Vill börja träna...
Jag vill verkligen börja träna och vara en sån som gillar att träna. Har provat lagsporter, men det är inget för mig. Har även prövat att jogga/löpa flera gånger men det passar inte heller mig.
Har funderat på simning, men trivs inte att visa mig i bikini inför andra och sen var det väldiga dåliga tider för motionssim här. Isåfall måste jag simma klockan 6 på morgonen (börjar skolan 8) och jag funderar om det kanske kan vara något ändå.
Vad tycker ni? Har ni några tips? Gym går helt bort, gillar inte att träna nära någon eller svettas helt mycket bland folk.
Somning kan absolut vara ett bra leternativ om du orkar simma innan skolan.
Det som passade mig var olika träningspass. Speciellt danspassen var det som fick mig att orka fortsätta träna. Fast de första gångerna var väldigt jobbiga, att vara bland främmande folk som alla var smalare än mig. Jag rä glad att jag vågade nu 35 kilon senare :)
#1 Vad kul. Grattis! :) Du har varit jätte duktig :)
Jag funderar om jag kanske simmar innan skolan, och någon dag efter skolan, också varvar jag med joggning/löpning, eftersom det är ganska okej, men inget jag endast vill träna. Kan det funka?
TAck :)
Ja det ser bra ut.
Jag säger som Hera, simning är bra. Danspass är suveränt. Gruppträning är värt det jobbiga i längden. :)
Jag har simmat före jobbet var fredag ett tag nu. Imorrn börjar jag även simma tisdagmornar. Har hel baddräkt och är den enda motionssimmaren som inte har svart baddräkt så det känns som jag lyser som en turkos blobb där i vattnet. *skratt* Men jag tror inte det är nån som tänker på hur jag ser ut, inte mer än vad jag tänker på de andra. Det där med att alla andra har svart har lixom blivit en rolig grej.
För min del är bugg en utmärkt träningsform. Det är så skoj att jag inte märker att jag tränar, förrens det blir lite paus mellan låtarna o man inser att man är så svett att man kan rinna av dansgolvet. Har dessutom fått med maken att börja dansa o vi har jättekul ihop. Jag har dessutom träffat massor skoj folk genom buggen, så det rekommenderar jag på alla sätt.
Gruppträning är oxo jättebra, för mig iallafall. Jag brukade träna BodyCombat och jag saknar det nåt fruktansvärt mycket. Men det finns inte i stan där jag jobbar nu, och jag hinner inte åka till grannstan för att träna efter jobbet. En av nackdelarna med den stan där jag jobbar, fördelen måste vara att badhuset är billigare där. Andra bra pass jag testat är Zumba (sa jag danstokig?) och step-up. BodyPump och Box är okej, Core är nyttigt, men Combat, step och Zumba är de roligaste jag varit på. Energi-kickar på alla sätt.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Det är jättehärligt att simma. :) Började med det själv för ungefär 2 veckor sen.
Visst jag känner mig inte bekväm i badkläder, men det är värt det :)
Jag råder dig dock att använda flipflops eller andra sandaler inne simhallen, duschen och i omklädningsrummet, annars riskerar man att smittas med vårtor.
Mitt favorittips: Zumba! Du kommer visserligen att svettas, men du har sjukt kul medan du håller på och du får en energikick som är fantastisk. Googla på zumba så hittar du säkert ett pass i din närhet.
Medarbetare Hittekatter iFokus
#7 Svettas bör man ju av all träning :)
#8 ABSOLUT, men TS gillade inte det……
#9 Klart jag kan svettas så :) Men gillar inte att träna bland folk och svettas, haha..
Men ibland får man offra sig - zumba är så kul att man glömmer att man är med andra och att man tränar. Det är bara PARTY-känsla. Och snygg bak och snygga ben får man på köpet förutom det stora smilet i ansiktet som gör att man ser så himla oemotståndlig ut 
#11 Håller med. Man mår så bra efter ett zumba pass!