Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettrecept
Läst 3052 ggr
gaabriellaaa
0

bra frukost?

Jag behöver tips på en bra men ändå rätt lättlagad frukost. Jag ska till skolan på mornarna och har lite bråttom ofta så te.x äggröra är inget alternativ. Jag har sålänge jag kan minnas ätit flingor (K- special) med mjölk i tron om att det ska vara bra frukost då det är vad jag hört men jag insåg idag att i min frukost är det dubbelt så mycket kalorier än vad som det är i själva lunchen jag åt idag. Jag bantar inte direkt, men försöker ändå gå ner i vikt eller åtminstone äta bättre så det får gärna vara "nyttigt" Glad

Pelle Långlös
0

Några fullkornsbröd med matiga pålägg kanske är bra på morgonen.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

plutopellis
0

Havregrynsgröt gjord i micron, tar typ 2 min och sen häller du bara på bär/nötter/frukt Glad

Karmatarerskanise
2

Man kan koka ägg dagen innan. Så är det bara tt skala och äta på morgonen. Keso blandat med skinka eller frukt är också snabbt och lätt.
Turksik eller grekisk joghurt.

Marshmello
0

Jag äter lättfil med osötad musli. :) Har jag tränat innan så lägger jag till 1-2 knäckemackor av dinkel, och kanske ett halvt äpple.

jagga-ewe
0

Jag kokar havregröt på spisen o äter direkt ur kastrullen. Går lika snabbt som i micron, men jag slipper torka gröt i micron… Nåt är konstigt med vår micro, det GÅR inte att koka gröt i den utan att hela micron blir kletig.

Koka ägg kvällen innan funkar oxo bra, gör jag när jag eller nåt av trollen ska ha med mig ägg som mellis på jobb/skola. Lilltrollet föredrar att få med sig ägg istf macka när de går till skogen numer. Tja, funkar väl lika bra om hon gillar det. :)

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

[Devya]
2

Brukar ta grekisk eller turkisk yoghurt och hälla i en hel del solfrosfrön, pumpafrön och linfrökross. Mättar riktigt bra men för säkerhetsskull kan man ta ett kokt ägg till det eller en skiva fullkornsbröd.

Hyrrokkin
0

Cottage cheese eller kvarg med egengjord musli (nötter, frön, kärnor och torkad (men sockerfri!) frukt). Kanske skivad banan eller ett tärnat äpple i också.

Havregrynsgröt kan vara bra, men alla (som jag) håller sig inte mätta på enbart det. Jag har i naturellt proteinpulver när jag micrat gröten och har med finncrisp med en skinkskiva på.

Du kan som sagt koka upp ägg i förväg och förvara i kylen. Perket att ha med sig som mellanmål också. De håller ett par dagar i kylen.

gaabriellaaa
0

tack för svaren!! Glad
Har ätit havregrynsgröt i några dagar nu och det funkar toppen Glad Dock har jag sett att många som äter gröt gör detta på Fiberhavregryn istället, är det bättre?

#3 turkisk yoghurt åt jag ett par dagar, men insåg sen att det antagligen är väldigt fett så det är väl inte det bästa om man vill gå ner i vikt, eller.. ?  

#7 har även provat på kvarg men klarade inte smaken alls när den var helt naturell. Kanske är godare med musli till dock Skrattande

Karmatarerskanise
0

#8 Det beror på på vilket sätt man äter. Jag äter fett men tar bort de flesta kolhydrater. Gick ner 35kg på ett år.

Spruca2
0

Jag äter fiber och blir faktiskt mer tillfredsställd av dem :)

Vincent...
0

Keso med bär (frysta bär, som har tinat upp under natten)

lite kolhydrater och mycket protein ;)

HAHAHAHAHAHA…..