Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1548 ggr
Pelle Långlös
0

Hur gå ner i vikt?

Har svårt att diciplinera  mig när det gäller att äta nyttigt och sunt. Tröttnar fort efter några veckor. Dessutom äter jag mediciner som ger viktökning. Det  och godis ätande samt stillasittande gör att jag går upp i vikt. Min jacka som jag köpte börjar bli tajt över magen och rumpan och vet inte om jag kan ha den hela vintern eftersom jag bara går upp hela tiden.

Dessutom är det nån av mina mediciner som ger mig hungerkänslor så jag sitter och äter i stort sett hela tiden. Alltid är det något i min mun.

Gråter

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

slarvigt
1

Usch vad det låter jobbigt :( Funkar det att försöka se till att det du äter är nyttigt? Om du snaskar gurka mellan måltiderna kanske inte det påverkar vikten så mycket tänker jag. :)

Emmsa
0

Är du säker på att det är någon utav dina mediciner som gör dig hungrig? Och är du verkligen hungrig och inte "bara" sugen?

Försök att dricka ordentligt med vatten under dagarna, det kan hjälpa lite mot "suget". Försök också att varva ner lite och tänk igenom din situation. Varför äter du och hur mår du efter att du ätit? För att komma in på rätt spår när det gäller viktminskning så gäller det att ransaka sig själv och sina känslor. Är man i balans i knoppen så är det mycket lättare att ta sig an resten :)

Kraam!

Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!

askembla
0

Jag tycker att du ska ta upp frågan med din läkare som du får medicinerna av. Vissa av den typen av mediciner jag gissar att du äter kan man byta mot liknande som ej ger just den bieffekter med hunger. men till att börja med så knappra gurka och morot och ut å promenera för det mår även själen bra av =)

Pelle Långlös
0

Jo det är en av medicinerna som gör att jag känner mig hungrig och däremellan är jag sugen.

Skall försöka att gå mera.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Emmsa
0

Isåfall håller jag med askembla, prata med din läkare och få hjälp att byta medicinen mot en som inte har samma bieffekt.

Ett annat tips för att inte tappa sugen är att hitta en målbild. Hur mycket vill du väga och hur vill du se ut då du nått ditt mål..sätt ihop ett kollage med bilder på hur du kommer känna dig när du nått ditt mål, då orkar man peppa lite mer upplever jag :) Jag har inget kollage utan har målbilden i huvudet, däremot så har jag en mållista på kylskåpet där det står vad jag ska belöna mig själv med när jag nått mina olika mål.

Kämpa på! <3

Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!

Vincent...
0

tuggummi, då kanske du inte hela tiden vill äta eftersom du tuggar på nåt (?)

HAHAHAHAHAHA…..