men istället tänker jag gå ut och jogga fast jag redan tränat idag. Tramsigheter från min sida som händer för ofta för att det ska bli någon skillnad -_-

Vanniz
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, Här är en bild på min kropp nu ursäkta för att det är målarfärg på linnet men jag har precis målat på en lada:) Jag har gått ner 15 kg så nu ska jag fortsätta att kämpa något kg till:)! Jag äter havregrynsgröt varje morgon, Har dessutom börjat skriva upp i en liten bok vad jag ska göra för träning per dag sen kryssar jag i en ruta när jag har gjort klart uppgiften och det funkar faktiskt rätt bra^^ Fast händer ibland att jag trycker i mig lite onyttiga saker :/ Letade efter en bild på hur jag såg ut innan jag gick ner 15 kg hade varit kul att se men hittar tyvär ingen.

Vanniz
3

Kanske ska nämna med att jag gått ner alla kg hemmifrån har inte tränat på något gymm alls :) bara ätit nyttigt och varit ute och gått! Och några glas vatten per dag är så dålig på att dricka vatten.

Zadeira
4

4 dagar kvar till mät och väg-dagen, och jag har såklart fuskat och kollat vågen. Jag är numera normalviktig för första gången i mitt liv! Har 3 kilo kvar till min personliga ide om vad jag vill väga, men bara känslan av att faktiskt vara inom ramarna för min normalvikt är helt galen.

Nu har jag bara en massa lös hud som ska stramas upp. Bara huden försvinner så försvinner nog de där 3 kilona jag vill bli av med nu, de där sista envisa kilona. För jisses vad mycket hud det blir kvar när man gått ner 47 kilo Skrikandes

bea28
2

Jag joggade 5 km igår för första gången på jag vet inte när! Lyckades slå min förra rekordtid, klarade det på 32 min!! :D

Vanniz
0

Skulle det inte vara kul om alla som vill tar en bild hur ens kropp ser ut nu och om 1-2 månader tar man en ny bild och ser förändringen,sen kan man skriva hur man har ätit och tränat ^^? Och verkligen peppa varandra:)?

NinjaKakan
0

Saken är att jag vill så gärna lägga ut en före bild, och kunna stoltsera med en efterbild. Men jag skäms väldigt mycket för min kropp av någon anledning och vågar faktiskt inte. Men kanske ^^

Zadeira
0

Mät och vägdag idag! Fantastiska reslutat de här 4 veckorna, minus 4 kilo och 3 cm runt midjan. Nu börjar det likna något.

Folk börjar verkligen tjata om att jag är färdig, men i min värld är det 3 kilo kvar. Till nästa mät och väg-dag, då jävlar ska jag vara där.

bea28
0

#70 Grattis!! Blir så irriterad, folk borde inte lägga sig i så mycket om "när man gått ner tillräckligt". Man har ju sin personliga trivselvikt. Annat är det ju om man går ner i vikt på ett ohälsosamt sätt, samt har destruktiva tankar. Då är det ju bra om omvärlden säger ifrån.

Igår tränade jag två timmar på friskis. Det var skönt men jobbigare än vad jag trodde att det skulle vara, måste ha tappat en del i kondis och styrka när jag var sjuk trots allt.

Ikväll ska jag cykla på min kära motionscykel (det är ganska omysigt väder att jogga i..) och köra lite arm och magstyrka, vilket behövs. Kände mig som Betty Spaghetti när det var dags för armhävningarna på jympan, haha!

bea28
0

Juste, hade ett nytt viktrekord, 61,7 kg, för några dagar sedan. Men jag misstänker att den vikten inte är här för att stanna, dels för att jag legat över 62,5 efteråt och dels för att jag hoppas på att få tillbaka lite muskler nu när jag börjat styrketräna igen.

Zadeira
0

#71. Tyvärr är det ju så att mitt förhållande till mat och träning är rätt skruvat nu men det är ju ändå inte samma sak. Det finns olika sätt att kommentera när man tycker det räcker och "Nu FÅR du inte gå ner mer" är väl det sämsta man kan säga. Bättre då om man formulerar det annorlunda. Dessutom, 3 kilo till är ju inte så mycket.

Hoppas du får upp din kondis och styrka snabbt igen! Det brukar ju gå rätt bra om man bara kommer igång igen. :)

bea28
0

#73 Tråkigt att höra :( Men jag håller med dig, det är inte samma sak. Det är ju inte vikten som är det stora problemet egentligen, utan det är ju  tankarna. Då hjälper inga "gå inte ner mer", tankarna finns kvar vare sig vågen står still eller om den visar mindre…

Tack! Jag hoppas det i alla fall, vill springa Vårruset om några månader på under 30 min :)

Zadeira
0

#74 Hur nära ditt mål med Vårruset är du nu då? Hur långt är det och hur lång tid tar det idag för dig att springa den sträckan?

bea28
1

#75 Det tar 32-35 minuter, men då är det inga större backar. Vårruset går i Visby och där är det betydligt kulligare med relativt branta backar, och jag lär vara i bra mycket bättre kondis än vad jag är nu för att orka med 5 km där.

Zadeira
3

Måste bara skryta lite! Idag har jag åkt inlines! Det var en fin kväll och lusten föll på trots att jag aldrig kunnat förut. Tog med min bror och bestämde mig för att åka ett par gånger fram och tillbaka utanför huset.

Det gick superbra. Det märks verkligen tydligt att jag gått ner 47 kilo, tränat en massa muskler och balans nu sedan förra sommaren. Då kunde jag inte stå på ett par inlines alls, ikväll åkte jag hela 30 minuter!

Det här blir verkligen något jag ska försöka hålla i under sommaren. Jättebra träning och motion!

Wand
1

Tänk att småsaker kan göra en så stor skillnad i vardagen! Jag köpte ett par skor för 1700 som jag nu har på fötterna. Hela dagen blev upplyft. Cool

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Vargafrost
2

Nu har jag bestämt mig för att göra något åt min vikt, och därmed även mitt liv. Har en sjukdom i bakgrunden, som bidrog väldigt mycket till att jag alltid gått upp i vikt väldigt lätt, redan innan tonåren. Väl i tonåren sköt det iväg ganska duktigt.
I år fyller jag 20, och nu får det bannemig vara nog!

Är uppväxt med kött, potatis/pasta/ris och sås, ytterst sällan det fanns bra grönsaker till middagen. Nu är jag vegetarian och har varit det i ett halvår (var det ca 2½ år för något år sedan också), och jag märker vilken otrolig skillnad det gör på min kropp!

Dagen startades med havregrynsgröt, banan och ett glas sojamjölk. En halvtimmes promenad med hunden är redan avklarad, och mer kommer det garanterat att bli.

Heja! Cool

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

bea28
0

Jag fick hjärnskakning i torsdags och blev kommenderad vila i en vecka. Nu är den veckan snart äntligen slut, och jag får börja träna som vanligt igen! Så fort jag känner mig topp igen skall jag ut och njuta av vårvädret med en låååååång joggingtur.

[Jessica_91]
4

Upptäckte igår att jag är 2 cm mindre runt midjan, yay! Det blev raka vägen till gymmet efter det haha ^^.

[SweetRose]
0

Körde 60 min cirkelträning efter ett två veckors uppehåll pga sjukdom. Kanske skulle börjat med något lite lugnare dock, det passet är jobbigare än 60 min intensiv spinning…

[Ebfotograf]
0

Träningsvärk i två hela dagar och imorgon blir det gymmet, hoppas på resultat i slutändan :o)

Vargafrost
0

Halvtimmes gym idag med fokus på ben. Förhoppningsvis kommer jag inte kunna gå imorgon/i övermorgon. Oskyldig

Vänliga hälsningar

[Jessica_91]
1

Det är så kul att läsa om hur duktiga alla är! Skrattande

Idag tog jag resten av måtten och såg att jag bl.a blivit av med 2 cm runt rumpan också. Jag vet för övrigt att jag inte mätt fel eftersom att jag mätte mig väldigt mycket för några veckor sedan utan någon förändring måttmässigt. Så det känns super bra att det börjar hända lite grejer, har nämligen stått still de senaste veckorna vilket var lite jobbigt.

För en och en halv vecka sedan så började jag kolla kalorier vilket jag tror har bidragit mycket till den senaste framgången. Jag går inte hunrgig och svälter men jag försöker få ut mer ur maten jag äter så att säga. Och det blir ju så påtagligt när man ser med egna ögon hur mycket man stoppar i sig under en hel dag.
Jag har ibland lite problem med portionsstorlekar och tar gärna för myket mat eftersom att jag tycker det är så gott. Och sen tvingar jag i mig det sista för att jag inte vill slänga. Så för mig är det nog bra att hålla på ett tag till för att få bättre matvanor.

Dessutom blir det bra mycket lättare för mig att inte käka upp ALLA kakor i förpackningen eller köpa en 200g chokladkaka. Om jag tycker att jag kan unna mig lite gott så gör jag det men jag gör det med måtta. Vilket har varit sjukt svårt tidigare när det kommer till sötsaker.

Har varit på gymmet idag i lite mer än 1,5 timma och dessutom cyklat dit och tillbaka. Så jag känner mig redigt pepp och glad just nu Skrattande

Zadeira
2

Idag sprang jag en mil på löp-bandet. Nu ska jag tillbaka till att träna och att böja äta igen! Nu måste jag ta tag i mina mat-problem och få ordning på mig själv igen. Måndag imorgon, ny månad och tre veckor kvar till ett-årsdagen av min viktminsknings början. Jag måste bli bra nu!

jasmina.p
0

Har haft mig en "häng" period. Nu är det andra bullar som gäller! (: imorgon ska det besökas gym och därefter rida i skogen med häst (: hoppas på en bra dag! (:

Det är aldrig försent! Bara att ta sig i kragen och ta ett steg i taget, mitt börjar nu!

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!

[NoOrdinaryGirl5]
4

Jag har gått ner på rätt tiotal så nu ska jag bara gå ner 6 kg till !! :) Har inte ätit godis/pizza/chips/popcorn/hamburgare/kakor/tårta på exakt tre månader!! :) Har tränat fem gånger per vecka nästan hela detta året och förra året!! Betygen i skolan har gått upp galet mkt, och jag har sökt in till högskola!! Galet nöjd med allt :D

mandizen-
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har gått ner några kilo samt förbättrar min kondition. Började träna smått efter Jul, ökade på träningen i februari så jag bestämde mig för att springa milen 29 Maj!

Joggade 12km i tisdags! Längsta jag någonsin sprungit innan var 7km och det var för 6 års sedan!

Denna kjol är i strl 36, nu är det inte länge kvar innan den sitter! Några kilo till så..

NinjaKakan
0

Efter gårdagen som tillbringades hängandes över toaletten med kräkningar och migrän så är jag helt utmattad idag. Men imorgon så hoppas jag på att komma igång med min träning igen :) Längtar :D

[SweetRose]
0

-9 kg sen jag började för ca 3 månader sedan! Känns rätt bra trots att jag var helt utslagen en månad pga influensa. Ikväll blir det spinning! :D Älskar det verkligen!

bea28
0

Jag har ingen aning om vad jag väger längre, vågen har gått sönder. Men det gör inget egentligen. Nu vill jag mest fokusera på att förbättra kondisen.

Idag var jag ute och joggade för första gången sedan hjärnskakningen. Det var så skönt! Imorgon blir det friskis, och sen blir det jogg på torsdag igen. Hoho. Jag är pepp!

BMEXX
0

Pepp pepp! själv har jag boxats som en galning i kväll.

// Pabblo

Zadeira
0

Nu är det 2,5 veckor kvar till års-dagen av att min viktminskning började. Jag minns det så väl, för jag började faktiskt på en kompis födelsedag, trots fest och allt.

Mitt stora hopp är att gå ner 2 kilo till dess. Känns inte realistiskt, men man måste ju få drömma lite också.

Min kropp har varit helt "off" de senaste veckorna. Trött, hängig och inte alls med. Träningen har jag i princip fått ge upp helt eftersom kroppen inte orkat. Får helt enkelt vänta och hoppas på det bästa och fokusera på kosten så länge.

bea28
0

Åh, så välbehövlig jympan var igår på Friskis. Tog i som jag vet inte vad och använde upp all den där överskottsenergin som fått mig att gå på tårna hela veckan. Nu är jag i balans igen.

Är det någon mer än jag förresten som har några mål med sin träning, förutom att gå ner i vikt? Glad

mandizen-
0

Efter att ha vilat måndag så var jag laddat som attans igår! Körde 10km på löpbandet, 15min crosstrainer, 16min tabata och 2 varv cirkelträning.
Nöjdare tjej!

#95 Åh vad härligt att höra!:D Jo jag tränar huvudsakligen inför att springa milen 29 Maj:)

bea28
0

#96 Jag tränar också för milen, men till i augusti! ^^ Nu är det 5 km på under halvtimmen som hägrar den 13 juni :) Ska du ställa upp i ett lopp den 29de? :)

mandizen-
0

#97 Åå vad spännande! Jag den 29 satsar jag på att springa milen som blir mitt första lopp någonsin:) Vart ska du springa?

Karmatarerskanise
6

Jag hade storlek 48, nu har jag storlek 38 :) Känns ganska najs måste jag säga :)

Bra jobbat av alla här inne!

bea28
0

#98 Den 13 ska jag springa Tjejruset i Visby. Vårruset ska dom inte arrangera här mer, så därför anordnar idrottsförbundet här ett alternativt lopp istället. Glad I augusti blir det Blodomloppet!

Vart springer du?

mandizen-
0

#100 Jaha vad kul!:) Jag skulle också vilja springa ett lopp för bara tjejer.

Jaha så du ska springa blodomloppet och milen i augusti, vad kul!:D Då har du bra med tid och får nog många fina joggingrundor under sommarn:)

Jag ska springa blodomloppet i Umeå är det tänkt:)

mandizen-
0

Putt!

10km löpning idag, nu dags för en till runda..! heja heja!

bea28
2

Har joggat 7+2+5 km de senaste 4 dagarna. Vila idag. Imorgon ska jag till friskis igen och köra ett medelpass. Sedan blir det fuego på onsdag, då ska det skakas rumpa! Skrattande

mandizen-
0

6km PW, spinning ikväll!:D

mandizen-
1

12km promenad idag!

*putt*

BMEXX
0

Duktig ni är! själv har jag vila idag men drog med karln ändå ut på en promanad.

// Pabblo

[SweetRose]
2

En timme cirkelträning och har lyckats stå emot både glassen i frysen och cheese balllsen i skafferiet i flera dagar nu!

Royalz
4

Jag har gått ner dom 1.5kg jag gick upp under påsk + 0.5kg till! Känns super bra :)

Tack vara att jag gymmar varje dag och slutat äta pasta, ris och potatis.

2kg till sen är jag så nöjd!

bea28
0

Har smaskat i mig en hel del onyttigt på sistone, men.. ja. Gott var det! Även om det tyvärr nu har visat sig på vågen Obestämd Kondisen är det dock inget fel på!

Dagens motion har blivit: 7 km cykel, 45 min trädgårdsarbete och 1 pass jympa medel ikväll.

Vargafrost
0

Har bestämt mig för att ha en "sötsaksfri" (godis, choklad, läsk, bakverk osv) månad, som åtminstone gäller det man handlar. Å andra sidan är det inte så mycket bakning, så det ska nog fungera.

Tog en lite längre sväng på ~2,7 km med vovven idag, joggade väl 100 meter, tänkte försöka komma igång med det också.

Vänliga hälsningar

mandizen-
1

Blev en sväng på gymmet, körde ett kortare pass då jag var helt slut. Sov lite inatt så jag orkade inte ta i:/

Tänkte ta en promenad men kunde inte hålla mig så jag lyckades ändå kuta 6km på strax över halvtimman. Skönt efteråt!!

[SweetRose]
0

Gick ner 10 kg för ca 2 veckor sedan och har stått på en platå sedan dess så idag körde jag stenhårt o hopp om att den ska ruckas lite! 1½ timme gym, 1 timme cirkelträning, 1 timme spinning och sedan en 7 km löprunda! Nu är alla krafter uttömda verkligen

mandizen-
0

8 km på bandet idag, lite cirkelträning och mage.

Yoshi11
0

Är förre detta tävlingssimmare, i högstadiet tränade jag 7-8ggr i veckan, varje träningspass varade cirka 2h och sen var det ofta tävlingar under hela helgerna. Dessutom gick jag idrottsklass. Orkade till slut inte mer, mest pga press och mådde allmänt dåligt psykiskt, och slutade efter första terminen i 9:an, tränade inte alls då, över huvud taget.
Det var även då jag började jobba som simlärare på kvällarna… :P

Och ja, tjäna egna pengar för första gången, gå på gymnasiet mitt ute i stan och jobba på kvällarna… blev en massa krängande av onyttig mat och massor med godis (älskar choklad och ost!!) och det i kombination med att knappt leva ett aktivt liv gjorde att jag gick upp väl sådär 20kg, kanske mer fram till studenten.

I början av november (20 år gammal) bestämde jag mig för att nu var det allt nog! Så började lite smått att ersätta middagarna med nutrilette och godiset/chipsen var det slut med :) Gick ut en hel del långa promenader. Gick ner från 7/11-30/1 sammanlagt 12,5kg, vilket betydde att jag äntligen kommit ner normalvikt enligt BMI! Skaffade även hund i januari så det har hjälpt mig hålla igång :)

Skaffat goda vanor sedan dess och händer då och då att jag hellre promenerar än tar bussen, men detta är dock något jag blivit rätt dålig på :P (Geocaching är dock också en kul grej som får en att gå ut oftare, googla och se om det skulle vara något för dig med! :D)

Matvanorna är definitivt bättre (även om jag gärna sätter i mig en extra chokladbit eller två). Har dock sedan dess gått upp igen 1,5-2kg (ganska snart efter jag slutade med pulver) och är ännu 7kg från målvikten så har bestämt mig för att det är dags igen, lika bra att bli av med de där extra kilona, gärna innan sommaren! :D Har inte haft bikini sedan jag var 12-13 år kanske, köpte en för två veckor sedan för skulle till Lalandia helgen efter, men fegade ur och tog aldrig på mig den… :P Fick bli den traditionella "simlärare-baddräkten" istället.

Ja, detta är då min "korta" historia ^^ Får se om jag lyckas ta mig ner under 65kg nu!! Gillar inte riktigt att ligga på gränsen till 70 hela tiden… ;)

woodwind
0

Under gymnasiet hade jag som mål att gå ner till 63. Då vägde jag 79 och mådde inte alls bra.
Under en period åt jag nyttigt och promenerade mycket och ganska snabbt droppade jag 10 kg! Men sen tog det liksom stopp. Det ville bara inte!
Efter det ( det har gått 6 år nu) så har jag pendlat upp och ner mellan 68-72) och jag är så himla less på att aldrig nå min målvikt.

Anledningen är nog att jag egentligen inte gjort ett tillräckligt långt och seriöst försök. Men nu är det ändring på det!
De senaste 4 veckorna har jag tagit en timmes pw varje morgon, kört mycket periodisk fasta, försökt räkna kalorier så gott det går och äter nu också HEAT-tabletter. Utöver detta jobbar jag extra på ett fysiskt tungt jobb och tränar spinning 2-3 ggr i veckan.

Nästa vecka har jag satt ett delmål på 66 kg. Så lite har jag inte vägt sen typ högstadiet och är väldigt nervös för det. Men jag ska klara det!

En sund själ i en sund kropp.

bea28
0

Har legat nu på stadiga 63 kg ett bra tag, trots att jag börjat träna igen. Alltså måste jag ha blivit "fastare" elller hur man ska uttrycka det.

Även om jag inte ser någon skillnad i spegeln tänkte jag att det var lika bra att mäta sig och..! Jag blev verkligen positivt överraskad!

Måtten i kursiv text är 1 år gamla

Midja (avs): 77 - 72 cm

Midja (spänd): 72 - 67 cm

Armar: 32 - 26 cm

Lår: 60 - 57 cm

Vader: 35 - 31 cm

Stuss: 102 - 96 cm

Störst skillnad är det dock runt nedre delen av magen, har nog tappat i runda slängar 5-10 cm där…

Zadeira
0

Hur går det för er alla? Bra, dåligt? Har ni svackor eller nått något nytt mål?

Jag har "årsdag" på lördag, dvs exakt ett år sedan jag började min viktminskning. Vill inte avslöja något ännu, men det ser ut att bli ett resultat som kan ge mig ett par stora glädje-skutt!

bea28
0

61 kg i morse!! Skrattande

mandizen-
0

#117 Ja nu var det dött här, hur går det för alla??:D

För mig går det riktigt bra, löpningen går bättre än någonsin! Körde 10km på under en timme i måndags, sedan 14km jogg i tisdags. Igår var det vila och idag har jag kört lite intervall.

Förra veckan snittade jag på 85km!! Har dock inte vägt mig ännu, mäter ju med min kjol som är på rymmen! Ska kolla mått så fort jag hittat igen den:)

Yoshi11
0

Det har gått bra för mig ändå tycker jag, med undantag för att två marabou bitar med lakrits bitar snabbt slank ner i magen… (a) Fick ta igen det med en extra lång promenad men fick inte dåligt samvete eller så, fullt medvetet val av mig :)

Har förövrigt ersatt middagarna med nutrilettes kycklingssoppa respektive den här pasta-rätten som de har… Påminde rätt mycket om skolmaten faktiskt :P Och jag har aldrig riktigt gillat skolmaten men det gick ner iaf :)

Då blir de mätning på måndag! Känner redan av lite skillnad tycker jag men det blir upp till bevis efter helgen!

Gimbergsson
1

Gjort bort en grymt jobbig skolvecka där jag bland annat hållit ett tal i svenska (nationellt prov), stort ekonomiprov, tyskaprov, skrivit ett rättsfallskoncentrat och haft muntligt nationellt prov i engelska. (Det har inget med min viktnedgång att göra men jag känner stor lättnad efter denna vecka!)

Har även hunnit med mycket träning i veckan, prioriterat den direkt efter pluggningen. Dock har jag haft problem med knät i veckan och inte kunnat springa, har vägt upp det med mycket crosstrainer. Dessutom har jag ökat tyngden på samtliga vikter i styrketräningen :)

Vägde mig i onsdags, 58 kg. Mindre bra det då jag ville stanna på 59-60 kg. Tar nya tag med maten för att se till att få i mig allt jag behöver, dessutom unnar jag mig äpple med mandel i ugn med lättvispad grädde och kanske lite glass ikväll.

Imorgon laddar jag om inför nästa jobbiga skolvecka med solning och träning med en god vän. På kvällen blir det bio och en god middag.

Ha en fin helg och jag önskar er goda resultat! :)

Zadeira
6

Årsdagen sedan viktminskningen började. Morgonvikten direkt efter uppstigning är det jag gått på, så redan nu kan jag presentera resultatet.

21 april 2011: 105 kg, midja 115 cm.

21 april 2012: 52 kg, midja 68 cm.

Ja, det är halva vikten jag har tappat. Min ursprungliga målvikt var 58-60 kg, men det råkade visst bli så att jag satsade hårdare och är nere långt där under. Ooops.

mandizen-
0

9km löpning igår. Idag ska jag vila för nu går bena tungt;(

[SweetRose]
0

Det har gått segt, nu är det fjärde dagen utan träning alls. Har ätit nyttigt dock så jag hoppas ingenting sabbas nu. Nya tag imorgon!

mandizen-
0

Blää har gått åt skogen för mig med kosten de senaste 3 dagarna. Har nog tagit rekord i att äta godis/kakor! Usch vad kroppen mår dåligt av allt socker. 3 dagars rensning av socker står på tur. Startade med 17km löpning idag, fanns mycket socker att bränna där vill jag lova. Om 3 dagar hoppas jag vara tillbaka i någorlunda balans efter detta vidiga frosseri:/

[SweetRose]
1

Har kört på riktig lågaloridiet nu i några dagar samt tränat som aldrig förr! Idag blev det spinning sedan 7 km löpning direkt efter, känns härligt!

Emma-lundqv
0

Sprang 2,5 km idag. Har precis börjat igen, de senaste månaderna har jag bara promenerat och styrketränat men nu ska jag försöka komma igång igen.

Tror dock att jag äter för lite igen, känner mig helt matt. När jag räknade hur många kalorier jag ätit per dag den senaste veckan så ligger jag på runt 1000-1100 i snitt, jag har helt enkelt ingen mat-inspiration.

[Emma--]
0

Då får jag försöka se dom små stegen. Har lyckats gå minst 4 km varje dag i 4 dagar :P jag ska hålla detta nu är det tänkt :) Dom senaste två månaderna har jag tränat ca 3 ggr/vecka men åt tyvärr onyttigt så vikten ökade ändå. Men nu pepp pepp! Haha.

mandizen-
0

Har varit på 50 års kalas, firat valborg, ätit mycket onyttigt nu senaste dagarna. Har trots det klarat träningen bra! 9km igår och 6,5km idag.

Nya tag i morgon!

bea28
0

Joggade 8 km på en timme i fredags. Jag är verkligen inte en långdistanslöpare - även när jag tränade som mest hade jag inte bättre kondis än att jag orkade jogga 3 km. Hade aldrig trott att jag skulle kunna springa milen, men nu är målet f*n inte långt borta!

mandizen-
0

#130 superbra ju! Det är häftigt vad kroppen kan ställa om sig så snabbt. Från att inte orka 100meter till 10 km!!

bea28
0

#131 Skrattande Det känns häftigt - kommer fortfarande ihåg hur jobbigt jag tyckte att det var att jogga 1 km förra våren, nu går det ju som en dans! Jag tänker verkligen fortsätta träna, det är sjukt kul att se framstegen man gör!

mandizen-
2

#132 Eller hur! Min syster har börjat löpträna med mig nu och är i det stadiet jag var i från början. För henne är det en utmaning att jogga 2km(sakta) medans jag klarar mycket snabbare och längre. Och då är hon den av oss som alltid varit tränad/haft bäst kondis!:)

4v till blodomloppet! Heja heja!!

Yoshi11
4

Minskat 6cm runt midjan, 2cm i lår och 3cm i stuss!!! Känns sååå härligt! :D Även kommit ner till 67kg! Så två kg till sen är jag framme till delmål 1! Började även gymma förra veckan, är ganska rädd för löpbandet, haha, så har hållt mig 45 min alpinpass på crosstrainern, 15 min spinning och sedan styrka där jag känner att det behövs :) Även mätt upp en sträcka på 2,5 km som jag tänkt ha som mål nu under sommaren. Har aldrig varit mycket av en löpare ens när jag tävlingsimmade som mest och verkligen var i toppform! Målet är då att kunna jogga denna sträcka utan stopp.

[Emma--]
1

Imorgon ska jag väga mig och har varit lite nervös över resultatet. Tjuvstartade och mätte med måttband och sammanlagt 8,5 cm har försvunnit. Alltid en start :) Så nu känns det bra oavsett vad vågen säger egentligen :P

[Emma--]
1

Oj. -1,5 kg på en vecka. Så mycket kanske inte är bra. Undra ens om det är möjligt eller om vågen ljuger :P (Går efter morgonvikten.) Äter ändå mer än tidigare men nyttigare. Och rör på mig, allt mellan 4 km- 1 mil. Och en mil blev det nog bara en dag.

mandizen-
0

Kört hårt nu allihopa, själv har jag gått och blivit sjuk såhär 3v innan jag ska springa loppet:( Skit alltså!

[SweetRose]
0

Efter mer än en veckas uppehåll började jag sakta idag med en rask promenad på ca 8 km. Kändes bra!

Xia
0

Alla här e så duktiga !! Själv joggade 5,2 km idag!! 33,43 minuter,  Hastighet i genomsnitt: 8,5 km/h Pace (vad nu det är) i genomsnitt : 7:02 min/km Kanske inte så bra, vad vet jag, jag e iallafall glad att jag klarade det !  Förresten, någon som vet vad pace e för nåt? (engelska) Appen smartrunner användes vid min lilla tur ;)

Kram Xia
bloggen

Instagram: Xiah
twitter: Xia
h

wordfeud: xiahallding@hotmail.com

[Emma--]
0

Tycker också alla är så duktiga :) man blir bara peppad av att se hur långt andra kommit. #137 krya på dig :)

mandizen-
0

Woop woop jag är äntligen frisk! Hur går det för er?

Jag körde intervaller 7km igår. 2v  till blodomloppet nu!

[Lupse]
0

Fattas bara tre cm till målet ! Blir nog av med det på en månad (:

Gimbergsson
0

Sprungit 3 mil den här veckan! Plus 5 styrkepass och 3 crosstrainerpass. Känner mig som en ny människa igen då jag blivit frisk och verkligen kommit igång med löpningen! Underbart skönt!

Hade mät och vägdag idag och har sedan starten för ca ett år sedan gått från:

Midja: 80 cm ---> 65 cm
Lår: 60 cm ---> 49 cm
Vad: 43 cm ---> 37 cm
Rumpa: 110 cm ---> 89 cm
Höft: 90 cm ---> 80 cm
Vikt: 76,3 kg ---> 57,5 kg

Nästan 20 kg! :D

[SweetRose]
0

Klarade en mil idag utan att stanna i lite högre tempo än jag är van vid, känns bra!

[Emma--]
0

Här har det blivit två mindre bra veckor, men jag har hållt mig från godis och vågen visar minus i alla fall :) var längesen jag varit utan godis i 3 veckor så bara det känns ganska stort för mig :P

Emma-lundqv
0

Tog en välförtjänt vila idag (dvs. städa hela huset) efter att ha tränat 6 dagar i sträck. Blev ett par mysiga långpromenader också med hunden förstås. Imorgon - styrketräning!

ToBeDa
0

Woho! Imorgon väntar godis och jag ska äta! Dock inte tills jag mår illa, bara lagom ;D

mandizen-
0

Sprang en mil igår på 55min, kändes så bra eftersom jag precis varit sjuk. Blev en långpromenad idag på 8km:)

Yoshi11
0

Joggade för första gången på lääääänge igår, 2.5km, trodde jag skulle dö efteråt :P

2,55 km rättare sagt, på 14:45, hoppades att jag skulle hamna under en kvart men trodde inte riktigt på det, så blev jätteglad att jag klarade det, trots att jag trodde jag skulle typ… spy :P Så bra kondition har jag!
MEN det kan bara bli bättre :)

Promenerat nästan en mil idag!

Gimbergsson
0

Sprungit 3,5 mil den här veckan, styrketränat och grejat också! Dock blev helgen lite svullarhelg med gudomliga chokladmuffins, godis och pizza. Inte är jag ledsen för det, tvärtom! Nya tag imorgon! :)

[SweetRose]
0

Joggade ner till gymmet, körde ett stenhårt spinningpass och sedan jogga hem igen!

Vad duktiga alla är! :D

annalinderholm
0

Nej nu jävlar ska jag ner i vikt. Så mycket jag lagt på mig under vintern. Provade mina snygga sommarklänningar nyss, och gillade verkligen inte det jag såg! Ska bli nöjd med min kropp nu!

ca 10 kg ska bort. Önska mig lycka till :)

Zadeira
3

På 13 månader: minus 55 kilo, minus 47 cm i midjan. Från klädstorlek 48/50 till 36.

mandizen-
0

17km igår, 6km idag och nu ska jag ut på intervaller!

Kämpa på allihopa, ni är grymma!

[SweetRose]
0

Idag blev det bara 50 kcal mat (stor portion wok) och sedan 500 kcal choklad, inte alls bra. Imorn blir det nya tag med spinning!

bea28
1

#155 om du bara åt 50 kcal mat så ligger du ändå på minst 500 kcal för lite i dagligt energiintag, trots chokladen..

[SweetRose]
0

#156 Jo, jag vet. Det var en riktig slarvdag, har känt mig lite krasslig nu i några dagar så har varken orkat äta eller träna. ush!

Zadeira
1

Igår upptäckte jag fördelen med att socker-överdosera! Kroppen var elak, suget enormt redan från morgonen och jag sket helt enkelt i vilket och tänkte att "är det socker och kolhydrater du vill ha så ska du fan i mig få det". Åt under dagen ostmacka, pasta, glass, naturgodis med lakrits/yoghurt och säkert 8 chokladpraliner (och inte vilka som helst, utan såna där dyra "lyxpraliner" som är hur mäktiga som helst). Tryckte helt enkelt i mig sådant som jag normalt inte alls äter i socker och kolhydrat-väg. Framemot kvällen var jag så jäkla trött på socker att kroppen bara skrek att "NEEEEJ, ge mig inte mer sånt, jag vill inte ha!"

Vaknade idag, mådde skitbra och kroppen är inte ett dugg sugen på onyttigheter alls utan suger efter riktig mat, ordentlig näring. Kött, sallad, gröt och sådant. Så skönt. Fick alltså lite bevisat för mig själv att det inte är farligt att ha en dag ibland då kroppen helt enkelt får för mycket onyttigt.

bea28
0

#158 Jag har också upptäckt det där! Kroppens sätt att säga vad den behöver är ju med hjälp av att man blir sugen på saker. Så om man är sjukt sugen på onyttigheter, då behöver nog kroppen faktiskt äta det. I alla fall om man normalt aldrig äter sötsaker.

mandizen-
0

Nu är blodomloppet avklarat, mitt första lopp någonsin! Är så otroligt glad att jag gjorde det! Jag var snabbast i mitt lag och gick i mål på 48.32! Nu vill jag sätta upp nya mål!!!

[tililili]
0

ner på 10 stone 0 lbs idag.
Är superojämn om man räknar kilo, typ 63,5 tror jag, men befinner mig ju i skottland vågen visar ju stone… så då får man glädjas åt dem :P
Åker hem i nästa vecka, så nästa mål blir att komma ner till 60, kilo då :P

Marshmello
0

Hallå, hur går det för er?!
Jag tror det här är rätt pepp-tråd. Försökte hitta den senaste…

Men, hur går det?

För mig går det bra, även om det inte syns så mycket på vågen. Konstigt nog.
Jag har fått in riktiga rutiner vad det gäller maten (5 mål per dag), skräpmat främst på helgen, inte massa godis osv (men på helgen är det ok, men bara lite), och motionen - ja jisses! Jag springer/intervalltränar minst 3 gånger i veckan, och kör sedan ett annat pass (bodycombat, pilates eller zumba) en dag i veckan. Jag känner mig så himla mycket starkare, och min kondition är SÅÅÅ mycket bättre.

Pepp på er :D

mandizen-
1

Ja hur går det???? Själv har jag gått över till LCHF och mår bra! Tappat 2,5kg på 3 dagar med strikt LCHF. Löpningen får bra!!!

Marshmello
0

Härligt! :D

Denna helg har jag ätit riktigt lite… Har inte haft någon matlust alls, så jag kommer nog att ha gått ner en hel del tills imorgon, men det går jag ju upp snart igen… :p

Varför är det så egentligen? Måste man gå upp allting man gått ner bara för att det "gick för fort"? Eller har det med att göra att man käkar mer, samlar på sig vätska och DÅ går upp det igen?

hjartelyckanskaniner
2

#164 Du går upp i vätska. Ingen går upp/ner i fett så snabbt utan du går ner i vätska och sen upp i vätska. Om du nu inte svälter dig en väldigt lång tid. Imorgon börjar nya "dieten" bara sallad och protein. Ujujuj hur ska detta gå? Haha. Jag älskar mackor! Mina älskade mackor bytas ut mot fiberhavregryn+ två äggvitor i det, ett ägg och kaffe+juice. Det har jag iofs ätit i 2v men fuskat lite med mackor när jag inte orkat stå och koka gröt haha. Men nu jäklar! Jag vill ha bort de satas 8kg snart pga operation och jag vill INTE göra den i sommar pga all infektionsrisk. Måste vara hård mot mig själv psykiskt nu! Fetter ska bort, musklerna fram och en smal och glad Emma ska kika fram!

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Marshmello
0

#164 Ah, då var det som jag tänkte att det borde vara då. :)

----------------

Men ni peppar ju för lite!! Vi behöver pepp här, pepp, pepp! ;)
Vad har ni gjort idag? Behöver ni peppas? Praaata. :D

Jag har levt på soppa dom senaste dagarna, för jag tycker att det är otroligt gott. Och kommit fram till att det är väldigt bra grej, för man blir mätt och nöjd för lite kalorier i jämförelse med vanlig mat. Peeerfekt. (Om man inte häller i massa grädde då, men mina Soppor har normalt sett ingen grädde alls i, för det har jag typ aldrig hemma. :D)

[shuffle]
0

Sjuk i snart en vecka. Men jag ser det positivt, har äntligen fått tillbaka suget efter att gå ut och gå. Så nu kommer jag inte behöva tvinga mig själv till att gå ut och gå. Men så segt att vara sjuk, och lär ju ligga efter i skola ganska så jättemycket. Bläää.

Har faktiskt fuskat med både cola, hallonsoda och chokladpuddig den här veckan men tack o lov har jag inte gått upp ändå. 

Men snart blir det noll godis och 5 mål om dagen och PW 6 dar i veckan, wohoo.

Förresten en fråga bara om man svälter sig själ/ äter pyttelite går mn upp i vikt när man äter som vanligt igen?

Funderar på hur jag ska överleva hälsokontrollen på bästa sätt. Hehe.

jagga-ewe
0

Skulle behöva pepp.

Har närmast ångest över att jag åt äpplepaj igår. 350kcal jag hade klarat mig bättre utan. Landade visserligen inte mycket högre än jag brukar, o gott o väl under det maxtak jag har, men det var ändå onödigt. Har med mig en likadan paj till jobbet idag men äter inte av den själv. Kollegorna tycker jag är konstig, men jag fixar det inte.

Våg-eländet står still verkar det som. Står upp vid skrivbordet. Går minst 20 min var lunch. Simmar var fredagmorron. Tränar hemma var kväll, främst core-träning, men det märks inte. Jo, midjemåttet ökar i takt med att jag blir bättre på situps, så det känns rätt hårt att fortsätta. Allt fettet ligger kvar o jag ser mer o mer ut som en flodhäst igen. Må vara hänt att det är en flodhäst med starkare rygg, men lika fullt en jävla flodhäst.

Hatar mig själv mer än vanligt just nu…

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Marshmello
0

Att svälta sig är ju aldrig hälsosamt, och ja, med största sannolikhet kommer du gå upp det igen. Och oftast går man upp mer än vad man gick ner. Så svält är aldrig ett vinnande koncept. ;)

Pepp!
Tänk istället vad GOD pajen var. Det är försent nu iallafall, och att ha ångest över saker man har gjort leder sällan någonstans. Man måste kunna njuta också, och du säger ju att du ändå höll dig under vad du tycker är ok att äta. Så, egentligen finns det inget problem, eller hur?
Man måste tycka att saker är okej att äta ibland, men inte varje dag och inga jättemängder.
Man kan ju också tänka "okej, igår och idag åt jag paj, vilket var SUPERgott, men idag/imorgon tar jag en extra promenad för att kompensera det" osv.

Ibland står man still. Jag har stått still i över en månad, men jag sköter mig ändå. Kan du kanske skära ner lite på kolhydrater? Det brukar kunna kickstarta viktnedgången igen. Men man får tänka på att det ofta kommer sådana här platåer, men man kommer vidare sedan ändå. Man får ge det tid, även om det är sjukt tråkigt.

hjartelyckanskaniner
0

Gått upp 3hg sedan i torsdags :( tränar rätt, äter rätt men ändå så dessa dumma hg! Man känner att man alltid gör något fel men man vet inte vad..

Mvh Emma

Marshmello
0

Men när det handlar om så lite, så brukar det ju vara vätska, och det är ju inget som är kvar för alltid. :)

hjartelyckanskaniner
0

#171 jo, fast när man ser siffran så tänker man "åh nej, inte igen.." gått upp 2,4kg på 4v nu. Kör mina intervallträningar nu som min tränare sa att jag skulle köra. Det som är mysko är att jag känner mig mindre MEN jag väger mer och har större mått kring bla magen och lår. Kläderna sitter bättre trots att jag inte minskat i mått utan snarare ökat.

Mvh Emma

Marshmello
0

Men då låter det ju snarare som att du har formats av muskler, och kanske gått upp lite pga det också? :) Muskler vägar ju mer än fett.

Marshmello
1

Räknade precis efter hur många veckor jag har försökt att gå ner i vikt nu, och det är 9 veckor. Jag brukar normalt sett ge upp efter MAX 3 veckor, så detta känns skitbra! :D
Har inte gått ner supermycket, men i snitt -0,2 varje vecka. Känns ändå okej, även om man vill att det ska gå fortare. Jag stod still i nästan en månad, så det känns ändå bra. :D Pepp!

hjartelyckanskaniner
0

#173 Fast man bygger inte muskler så snabbt. Det som är det konstiga. Eller en normal kropp gör inte det.. Man ska inte kunna bygga mer än max 2-3kg muskler/år och jag har knappast lagt på 2,3kg muskler på 4v :P Fast jag fick iofs stora ridmuskler inom 1 års tid där jag red 1gång/v. Det mesta fettet på benen sitter på insidan av låret, lite sitter på baksidan men den är det nästan bara muskler på framsidan och yttersidan av låret. Man får knappt tag i något fett när man klämmer på låret.
Har lätt för att bygga muskler, men på fel ställe :P Vill bort med fettet på magen, höften, innerlåren och på armarna.

Mvh Emma

hjartelyckanskaniner
0

Nu börjar saker hända! -1.2kg denna veckan.

Mvh Emma

diesel92
0

Jag har tappat ca 15 kg sedan i början av januari till slutet av augusti och började "kämpa" de sista två månaderna.

Nu som blivande arbetslös och dessutom höstdepp så går det allt annat än neråt med just vikten :( Som grädden på moset har jag nästan dagligen ångestattacker.

Vet knappt hur jag ska slita mig upp ur skiten igen men det är väl bara att dra tag i sig själv

[twtw]
0

hej förlåt om jag stör elelr nåt

jag försöker gå ner i vikt men jag vet inte hur jag har testat skriva upp på papper vad jag ska äta och trräna. men det håller aldrig.  det är inte så att jag frossareller något det gör jag aldrig, men jag äter mer än vad jag vill

har ni något tips hur man kan göra för att få det att hålla<?

Karmatarerskanise
0

#178 Självklart stör du inte.

Varför fungerade det inte att göra matschema? För mig verkar det var lättast om man har som mål att begränsa mängden mat man ska äta per dag. Likaså med träningen tycker jag det är lättare att hålla träningen om jag planerat den i förväg.

Likaså är det bra att man gör shopinglista innan man går och handlar och att man inte är hungrig då man ska handla. Då är det lättare att hålla sig till shopinglistan och man slipper komma hem med sådant man egentligen inte vill äta.

[twtw]
0

jag är ingen vuxen så brukar inte sköta maten/handlandet o så

Men det funkar nog inte för jag blir sugen, tar typ nån extra macka eller nåt

Men mamma o jag har sagt att jag ska få lägga till (göra mat en dag i veckan) en maträtt i veckan när vi är hos henne och jag ska göra maten idag tror jag eller imorgon

har nån nåt tips på nåt enkelt att göra, nyttigt

Karmatarerskanise
0

#180 Aha, hur gammaal är du?
Vad väger du och hur lång är du?

[twtw]
0

jag är tolv 156 cm och väger 52 vägde mig senast i somras kan ha gått ner lite jag har ätit mindre

Karmatarerskanise
1

#182 Är du bara 12 år ska du verkligen inte tänka på eller oroa dig för din vikt. Du är inte överviktig och din kropp kommer gå igenom stora förändringar de närmaste åren.

Rör på dig, ät mycket grönt och rena produkter så ska du se att det går bra.

Viktigt är att du absolut inte bantar.

[twtw]
0

kan ni ge mig tips på musik som är lite snabb, inte som typ i will always love you utan lite snabbare.

hjartelyckanskaniner
0

#184 Ecuador, danza kuduro, vart jag än går- stiftelsen, lyckligare nu- linnea henriksson, it's my life. Några låtar jag tycker är ruskigt bra till löpträning på hög nivå. Alltså inte PW utan när man löptränar ordenligt. Då kollar man framåt, blir aggressiv och tar i ordentligt :)

Mvh Emma

jagga-ewe
0

För joggning är Cleaning out my closet med Eminem suverän, rätt takt för mitt steg. "come to daddy" med Tumor är oxo underbar, men inte lika känd. Enormt driv i den låten. Det gäller att hitta vilken löptakt man har, o hitta låtar med rätt BPM för detta. :)

Ebmfh
Trollcaféet

[Devya]
0

#185 Hehe, för mig är det endast coldplay som fungerar. De låtarna av honom får mig helt enkelt att känna mig fri och då kan jag springa hur snabbt som helst och känna ett lyckorus. :)

[twtw]
0

ok tack för tipsen

jagga-ewe
0

Framsteg skulle ju oxo rapporteras här… :)

Jag var o simmade på morron idag igen. Gick jättebra. Nytt personligt rekord på 1000m, 31 min. Va 33 min för två veckor sen. O jag simmade 52 längder (1300m) på 39 min. Första simfredagen gjorde jag 40 längder på den tiden, för två veckor sen gjorde jag 50 längder på 41 min. Så det går framåt. Även om vågen går åt fel håll, den lömska o elaka tingesten…

Ebmfh
Trollcaféet

Marshmello
0

#189 Bra jobbat! :D

-------------------------------------------------
Här går det väl mindre bra. Jag har varit sjuk nästan hela veckan (känner mig fortfarande inte helt frisk), så någon träning har det inte blivit. Det har blivit lite lugna promenader, och en dag när jag ändå skulle iväg så cyklade jag 40 minuter istället.
Och maten har väl varit helt OK, men inte asbra. Så imorgon tror jag att jag kommer att ha stått still (förhoppningsvis iaf, haha).

Jag vill ju att det ska vara den 21:e så att jag får prova mina jeans, haha!

[Jessica_91]
0

När jag började försöka gå ner i vikt i början av året så gick det ganska långsamt, det försvann ett par kilon de första månaderna men sedan stod det stilla. Efter ytterligare några månader så tänkte jag att jag skulle ha stenhård koll på kalorierna och det funkade super, gick ner 2-3 kg till.
Efter det så har jag inte orkat vara så noga och räkna allt men ändå haft ganska bra koll eftersom jag nu kan räkna ut på ett ungefär hur mycket jag får i mig varje dag.
Jag tillbringade 3 veckor utomlands i somras och när jag kom hem och vägde mig såg jag att jag gått upp nästan allt jag gått ner! Det kändes ganska kasst men fanns ju inte mycket att göra. En vecka senare var jag dock nere på vikten jag haft innan jag åkte igen haha.

I vilket fall så började jag på ca 69 kg och ligger nu på 63 vilket känns ganska bra till mina 173 cm. Har tappat 7-8 cm runt midjan.
Något kg till nu bara sen är det slut på kaloriunderskott och fokus på att stärka muskler och förbättra kondis. Glad

Toltaren
0

Idag visade min våg +0.5 kilo, vilket var sådär lagom motiverande, blev lite nerslagen efter en veckas slit med träning varje dag! Men så tänkte jag tvärtom, förra veckan var ju bara uppladdning… Denna veckan är 5 friskispass och 3 långpromenader inplanderade… PEPPAD!

jagga-ewe
1

Jag peppade mig med att vara med på P4 morgons morronlopp till förmån för världens barn idag. Gick runt, eftersom jag inte hade chans att duscha efteråt. Men naturligtvis kom de dragandes med mikrofon när jag precis var klar. Går att lyssna från arkivet, dra in till 13:30 in i sändningen. Jag är tämligen andfådd, har precis kommit runt.

Ebmfh
Trollcaféet

Pelle Långlös
2

Har inte läst tråden men jag vill ge ALLA en massa pepp!! Skrattande

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Marshmello
1

Det fortsätter att gå neeeråt, trots att jag inte tränar för tillfället (har haft ont i halsen osv, men det börjar bli helt bra nu. så i helgen blir det nog träning :))
Känns riktigt roligt! :D Det är ett bra tag sedan jag vägde så som jag gör nu. :)

jagga-ewe
2

Köpet brallor på HM i onsdags som visade sig vara trasiga. Kanske lika bra det, för nu när jag lämnat tebax dem kunde jag köpa ett liknande par på KappAhl. O där kom jag i stl 40!!!*lycklig*

Jo, jag vet, KappAhls storlekar är större än motsvarande på HM o Lindex, men skit samma, innan sommarn drog jag stl 50 även där. Framgång!

Ebmfh
Trollcaféet

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.