Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 1959 ggr
linnea_vi
2

I tisdags sa jag STOPP!

Vägde mig i tisdags morse och vågen visade 96.9kg till mina 164cm. Jag vill INTE väga såhär mycket så nu SKA jag gå ner i vikt!Jag sa STOPP till mig själv, det här är inte okej.

Vägde mig imorse igen för skoj skull och då var vågen på 95.0kg. Vet att man kan diffa ett par kilo olika dagar, men jag tar detta minuset som en stor portion med pepp! Nu kommer det ju bara gå neråt!

Ska väga mig igen på tisdag.

Mitt första mål är att gå ner 10kg till lucia, det är ca 13 veckor dit.

Kommer antagligen skriva här lite då och då, ser detta mest som en dagbok för mig själv men kommentarer, pepp och frågor är välkommet!

Ha en fin dag alla :)

Hyrrokkin
1

Heja dig! Det är ett stort steg att bestämma sig, nu är det bara att köra! Skrattande

jagga-ewe
1

Go for it! Det är en rätt go känsla när man bestämt sig, o det faktiskt vänder så man ser det direkt. Låter som ett rimligt mål, 10kg på 13v. Men du måste vara enveten o konsekvent. Det fixar du säkert, nu när du bestämt dig.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Karmatarerskanise
0

Detta klarar du. 10kg på 13 veckor är inte omöjligt, men du ska vara glad även om du går ner 0.5kg i veckan :)

Får man fråga hur du går tillväga?

linnea_vi
4

Åh vad roligt att logga in och se tre peppande svar! :) jag tänkte att jag först och främst ska sluta få hetsätnings anfall, börja äta frukost varje dag, lagom mängd med mat, inte äta godis så ofta. Och motion får bli en bonus. :) :) idag tillexempel har jag ätit det här: Frukost två grova knäckebröd med keso och skivad tomat. Mellanmål innan sen lunch, tre nektariner och ett plommon lunch en burk tonfisk i vatten och lite keso och nu har jag precis ätit middag två medium tacobröd med fyllning, tog sen lite extra sallad färs och majs på tallriken :) tyckte jag kunde göra det då det inte blivit något godis idag även om jag handlat två gånger i mataffär idag. :)

TjockaBerta
1

Bra matval, tycker jag. Jag ska följa fin viktnedgång. Kämpa på :-)

>>>Malum domesticum<<<

Pelle Långlös
1

Heja säger jag med. Jag är lika lång som dig och väger 104 kilo just nu.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

linnea_vi
0

:) ÄÄÄÄNTLIGEN!!! Som jag har väntat på detta! Nu har viktväktar appen äntligen kommit till android telefonerna! Vet någon här inne om den funkar som den ska? Ska man skaffa vv online medlemskap och så är det bara att gå in på appen och sköta allt därifrån? ( har mejlat kundtjänst också) Och om det nu finns för android som det funnits för iphone så ska jag även börja med viktväktarna :) Det har vart min tanke från hela början, men då jag mejlat dom tidigare så sa dom att appen inte skulle komma förens om några månader. Men nu var den ju tydligen klar!

Jag är den som inte orkar vänta när jag väl bestämt mig, så därför började jag i tisdags, men nu när appen kommit så kommer det nog gå ännu lättare! :)

Idag så har jag förövrigt ätit frukost 2 knäcke med keso och oliver,

mellamål, plommon och vindruvor

senare ikväll blir det middag! Rotfrukter med quornfile och svampsås :) MUMS!

Idag har jag jobbat galet så därför har det ej hunnit bli någon lunch :( Men är inte vidare värst hungrig ändå just nu.

Ha en fin lördag alla där ute!

linnea_vi
1

hitintills har det gått jätte bra! Har börjat med vikt väktarna nu, och det verkar funka toppen! Jag blir mätt för en gång skull! :) på måndag uppdaterar jag om vågen visar någon skillnad :) Tänkte ha måndagar som invägningsdagar :)

Hyrrokkin
0

Härligt att det känns bra! :D Och ja viktväktarna funkar väldigt bra för många just för att det inte finns några begränsningar i vad du får äta, bara hur mycket. Det gillar jag som inte klarar av totalförbud av det jag tycker om :)

Moster0
0

Hej där,

Jag vill gärna vara med… Börjar idag och vill ner ca 20 kg…

Vilken metod har du tänkt köra?

Jag tänker byta ut lunchen och kanske frukost (vet inte än) med Allevo. Jag äter inte heller direkt mycket kolhydrater så det tänker jag också fortsätta utesluta.

Hälsningar Mia

Karmatarerskanise
0

#10 i #8 har TS skrivit att denne kör med viktväktarna nu.

ettlitetalias
0

är jättesugen på att följa viktväktarna online, men det är ju såååå dyrt!!

linnea_vi
3

Hej! Hitintills har allt gått väldigt bra! Över min förväntan faktiskt! Idag visade vågen 92.1 kg alltså en viktminskning på 4,8kg hitills :) Jag fortsätter kämpa! :) Hur går det för er?