Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: träning
Läst 2082 ggr
IaMiaMaria
3

Skäms på gymmet

Jag har gått ner 20 kg, men senaste månaden sen min sambo flyttade så har jag tyvärr tröstätit en del och gått upp 3 utav dessa igen. Har ju en hel del kvar att gå ner då jag fortfarande enligt bmi ligger på fetma.

Men så till mitt problem och det är detta med motionen. Jag skämms på gymmet, där är det mest dessa supersmala hurtiga unga tjejer i tighta kläder som springer så lätt på motionsbandet och så jag då. känner mig som en fladdrig klump då jag är där. visst gymmet är bättre än grupptäning för där skäms jag ännu mer. Är ju ute och går också men det kommer ju bli mindre utav det nu då vintern kommer.

Så… nån som har nåt tips vad man kan göra åt detta och någon som har liknande problem eller är jag själv med detta?

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Zadeira
4

Du är inte där för deras skull! Du är där för din egen skull. Tänk på att du en dag kanske blir "en av dem" istället. Ingen är där för att döma andra. När du är på gymmet så står du väl inte och fokuserar på andras resultat? Ingen är där för att stirra på hur dålig eller bra du är. Tänk på dina resultat, hur du förbättras i jämförelse med dig själv. Jag lovar att ingen annan är där för att döma dig.

Karmatarerskanise
4

Vet hur det känns. Vägde över 100kg förr och det var jobbigt på gymmet till en början. Men sedan insåg jag att folk var upptagna med sig själva och inte brydde sig om mig, och då gick det lättare.

[Devya]
2

Som Hera säger. Människor är fullt upptagna med sig själva då de är på gymmet.De är där för samma orsak som du är där.

Annars kan jag tipsa om att ta med sig lite musik så kan man lyssna på det istället för sina egna tankar. Brukar fungera för mig åtminstone.

slarvigt
3

Jag kämpar också med det där. Jag intalar mig bara hela tiden att dum fåfänga inte ska hindra mig från att träna, det blir ju liksom ingenting bättre av. Sedan efter ett tag så insåg jag att jag har sjukt dålig koll på alla andra på gymmet, så därför borde ingen ha lagt märke speciellt till mig heller :)

Supersyster
1

Så kännde jag innan jag började gå på ett mindre gym men sedan jag började och upptäckte att ingen bryr sig så har jag börjat träna mera.
Nu har jag bytt till ett av de större gymen med studenter och andra som i mina ögon ser oerhört vältränade ut.
Jag har även börjat prova på olika gruppträningar. Det känns bra när man kommer över tröskeln och inser att jag bryr mig ju inte hur andra ser ut när jag tränar och de andra är så inne i sin träning så de bryr sig nog inte om mig de heller  Glad.

Men när jag tränar kondition i gymet blir det mycket springande/cyklande till TV både för mig, då måste jag ju köra tills programmet jag tittar på är slut  så då blir det ofta en stund längre än jag trode jag skulle göra från början