Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1860 ggr
Pelle Långlös
0

Behöver er hjälp

Jag har bestämt mig för att sätta upp några mål. Alltså inga slutmål utan en "övning" i taget så att säga. Har nu satt upp 2 mål som en kickstart på mitt nya förbättrade liv.

Mål 1:
Sluta med godis. Min hälsa kommer att bli bättre samt min mage som bara strejkar när jag äter. Blir nog bättre när jag inte äter godis.

Detta behöver jag all stöd jag kan få då det är svårt att bli av med ett beroende.

Mål 2:
Att gå en promenad minst 30 minuter per dag. Detta är ett sätt att bryta den tråkiga vanan att alltid sitta inne hela tiden vid datorn. Det sägs ju att det tar 21 dagar för att bygga upp en ny vana. [Källa krävs].

Kommer att skriva här och på min blogg om hur det går. Behöver en massa pepp. Skrattande

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Chestnut
0

Jag har liknande mål så jag peppar på för fullt!

(Dock har jag inget godis på vardagarna som första mål och att vistas utomhus varje dag som andra dvs, börjar med ännu mindre saker)

Klart att vi båda kommer att klara det! Skrattande

Med vänliga hälsningar
Chess

slarvigt
0

Heja heja heja!

Jag har precis (för några månader sedan) slutat snusa. Om man nu kan jämföra sockerberoende med nikotinberoende, så tänkte jag berätta lite om hur jag gjorde i alla fall :)

Den största delen för mig tror jag ligger i att jag verkligen bestämmer mig. Jag får inte göra några undantag. Modellen: Köper jag inget snus, så kommer jag heller inte snusa.

I övergångsfasen så blev jag också tvungen att ersätta det med något annat. För mig blev det kaffe och te. Då kan man överföra anledningarna till att man håller på med något, på något annat. Tröst, avkoppling och sysselsättning tror jag är mina anledningar.

Sist men inte minst så blev jag tvungen att konstant övertyga mig själv om varför jag gjorde detta (när suget är som värst så kommer ju gärna tankarna om att "en liten en vore väl inte så farligt"). Men då fick jag påminna mig själv om att min hälsa och min ekonomi är viktigare, och att det dessutom är skitjobbigt att ha ett beroende att ta hänsyn till hela tiden. "Hmm, nu ska jag till jobbet i åtta timmar, räcker snuset då eller ska jag köpa en dosa till? Bäst att sätta klockan lite tidigare så jag hinner gå till affären först." Fatta hur det påverkar ens liv. Absurt och ovärdigt mig, tänker jag då ;)

Lycka till med att bli av med ditt beroende! Jag tror på dig!

Pelle Långlös
0

Tack för peppningarna. Det är så mycket bättre när man vet att man har stöd från någon. Har inga vänner som kan stötta en så det var därför som jag vände mig till er. Skrattande

Jo det måste jag också göra tror jag. Att säga till mig själv att jag inte skall ha något godis och att jag inte skall köpa något heller.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Devya]
0

Lite off topic men det där är ett väldigt fint foto på dig. :)

Jag hoppas att du håller hårt på dina mål och verkligen pushar dig själv. Du klarar det om du bara vill! *pepp*

Pelle Långlös
0

Tack Deyva. Togs idag. Skrattande

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Emmsa
0

Härligt Peller Långlös!! :)

Detta fixar du ska du se, och kom ihåg vatten, vatten och vatten ;)

Kraam!!

Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!

Pelle Långlös
0

Just det, vattnet får jag inte glömma. Är så dålig på att dricka helt enkelt.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Emmsa
0

Mmm, det är jobbigt att komma ihåg vattnet. Försök att ha ett glas i din närhet när du är hemma eller försök göra det till en vana att ta ett glas när du ändå är i köket :)

Kraam!

Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!

Pelle Långlös
0

Ja det får jag lov att göra. Brukar ta ett glas vatten medan jag kokar mitt tevatten. Skall försöka att ta en glas strax innan jag skall äta.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[TheMiko]
0

Heja

Kan du ladda ner runkeeper till mobilen? Jättekul att få mail och pepp från dem och man luras att puscha sig själv.

Vatten är hopplöst, jag har en bringare i kylen så att jag vet att jag får i mig minst 1,5 gärna 2 liter om dagen slänger i citron, lime eller gurkskivor för att sätta lite smak. Har alltid en laddad vattenflaska i närheten.

Pelle Långlös
1

Jag är inte löpare men jag har Sports Tracker i mobilen.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Pelle Långlös
0

Idag blev det 2*15 minuters promenad. Det blåser storm ute och det finns en del is kvar på vägbanan så jag fick gå lite saktare. Bra träning för ryggen om inte annat.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[TheMiko]
0

Jag springer inte heller men valde att ladda ner Runkeeper ändå, får mer pepp från dem. Bra med promenader!!! Här blir det ett antal om dagen iom hunden.

Pelle Långlös
1

En hund skulle jag vilja ha. Men det får bli senare. Sen när jag är pensionär hehe.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *